• Anonym (Hatarargledsen)

    Rasist...javisst numer

    I hela mitt liv har jag accepterat olika värderingar oavsett världsliga eller inte.
    De homosexuella har hela min kärlek inför att kärlek är något som alla borde få uppleva oavsett kön. 
    Jag har varit fullt förstående för att flyktingar kommer till oss. Vårt samhälle som har fria tankar och dessutom får uttrycka dem!

    Men sen några år tillbaka vill jag bara kräkas på dessa otäcka tankar vissa av de flyktingar som kommer till oss vill att vi anammar.

    Våra fina tankar om hur alla borde leva. Fria tankar och fria att uttrycka dem. Flickor och pojkar på samma nivå! Varför är det något att förakta??

    Men nu är folk rädda och osäkra i våra så trygga städer och gator. Ser någon en grupp med människor vare sig de är svenska eller av utländsk härkomst blir de rädda. 

    Jag är nu medveten om att de flesta övergrepp på kvinnor som är fria att uttrycka sin kvinnlighet är offer för de inkommandes förtryck. Jag hatar dem.
    Kom till Sverige och njut av man faktiskt FÅR tycka vad man vill! Och andra möjliga förmåner. 
    Varför vill regeringen, gemene inkommande göra Sverige så osäkert och rädd?!
    Det är INTE förvånande att SD, även om jag inte röstar på dem, får mer och mer stöd. 


     

  • Svar på tråden Rasist...javisst numer
  • Anonym (Me three)
    Bästkusten skrev 2020-01-15 00:31:12 följande:

    Varför döpte dina dej till "Anonym Me three"???


    Läs vad jag skrev i #56....
  • Anonym (Me three)
    Bästkusten skrev 2020-01-14 20:29:28 följande:

    Det är väl skitsamma vad du har upplevt! Statistiken säger att nästan 95% av alla sexbrott begås av män som inte är genuint svenskar!

    Välkommen till en vecka i Gbg så kanske du får uppleva annat!

    En annan sak: När vänstermänniskor i typ trådar som denna eller veganer i andra trådar argumenterar så vågar dom bara göra det anonymt! Någon mer än jag som reflekterat över detta?


    Sedan så är jag jätteintresserad av statistik och läser det gärna (tråkigt ämne den här gången dock). Vore bussigt om du kunde länka till källa?
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Me three) skrev 2020-01-15 02:21:26 följande:
    Sedan så är jag jätteintresserad av statistik och läser det gärna (tråkigt ämne den här gången dock). Vore bussigt om du kunde länka till källa?
    Det finns en anledning till att man medvetet mörkar härkomst. Är övertygad om att hade man skrivit ut korrekt statistik på brottslingars härkomst såsom 1:a, 2:a och 3:e generationens invandrare hade det blivit ett ramaskri vilket man självklart vet om.
  • Anonym (Me three)
    Anonym (qwerty) skrev 2020-01-15 09:41:36 följande:

    Det finns en anledning till att man medvetet mörkar härkomst. Är övertygad om att hade man skrivit ut korrekt statistik på brottslingars härkomst såsom 1:a, 2:a och 3:e generationens invandrare hade det blivit ett ramaskri vilket man självklart vet om.


    Ja det är mycket möjligt men hur kan man då skriva här att "95% av alla sexbrott begås av män som inte är genuint svenskar"? Och vilka sexbrott pratar vi om? Svenska män som åker till Thailand som sexturist.... Inte ett ord om dem... Är vi så mycket bättre?
  • Anonym (Hatarargledsen)

    Jag inser att jag drog alla icke svensk födda över en kam. Ber om ursäkt för det!

    MEN jag tycker fortfarande att vår regering är svaga och fega. VARFÖR kan man inte ta tillbaka den svenska medborgar rätten OM någon av dessa våra nya svenskar inte följer våra lagar och dessutom kränker den?
    Varför är det så svårt att inte se hur vårt land faktiskt blir lidande pga feghet att inte våga "ta i med hårdhandskarna" 

    MEN skicka ut/tillbaka dem som faktiskt inte förtjänar vårt nekande är bara äckligt. Särskilt när det finns dem som hyllar vår feghet och kör över våra svenska lagar med ett leende och våld...

    Men återigen ber jag om ursäkt för att jag drog alla över en kam. Självklart finns det faktiskt de som accepterar våra lagar. Men tyvärr är det mest de som inte kan acceptera vårt fina land som hörs mest...som vanligt. 


    Skrik högt och du hörs...viska och du blir förbigången..

  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Me three) skrev 2020-01-15 11:50:05 följande:
    Ja det är mycket möjligt men hur kan man då skriva här att "95% av alla sexbrott begås av män som inte är genuint svenskar"? Och vilka sexbrott pratar vi om? Svenska män som åker till Thailand som sexturist.... Inte ett ord om dem... Är vi så mycket bättre?
    Är väl ingen som sagt att svenskar aldrig begår brott, men mig veterligen så mörkar man inte den delen. Däremot skriver man gärna att det var en svensk som gjorde si eller så och sen när man snokar lite får man veta att personen varit i Sverige nåt/några år och kan ev. inte ens svenska.

    T o m BRÅ är numera ifrågasatt vilket säger en hel del om tillståndet med statistik i Sverige. 

    Att tro att man kan ta in massor av människor med helt annan kultur, religion och värderingar smärtfritt i ett sekulariserat högteknologiskt demokratiskt land där jämställdheten kommit långt är totalt naivt eller korkat. 
  • Anonym (Me three)
    Anonym (Hatarargledsen) skrev 2020-01-15 13:44:09 följande:

    Jag inser att jag drog alla icke svensk födda över en kam. Ber om ursäkt för det!

    MEN jag tycker fortfarande att vår regering är svaga och fega. VARFÖR kan man inte ta tillbaka den svenska medborgar rätten OM någon av dessa våra nya svenskar inte följer våra lagar och dessutom kränker den?

    Varför är det så svårt att inte se hur vårt land faktiskt blir lidande pga feghet att inte våga "ta i med hårdhandskarna" 

    MEN skicka ut/tillbaka dem som faktiskt inte förtjänar vårt nekande är bara äckligt. Särskilt när det finns dem som hyllar vår feghet och kör över våra svenska lagar med ett leende och våld...

    Men återigen ber jag om ursäkt för att jag drog alla över en kam. Självklart finns det faktiskt de som accepterar våra lagar. Men tyvärr är det mest de som inte kan acceptera vårt fina land som hörs mest...som vanligt. 

    Skrik högt och du hörs...viska och du blir förbigången..


    Jag tycker att vi står alla lika inför lagen oavsett religion eller etnicitet osv. Vet inte var du fått något annat ifrån, är väl det som gäller alla i Sverige eller har jag missat något?

    Sedan frågar jag igen för ingen ville svara... Om vi alla slutar "köpa piller på nätet" vad ska då gängen bråka om? Det är ju faktiskt "vi" som göder dem.

    Starkt att be om ursäkt!
  • Anonym (Hatarargledsen)
    Anonym (Me three) skrev 2020-01-15 14:07:15 följande:
    Jag tycker att vi står alla lika inför lagen oavsett religion eller etnicitet osv. Vet inte var du fått något annat ifrån, är väl det som gäller alla i Sverige eller har jag missat något?

    Sedan frågar jag igen för ingen ville svara... Om vi alla slutar "köpa piller på nätet" vad ska då gängen bråka om? Det är ju faktiskt "vi" som göder dem.

    Starkt att be om ursäkt!

    Jag är lite osäker på om vi faktiskt står lika inför lagen. Även om det är så vår lag är uppbyggd.
    Finns där en rejäl lag för hur man behandlar nyinkomna om de faktiskt kränker vår lag och rättigheter? Hur hanterar vår lag "hedersrelaterat mord"? Ganska vagt tycker jag.
    Hur hanterar vi,dvs vår regering, de som kränker och mördar i sitt lands lag här i Sverige. Ska deras lag och känsla gälla även Sverige? Varför blir inte de förskjutna och deporterade från Sverige?
    Om de nu anser att de står över oss i Sverige... Varför accepterar vi de tankarna?

  • Arlene
    Anonym (Hatarargledsen) skrev 2020-01-15 14:35:14 följande:

    Jag är lite osäker på om vi faktiskt står lika inför lagen. Även om det är så vår lag är uppbyggd.
    Finns där en rejäl lag för hur man behandlar nyinkomna om de faktiskt kränker vår lag och rättigheter? Hur hanterar vår lag "hedersrelaterat mord"? Ganska vagt tycker jag.
    Hur hanterar vi,dvs vår regering, de som kränker och mördar i sitt lands lag här i Sverige. Ska deras lag och känsla gälla även Sverige? Varför blir inte de förskjutna och deporterade från Sverige?
    Om de nu anser att de står över oss i Sverige... Varför accepterar vi de tankarna?


    Alla står lika inför lagen, domstolarna dömer inte efter etnicitet, religion, klasstillhörighet osv. 
    Domstolarna dömer efter vilka lagar som finns och det är inte regeringen som stiftar lagar utan riksdagen där ALLA partier ingår.
    Riksdagen röstar om lagförslag så alla partier medverkar till vilka lagar vi har i landet.

    Mycket händer i vårt samhälle men domstolarna följer dom lagar som finns, tyvärr så är det ofta svårt vid  t ex alla gänguppgörelser då alla håller tyst om vad som hänt, ingen vill vittna, inte dom som blivit utsatta eller vitten.
    Det är inte lätt att döma i mål när man inte får fram information och man kan inte döma på rena gissningar.
    Domstolarna gör så gott dom kan men kan ju inte döma utan bevisning eller erkännanden.
  • Anonym (Me three)
    Anonym (Hatarargledsen) skrev 2020-01-15 14:35:14 följande:

    Jag är lite osäker på om vi faktiskt står lika inför lagen. Även om det är så vår lag är uppbyggd.

    Finns där en rejäl lag för hur man behandlar nyinkomna om de faktiskt kränker vår lag och rättigheter? Hur hanterar vår lag "hedersrelaterat mord"? Ganska vagt tycker jag.

    Hur hanterar vi,dvs vår regering, de som kränker och mördar i sitt lands lag här i Sverige. Ska deras lag och känsla gälla även Sverige? Varför blir inte de förskjutna och deporterade från Sverige?

    Om de nu anser att de står över oss i Sverige... Varför accepterar vi de tankarna?


    Arlene skrev 2020-01-15 14:55:51 följande:

    Alla står lika inför lagen, domstolarna dömer inte efter etnicitet, religion, klasstillhörighet osv. 

    Domstolarna dömer efter vilka lagar som finns och det är inte regeringen som stiftar lagar utan riksdagen där ALLA partier ingår.

    Riksdagen röstar om lagförslag så alla partier medverkar till vilka lagar vi har i landet.

    Mycket händer i vårt samhälle men domstolarna följer dom lagar som finns, tyvärr så är det ofta svårt vid  t ex alla gänguppgörelser då alla håller tyst om vad som hänt, ingen vill vittna, inte dom som blivit utsatta eller vitten.

    Det är inte lätt att döma i mål när man inte får fram information och man kan inte döma på rena gissningar.

    Domstolarna gör så gott dom kan men kan ju inte döma utan bevisning eller erkännanden.


    Tack för svaret! Jag är inte jurist och inte så insatt så jag kunde inte svara på det.

    Men såpass insatt är jag att jag tycker det är fel att hata någon oavsett vem man är. Man bygger inte ett bra samhälle genom att vi går omkring och hatar varann. Tänk ett land som ett lag i någon idrott, samarbetar vi så gör vi mål och har dessutom roligt tillsammans. Men en bra coach skadar ju inte
  • Anonym (Realist)
    Anonym (Me three) skrev 2020-01-15 15:08:27 följande:
    Arlene skrev 2020-01-15 14:55:51 följande:

    Alla står lika inför lagen, domstolarna dömer inte efter etnicitet, religion, klasstillhörighet osv. 

    Domstolarna dömer efter vilka lagar som finns och det är inte regeringen som stiftar lagar utan riksdagen där ALLA partier ingår.

    Riksdagen röstar om lagförslag så alla partier medverkar till vilka lagar vi har i landet.

    Mycket händer i vårt samhälle men domstolarna följer dom lagar som finns, tyvärr så är det ofta svårt vid  t ex alla gänguppgörelser då alla håller tyst om vad som hänt, ingen vill vittna, inte dom som blivit utsatta eller vitten.

    Det är inte lätt att döma i mål när man inte får fram information och man kan inte döma på rena gissningar.

    Domstolarna gör så gott dom kan men kan ju inte döma utan bevisning eller erkännanden.


    Tack för svaret! Jag är inte jurist och inte så insatt så jag kunde inte svara på det.

    Men såpass insatt är jag att jag tycker det är fel att hata någon oavsett vem man är. Man bygger inte ett bra samhälle genom att vi går omkring och hatar varann. Tänk ett land som ett lag i någon idrott, samarbetar vi så gör vi mål och har dessutom roligt tillsammans. Men en bra coach skadar ju inte
    Coach, ja. Är våra politiker som bär yttersta ansvaret för samhällsutvecklingen
    Främst regeringarna Reinfeldt och Löfven har fört Sverige i helt fel riktning, enligt mig.

    Ett litet verklighetsfrånvänt parti med 5 % i opinionen styr Sverige i oerhört viktiga frågor som exempelvis migrationen och energin.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Me three) skrev 2020-01-15 11:50:05 följande:

    Ja det är mycket möjligt men hur kan man då skriva här att "95% av alla sexbrott begås av män som inte är genuint svenskar"? Och vilka sexbrott pratar vi om? Svenska män som åker till Thailand som sexturist.... Inte ett ord om dem... Är vi så mycket bättre?


    Ja det var väl jag som var orsaken till det. Jag menade inte att det är exakt 95%, jag vet inte exakta siffran - går den ens att få fram? Men de var ju de som inte tyckte att invandrare var överrepresenterade eftersom endast drygt 50% av förövarna var utlandsfödda.

    Vad gäller Thailand håller jag fullständigt med. Är det någon här som har påstått att det är meta ok?
  • VillaVillerkulla

    Varför kan du inte se det dom att dessa kvinnor och barn kommer till ett land där de har chans att bli friare?
    rom byggdes inte på en enda dag och alla i samhället måste hjälpa till med integrationen.

    Det mest skrämmande med invandringen tycker jag är allt det kvinnohat, politikerhat avsky inför det främmande som kommit upp till ytan och får näring. Jag har blivit rädd för män, för första gången i mitt liv.

  • VillaVillerkulla
    Anonym (Sanna) skrev 2020-01-15 17:10:20 följande:
    Ja det var väl jag som var orsaken till det. Jag menade inte att det är exakt 95%, jag vet inte exakta siffran - går den ens att få fram? Men de var ju de som inte tyckte att invandrare var överrepresenterade eftersom endast drygt 50% av förövarna var utlandsfödda.

    Vad gäller Thailand håller jag fullständigt med. Är det någon här som har påstått att det är meta ok?

     i Sverige är givetvis de flesta sexualbrottslingar svenska. 


    de flesta våldtäkter sker av någon den utsatta är bekant med. Inte sällan av dennes partner.

  • Anonym (kvinnligt kön)
    VillaVillerkulla skrev 2020-01-15 17:42:41 följande:

     i Sverige är givetvis de flesta sexualbrottslingar svenska. 

    de flesta våldtäkter sker av någon den utsatta är bekant med. Inte sällan av dennes partner.


    Har du någon källa på att de flesta sexbrottslingar är svenska?

    Påstår du att det är bättre att bli våldtagen av en bekant än av en okänd? Känner du till etniciteten på de våldtäktsmännen som är bekanta?
  • Anonym (Me three)
    VillaVillerkulla skrev 2020-01-15 17:42:41 följande:

     i Sverige är givetvis de flesta sexualbrottslingar svenska. 

    de flesta våldtäkter sker av någon den utsatta är bekant med. Inte sällan av dennes partner.


    Ja du hann säga det före mej. Eftersom det inte finns tillgänglig statistik på hur det ser ut så tycker jag inte det är någon idé att diskutera det heller och om ens då. Konstigt också att vi inte diskuterar antal döda i trafiken, antal självmord eller döda på jobbet? Nä invandrare är det största hotet mot vår välfärd... Men märk väl, jag tar ingen brottsling i försvar oavsett etnicitet, religion, hudfärg eller något annat.

    Men jag har fortfarande inte fått något svar på när vi ska sluta göda brottsligheten genom att sluta köpa piller på nätet. Vad ska gängen då leva av? Vi är faktiskt en del av problemet själva.
  • VillaVillerkulla
    Anonym (kvinnligt kön) skrev 2020-01-15 19:00:06 följande:
    Har du någon källa på att de flesta sexbrottslingar är svenska?

    Påstår du att det är bättre att bli våldtagen av en bekant än av en okänd? Känner du till etniciteten på de våldtäktsmännen som är bekanta?
     Kika på brå. Jag orkar inte leta.

    Jag lägger naturligtvis ingen värdering i vad som kan tänkas vara värst. Det vore ju förmätet.
  • Anonym
    Anonym (kvinnligt kön) skrev 2020-01-15 19:00:06 följande:
    Har du någon källa på att de flesta sexbrottslingar är svenska?

    Påstår du att det är bättre att bli våldtagen av en bekant än av en okänd? Känner du till etniciteten på de våldtäktsmännen som är bekanta?
    Jag har blivit våldtagen av min egen partner, och det kan jag säga att hellre det än en främling.
    Även om det såklart också var jävligt.
  • Anonym (Realist)
    VillaVillerkulla skrev 2020-01-15 17:42:41 följande:

     i Sverige är givetvis de flesta sexualbrottslingar svenska. 


    de flesta våldtäkter sker av någon den utsatta är bekant med. Inte sällan av dennes partner.


    Det du säger är taget ur luften. Läs de två länkar till Expressen och AB om gruppbaserat sexuellt våld, något som kommit till Sverige med invandringen.

    Innan den extremt höga asylinvandringen var det ett okänt begrepp för de flesta, nu läser vi om gruppvåldtäkter titt som tätt.

    Sök efter domar om sexualbrott och se vad gärningsmännen heter.

    De flesta våldtäkter som anmäls sker utomhus och av en gärningsman de inte känner. 
  • Anonym (Hatarargledsen)
    VillaVillerkulla skrev 2020-01-15 19:45:25 följande:
     Kika på brå. Jag orkar inte leta.

    Jag lägger naturligtvis ingen värdering i vad som kan tänkas vara värst. Det vore ju förmätet.

    Jag har läst på BRÅ och ingenstans hittar jag att de flesta sexualbrottslingarna är svenska män. Däremot finns det på flera ställen att de flesta av dessa brott begås av andra nationaliteter än den svenska, över 50%. Men en trovärdig statistik kan jag tyvärr inte luta mig mot.
    Oavsett nationalitet så är sexualbrottslingarna avskyvärda. Det är svårt att ursäkta ett beteende som inte förstår ett nej utan tar för sig som om det vore dens rättighet. 

    Har bara så svårt att förstå den flathet som finns i vår regering. Ska det vara så svårt att utvisa de människor som inte accepterar våra lagar och seder, de som 
    begår det ena brottet efter det andra. Hedersmord...de borde inte ens diskuteras när de kommer till Sverige (nu antar jag att det sker mest inom annan nationalitet än den svenska). Det borde inte ens få finnas något som ens heter så :(

    Sen läser jag och andra antar jag, att folk blir utvisade av de mest horribla ursäkter som att de inte tar ut tillräckligt med semester. Men ärligt!! 
    Hur kan de som faktiskt vill införliva sig i vårt samhälle hänga så löst när andra som kommer till oss är mindre beundransvärda blivande medborgare...

Svar på tråden Rasist...javisst numer