Kan jag lita på BM? Är det MF?
Min fråga är.. kan jag lita på barnmorskan/sjuksköterskan, är det ett missfall?
Jag hade ett missfall i v. 6 i September, som kändes som en rejäl mensvärk i följd av blod och blodklumpar. Nu är jag gravid igen (v. 7) I vecka 6 fick jag rejäl mensvärk, så jag åkte in på gynakut och fick det uppkollat då jag var rädd för ännu ett missfall. Jag var också rädd att det var utomkved. Blodproven såg bra ut men dem kunde inte se så mycket på VUL så jag blev hemskickad. Fick komma tillbaka en vecka senare (idag) och då berättar doktorn att alla mina blodprov (3 st på olika dagar) ser Jättebra ut! och allt verkar normalt enligt dem. Sen var det dags för undersökningen..
Hon frågar mig om jag är säker på vilken vecka jag är i och andra frågor. Jag är säker på det, då jag skriver ner alla mens dagar osv.
Då säger hon att fostret/embryot är för litet för att vara i den veckan jag säger och är minst 2 veckor mindre. Och att jag antagligen kommer få en blödning innan veckan är slut då det är med största sannolikhet är ett missfall.
Jag blev helt förkrossad.. så jag orkade inte ställa fler frågor. Men jag undrar hur det kan visa SÅÅ bra på blodproven och sen ändå vara ett missfall? kan hon ha fel? man vill ju inte gå och vänta på att det ska börja blöda. Har redan gått och varit orolig för det i flera veckor och nu äntligen började jag känna mig mer hoppfull. Sen har jag dessutom flera olika gravidsymptomer. Känner mig jättegravid. Ska dit igen om 2 veckor o göra nytt UL. Men jag är som sagt helt förkrossad, sambon också.. vi vill inget hellre än detta.
Tack i förväg för alla svar!