• Limarie

    Procren /nedreglering - spottings / mellanblödningar

    Hej!

    Vi har nyligen påbörjat vår första äggdonationsbehandling. Jag blev nedreglerad 27/12 med Procren (i botten lättare endometrios men ffa för att kunna synchronisera med donatorn).

    Mensen kom sedan två dagar efter förväntat datum. Starkare än vanligt och höll i 4 dagar, vanligtvis bara 2-3 dagar. Sedan dess har jag haft spottings nu. Dvs det fortsätter blöda lite gran fortfarande. 

    Enligt kliniken gör det ingenting. Men de förklarade inte heller varför det är så, om det är normalt och när de tycker det måste ha försvunnit. Respektive om man sedan behöver högre Progynondosen. Med Progynon började jag nämligen först idag. 

    Någon mer som har haft detta? Blödning efter nedreglering eller under Progynonbehandling? Dvs innan embryotransfer? 

    Jag förstår att blödningar beror nog pga östrogenbrist (eller dominans respektive Progesteronbrist i vanliga fall). 

    Men det känns konstigt att kliniken inte verkar bry sig om att blödningar finns innan en ev transfer?!


    Äggdonation feb 2020 - AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - tidigare 2 IVF 2019 med ICSI - noll av nio ägg befruktades
  • Svar på tråden Procren /nedreglering - spottings / mellanblödningar
  • Limarie

    För er som framöver som har samma fråga.

    Mina spottings försvann dagen efter att jag började med Progynon dvs östrogen 2mg x3. Så det var nog östrogenbristen som orsakade blödningarna.


    Äggdonation feb 2020 - AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - tidigare 2 IVF 2019 med ICSI - noll av nio ägg befruktades
Svar på tråden Procren /nedreglering - spottings / mellanblödningar