-
jag håller alla tummarna på att du får ett positivt :D när ska ni testa?Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-11 15:22:30 följande:Jag är väldigt osäker faktiskt, jag kommer säkert också tappa hoppet om det är negativt idag och bara vänta på mensen.
-
okej så spännande, du får uppdatera efter=)Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-11 15:42:05 följande:Jag tror att det blir runt 20 tiden :)
-
Nej vad tråkigt :(( hur mår du? Men mensen har inte kommit? Var det ett tidigt test?Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-11 20:14:03 följande:
Negativt :(
-
Nej ingenting.. men imorgon lär tempen sjunka så hoppas mensen kommer imorgon! Vill ju börja med nästa omgång direkt. Alltså man blir ju helt galen av detta :/ maniskSofiamikaela skrev 2020-06-11 21:44:43 följande:
Ja men det låter som det. Nej ingen mens i sikte ännu men känns verkligen som att det är på gång. Ingenting för dig heller?
-
Jaa så tråkigt :( vad tråkigt att vi alla fick negativt idag!Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-11 21:52:59 följande:
Jätte tråkigt :( jag mår okej men det är jobbigt. Nej det va idag jag skulle ta det så det känns väldigt tråkigt. Har fått brev från Sahlgrenska att dem mottagit min remiss för ivf funderar på att ringa imorgon och höra lite hur det verkar med kö och så.
Så du kommer inte köra på någon till letrozolkur? Hur många omgångar hade ni kört letrozol? Förlåt du har säkert skrivit de hundra ggr men kommer inte riktigt ihåg -
Mm hoppas verkligen imorgon!!Sofiamikaela skrev 2020-06-11 22:30:58 följande:
Ja men precis, jag förstår dig... jag känner samma.
Är just nu glad att jag har ett jobb som håller mig sysselsatt och tankarna borta. Tiden går lite fortare.
Jag hoppas också att mensen kommer helst i morgon så att man kan köra på letrozol på söndag.
Vad skönt, jag jobbar hemifrån och har jättelugnt så ser mest serier och går promenader på dagarna haha. Så hinner tänka väldigt mkt på detta! Min sambo tycker inte att det är lika jobbigt som mig, han säger ba ?tredje gången gillt? och hoppas på nästa omgång. Så lite skönt att han inte blir lika påverkad och kan peppa mig men också lite störande för känns typ som jag vill detta mer än han -
Okej de va vår andra så tror vi kommer köra på kanske 2 eller 3 till innan vi skickar remiss för ivf. Hade så gärna velat att de ska funka med letrozol :/ har du fått mensen ännu?Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-12 07:38:01 följande:
Jätte tråkigt :( jo då jag kommer fortsätta med letrozol fram till jag får en tid för ivf. Detta va 5e omgången. Ingen fara man kan inte komma ihåg alla.
-
Mm verkligen!! Ja jag tror också de :) hur reagerar din kille? Blir han jätteledsen?Sofiamikaela skrev 2020-06-12 07:47:55 följande:
Okej, ja men då förstår jag att du hinner tänka väldigt mycket. Måste också kännas som att dagarna blir långa.
Skönt att din sambo peppar dig ändå. Fast förstår känslan av att han kanske inte vill lika mycket som dig, även fast jag tror att fallet nog inte är så. Ni har bar olika mycket tid för tankar och reflektion.
-
oj jäklar vad lång tid!! alltså jag frågade min läkare förra gången jag var där och hon sa att det inte var nån kötid alls, vad konstigt! är det olika köer eller hur funkar det? jag går via livio, en privatklinik, men man kan ju göra landstingsfinansierad ivf genom dem men det lär väl va samma kö som typ sahlgrenska?Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-12 12:39:54 följande:Förstår det, jag vet inte hur kö tiden är hos er. Jag ringde Sahlgrenska förut och det är 8 månaders kö tid så i januari typ kunde vi få tid. Har skrivit upp oss på en väntlista så dem kan ringa om det blir sena avbokningar. Jag skulle rekommendera att kolla hur långa kö tider det är hos er och annars be dem skicka en remiss så ni inte kör på i 3 månader till och så är det ändå lång kötid. Känner nu att jag hade velat att remissen skickades nästan direkt för oss för då hade det inte varit så lång väntetid kvar.
vi sa att dom skulle skicka en remiss efter sommaren om vi ville så kanske ska göra det direkt när de öppnar efter sommaruppehållet isåfall.. -
Hm okej då ska jag höra om remiss kan skickas direkt efter sommarstängningen tror jag.Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-12 14:32:48 följande:
Okej jag förstår! Ja det kändes väldigt långt, den andra listan är för om det är sena avhopp och då får man vara beredd på att få en snabb tid. Okej jag förstår, jag går också på en privatklinik men vill ju gärna ha det landstingsfinansierat och därför skickade man en remiss till Sahlgrenska. Okej jag förstår! Skönt med en plan.
Jag har inte fått min mens ännu men känns verkligen som att den är påväg, brukar få ryggsmärtor i samband med mens och ägglossning och den känns nu..
Har du fått din mens ännu?
Yes fick den precis, ringer till kliniken på måndag och bokar tid på cd 13, så de blir den 24e juni, känns superlångt bort :(