• LLOM

Letrozol - Följas åt?

Hej! Smyger in här också. Började med letrozole innan jul men fick ingen effekt med enkeldosen. Har kört dubbeldos nu och var på ultraljud imorse - hade en äggblåsa på 19.7 mm och en jättefin slemhinna så det var bara att köra på. Hon sa att ägget kan släppa när som helst. Dock jobbar vi ju precis just nu, så visst borde det inte vara för sent (rent teoretiskt) att ligga ikväll?

Är så glad att jag svarade på dubbeldos, då vet jag det iallafall ifall det inte skulle bli nått denna gången. Men håller tummarna, och för er andra också såklart!

• LLOM
    Zamaso1 skrev 2020-02-20 10:18:01 följande:

Nej det är inte försent ikväll, bara köra på när tillfälle ges. Är likadant här! Tror dock jag hade min lossning igår då jag hade känningar som mild mensvärk och när jag var på ul i måndags så hade jag ett ägg på ca 19mm.

Känner du av ägglossning också?

Kul och vara några som följs, håller tummarna för er alla!

Tack för ditt svar! Jag har inte ägglossning så ofta så vet egentligen inte hur det känns, men brukar få ÄL flytningar och det är jag mest förundrad över att jag inte fått nu. Känner dock att nånting händer där nere i magen. När jag var hos gyn i torsdags så frågade jag om jag skulle börja med ägglosnsingstest och hon sa att det kan jag gärna göra men att jag inte skulle misströsta ifall de inte gav utslag för att äggblåsan var så stor och att stegringen redan skulle ha varit. Och så var det, har testat både igår och idag med clearblue ägglossningstest pch det visade ingen gubbe. Såklart. Så vi får se... Hade sex i torsdags och tänkte väl förföra honom ikväll igen så får vi se. Känns märkligt dock att jag inte har några ÄL flytningar eller nånting...
  • LLOM
    chariots skrev 2020-02-22 21:28:48 följande:

:) skulle det vara inte "???" Haha!

Kan inte alla presentera sig lite?

Hej och välkommen! Är 32 år och är mamma till en snart 3 åring. Har alltid haft väldigt oregelbunden mens (ca fyra-fem ggr om året bara) men har ingen diagnos eller ?fel? på några blodprov/tester.

Har nu börjat behandlas med provera och Letrozol för att förhoppningsvis bli gravid innan året är slut. Är inne på min andra kur, men första dubbeldos. Hade en 19 mm stor äggblåsa i torsdags men inga positiva ÄL tester ännu, så vi får väl se vad som händer denna gång.

Själv då? Vem är du? :)
  • LLOM

Fick glad gubbe på ÄL testet igår så BIM blir väl 9 mars för mig. Spännande! Ägglossningen kom igång ordentligt med letrozolen, känns som träningsvärk i hela magen. Biverkningen är att jag har så ont i huvudet...

Svar på tråden Letrozol - Följas åt?