Inlägg från: lillalillas |Visa alla inlägg
  • lillalillas

Letrozol - Följas åt?

Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-12 15:18:23 följande:

Ja men jag tror det är lika bra att få iväg den. Många har ju blivit gravida när dem står i kö till ivf för att dem då slappnar av för att de ska få den hjälpen.

Okej vad skönt att den kom nu, jag vill bara att min kommer nu så man kan börja om samt hade varit skönt att slippa mensen på midsommar. Jag förstår din tanke men det går fort! Nu när det är sommartider också så går allt snabbare tycker jag.

Du verkar okunnig inom detta. Du blir inte gravid lättare för att du slappnar av när du väntar i kö till IVF.
  • lillalillas
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-12 15:18:23 följande:

Ja men jag tror det är lika bra att få iväg den. Många har ju blivit gravida när dem står i kö till ivf för att dem då slappnar av för att de ska få den hjälpen.

Okej vad skönt att den kom nu, jag vill bara att min kommer nu så man kan börja om samt hade varit skönt att slippa mensen på midsommar. Jag förstår din tanke men det går fort! Nu när det är sommartider också så går allt snabbare tycker jag.

Om du försöker fler gånger är det större chans att du lyckas någon gång. T ex så är chansen 2-4% att bli gravid vid ett samlag men 20-25% om du har samlag under hela menscykeln (källa RFSU). Inom 3 månader blir ca 50% gravida. Inom 1 år ca 80%.

Vid IVF-behandling blir ca 70% gravida efter tre IVF behandlingar men ca 30% vid varje återföring (Källa CvL).

När du skriver så om att slappna av hånar du i princip alla som kämpar för att bli gravida och trots att jag hört det förut så blir jag ledsen för min situation hade inte förändrats även om jag slappnade av - inte din heller.
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?