Inlägg från: Tjejpå28 |Visa alla inlägg
  • Tjejpå28

Letrozol - Följas åt?

Nellan24 skrev 2020-03-19 10:46:35 följande:

Pratade med vår läkare och han sa att vi ska köra igång med enkeldos letrozol i fem dagar igen med start på lördag. Alltså cykeldag 3-7. Sen ska jag på ul den 30e för att se om det kommit en äggblåsa även denna gång. Knyter om tummarna och hoppas igen!

Ovitrelle fick vi ta samma dag som jag va på ul senast. Då vi såg blåsan på 20mm. Ovitrelle skulle skapa en ägglossning inom 36h.

Varför avbröt du letrozolen? Du behöver inte svara om det är för privat. :)

Vad säger läkaren till dig nu? Inväntar du mens för att börja om eller ska ni fortsätta försöka som vanligt?

Hur ofta har alla sex här inne? Vi får endast ha varannan dag. Vad har er läkare sagt?

Okej spännande då får vi hålla tummarna att de går denna gång och skönt att va igång tänker ja..

ja väntar bara på min mens nu så ja kan börja äta letrozolen igen. Denna gång ska vi köra dubbel dos för enkel dosen gick inte på mig. Hade bara fått någon blåsa på ca 12 mm och en på 14 så hon sa att vi får ?avbryta? och alltså inte testa mer med ägglossnings stickor å så skulle ja vänta på mensen å så köra igen fast med dubbel dos då. Vi har inte kommit till de stadiet en där vi får ha sex ännu eftersom de inte bitit på mig. så ja längtar nu och hoppas att dubbel funkar på mig så man kan börja försöka ????
  • Tjejpå28
    Zamaso1 skrev 2020-03-19 11:51:14 följande:

En ägg låsa på 17mm så det är på g med lossning inom dom närmsta dagarna!

Härligt håller tummarna att de ska gå bra !
  • Tjejpå28
    Evelinaaan skrev 2020-03-19 14:52:06 följande:

Hej får fortfarande upp notiser i denna grupp då jag varit med innan men blev gravid med letrozol :)

Vill bara säga att jag blev gravid på letrozol ch mina blåsor blev aldrig större än 12 mm när vi kolla på VUL. Men växte ikapp mer på slutet. Min gyn räknade då ut att jag skulle ha ägglossning om 4-5 dagar, alltså att blåsan växte 2 mm varje dag fram tills ca 20-22 mm då den ska släppa. Och det stämde! Följde med ägglossningsstickor och blev gravid den gången! Tycker det låter konstigt det att din läkare sagt att ni ska få ?avbryta? för att blåsan bara är 12-14 mm. Fick ägglossning båda gånger med det! Tog mig två kurer att bli gravid och mina blåsor växte ?långsamt? båda gångerna och snabbare på slutet. På dag 16 var bara min blåsa på 12 mm och fick ägglossning dag 21 i cykeln.

Ville bara slänga in en liten kommentar här, vet hur frukstrerande och jobbig denna perioden är, men man tar sig igenom den!! Nu har jag en liten bebi i magen. Stort lycka till allihopa <3

Hej! Okej blev du gravid med enkeldos eller fick du dubbla den ? Vilket hopp du ändå inger:) ja ska absolut fråga min läkare de nästa gång mer varför för det låter ju konstigt att dem säger så då. Tack för meddelandet :)
  • Tjejpå28
    Evelinaaan skrev 2020-03-19 18:12:52 följande:

Ja så kör du på med ägglossningsstickorna ändå och se om det ger något :) tog enkel dos första och dubbel andra, med ägglossning båda gånger! Hon tyckte jag skulle ?boosta? med dubbeldos då äggen ändå inte tokväxte!! Det blev samma effekt på ägget och gravid blev jag då på dubbel :) stort lycka till!!

Okej! Men de ska ja göra då så fort ja kan börja å får min mens :) tack för tipset ???? nu längtar ja bara till mensen för ovanlighetens skull
  • Tjejpå28
    Nellan24 skrev 2020-03-21 23:22:19 följande:

Tack snälla du!

Jaha, oj! Det måste va jätte tufft för dig att få höra dom orden.. Hoppas din mens kommer snarast så ni får köra igång igen! Jag har precis startat med letrozol idag igen. Förhoppningsvis får du göra det också inom några dagar!

Kämpa på! Det kommer gå för oss alla en vacker dag!

Ja fy. De känns så tungt.. bara väntar å väntar å tusen olika känslor. 2 av mina nära har fått barn inom bara denna månaden. Glad för deras skull men samtidigt så ledsen för vår skull. Den här resan kan verkligen få än att känna så mycket olika känslor. Hur mår du i allt ? Skönt att va i gång igen ?

Ja hoppas verkligen de!!!
  • Tjejpå28
    Tjejpå28 skrev 2020-03-22 09:13:56 följande:

Ja fy. De känns så tungt.. bara väntar å väntar å tusen olika känslor. 2 av mina nära har fått barn inom bara denna månaden. Glad för deras skull men samtidigt så ledsen för vår skull. Den här resan kan verkligen få än att känna så mycket olika känslor. Hur mår du i allt ? Skönt att va i gång igen ?

Ja hoppas verkligen de!!!

Är du inne på din 3dje kur ?
  • Tjejpå28
    Nellan24 skrev 2020-03-22 19:40:44 följande:

Förstår dig! Samtidigt som man glädjs åt andra så vill man så så så himla mycket också lyckas! Absolut, känslorna är blandade men tror allt kommer va som bortblåst den dagen man plussat!

Jag har biverkning i form av extrem huvudvärk pga letrozolen men försöker bara vila bort den. Killen ska göra club sandwich ikväll så blir iaf ompysslad deluxe av min kära!

Hur mår du?

Aa de är verkligen upp å ner. Å de är väldigt skönt å skriva av sig här inne för de känns som om bara dem som är i detta är dem som verkligen kan förstå hur jobbigt de är.. hoppas de.

Å de låter jobbigt. Man får vila ja. Å de lätt gott :) är din kille också den ?starka? ? Min kille är väldigt positiv och peppande. Men de kanske är vanligt att dem är de. Ja försöker va positiv men tycker de är jäkligt jobbigt. Så mycket som kretsar runt detta.. är du orolig för om de blir ivf eller tänker du på att de kan bli så eller tar du en sak i taget mer ?
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-03-22 18:58:40 följande:

Jag hoppas också på plus, men tagit test två dagar i rad nu och båda har varit negativa.. dock kan det bero på om jag har testat för tidigt också - på tisdag har det gått två veckor sen sprutan och först på torsdag visar min app att jag borde få mens. Svårt att vara positiv just nu men försöker att inte ge upp riktigt än - har ju inte fått mens än liksom.

Skönt ändå, då är du på rätt väg iallafall! Håller tummarna att du får en stor och fin äggblåsa!

Håller med om väntan, känns som hela livet står på paus - man väntar på mens, man väntar på att börja äta letrozol, man väntar på vul, man väntar på om man får ta spruta och till sist väntar man på ett KANSKE plus.

Känns som att jag hamnat i ett stort svart hål och inte vet hur jag tar mig ur det - detta är ändå bara vårt andra försök men jag tycker det känns så jobbigt med all väntan :(

Idag har jag försökt vara ute i solen och promenera och komma på andra tankar - måste börja distrahera mig med saker att göra för att sluta grubbla hela tiden. Från och med imorgon ska jag försöka tänka positiva tankar igen.

Hur mår du? :)

Å kan verkligen relatera till dina känslor... med all väntan och att livet sätts på paus och att de i mellan åt känns jäkligt jäkligt tufft. Men man är inte ensam iaf som man lätt kan känna i ? de verkliga livet ? om att ja är den enda som inte lyckas bli gravid. Här inne är vi många och de känns väldigt skönt tycker ja att man kan få prata med någon i exakt samma situation och med någon som på riktigt förstår hur jobbigt de är
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-03-23 21:27:10 följande:

Ja det är verkligen skönt att kunna skriva av sig härinne, till andra som verkligen förstår vad man går igenom. Det är så otroligt jobbigt i perioder, och som du skriver så är det lätt att känna sig ensam. I alla flöden ser man hur ?alla andra? blir gravida men aldrig en själv. Försöker att dra ner tiden på instagram osv för jag känner hur nedstämd jag blir eftersom sånt lätt dyker upp där.

Tur vi har varann här inne! <3

Håller helt med.. har du också många i din närhet som är gravida eller har barn?. De är verkligen dubbla känslor. Samtidig som man är glad för dem så gör de ont i en själv å man känner sig så ensam och utanför :(

Verkligen tur <3
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-03-24 23:11:39 följande:

Jag har många i närheten som är gravida, varav den ena är min bror. Det är otroligt tungt och jag vet inte alls hur jag ska känna, jag är arg och ledsen samtidigt. Det är så otroligt orättvist :?(

Idag kom mensen, precis som jag misstänkte. Letrozol från och med torsdag och nytt ultraljud 2/4. Den eviga väntan igen :( Trodde inte jag skulle bli lika ledsen denna gång men det enda man ser överallt är ?allas? ultraljudsbilder. Försökte hålla humöret uppe medan sambon var hemma, nu när han åkt till jobbet så brast det totalt för mig.

Hur går det för er, tjejer?

Okej vilket sammanträffande min bror och hans tjej ska också få barn om mindre än 2 veckor.. hur tog du de när dem berättade ? Ja blev såklart jätte glad för deras skull men samtidigt gjorde de så jäkla ont .. och de känns så konstigt när man vet att dem ska ha barn om två veckor och vi har försökt så mycket längre än dem och dem blev bara gravida utan att ens planera det. Vilket såklart inte är deras fel men man blir så besviken ändå vilket känns hemskt att säga..

Ja går och väntar på min mens så ja kan börja äta letrozol för att hoppas att ja någon gång ska få de där plusset och dem väntar barn om två veckor och tvättar bebis kläder. De gör ont.

känner verkligen med dig.. den smärtan gör så ont ! Man bygger upp så mycket hopp och sen så när mensen väl kommer så känner man ? hur kunde ja ens tro? men man gör ju de, varje gång. Och de är väl tur också för den delen att hoppet är de sista som sviker än!! Önskar ja kunde ge dig en kram!
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?