Inlägg från: Jossis123 |Visa alla inlägg
  • Jossis123

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag hoppar in här då jag också är på min andra letrozol behandling. Just nu är jag på CD 13 och var på kontroll igår. Hade en äggblåsa på 17mm och en på 16mm enligt gyn kan jag förvänta mig ägglossning om 2-3 dagar. Så nu hoppas vi på att de tar sig!

• Jossis123

Ååh hoppas de blir nått för dig! Vilken dag har du tänkt testa? :) Min gyn sa att vi med pcos oftast inte svarar på första omgången utan mest behöver den för att kroppen ska komma igång.

Jag åt dubbeldos denna gången. Så nu är det bara den där jobbiga väntan på att kunna testa ????

• Jossis123
    Zamaso1 skrev 2020-02-18 15:59:06 följande:

Härligt med 2!

Jag var med igår o man kunde se ett ägg som va nästan 19mm så får väl se om det blir något :D har kört dubbeldos denna gång för jag svarar inte på enkeldos och är idag på CD 15.

Men va kul o följas åt lite när de bara skiljer 2 dagar! Hoppas de funkar för er :)
  • Jossis123
    Zamaso1 skrev 2020-02-18 21:18:07 följande:

Jaa! Känns så himla långt borta innan man kan göra ett test och kolla.. tålamodet gällande detta är inte så bra haha!

Jaa det gör de verkligen tiden går så långsamt och tålamodet är verkligen på botten! Ska ta progestron test om en vecka så längtar efter att få veta om jag haft ägglossning eller inte.
  • Jossis123
    chariots skrev 2020-02-22 21:28:48 följande:

:) skulle det vara inte "???" Haha!

Kan inte alla presentera sig lite?

Är 25 år försöker bli gravid med vårt första barn. Har försökt i ca 1 år. Går på behandling med både Letrozol och provera, i måndags hade jag en äggblåsa på 17mm och en på 16. Haft vad jag tror är ägglossningssmärta i veckan och på torsdag ska jag ta blodprov för att se om något har släppt.
  • Jossis123
    Zamaso1 skrev 2020-02-24 11:54:05 följande:

Har väldigt märkliga känningar idag, vet att man inte kan känna av graviditet så tidigt, men riktigt ömma och stickande känsla i brösten och stickande känsla långt ner i magen idag.. en vecka efter ev äl . Någon mer som har konstiga känningar?

Jag hade också troligtvis ägglossning i mitten på veckan som varit. På torsdag ska jag progestron test för att få de bekräftat. Jag har lätt mensvärk och ömma bröst till och från sen efter äl.
  • Jossis123
    Zamaso1 skrev 2020-02-24 12:14:41 följande:

Har dålig koll på de testet? Är det för att se om du haft ägglossning eller ? Man borde ju ta ett blodprov o kolla hcg nivån.. för har de väl fått fäste så kan man ju se om den nivån ökat fast kanske inte syns än på vanligt test hemma..

Man blir lite knäpp på dom här känningarna faktiskt .

Aah precis du tar det för att se om man har haft ägglossning. Hcg nivån har nog inte börjat öka än om jag hade ägglossning i mitten på förra veckan. Inte på hemma test i alla fall.
  • Jossis123
    Zamaso1 skrev 2020-02-24 12:14:41 följande:

Har dålig koll på de testet? Är det för att se om du haft ägglossning eller ? Man borde ju ta ett blodprov o kolla hcg nivån.. för har de väl fått fäste så kan man ju se om den nivån ökat fast kanske inte syns än på vanligt test hemma..

Man blir lite knäpp på dom här känningarna faktiskt .

Aah precis du tar det för att se om man har haft ägglossning. Hcg nivån har nog inte börjat öka än om jag hade ägglossning i mitten på förra veckan. Inte på hemma test i alla fall.
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?