Inlägg från: Carro9194 |Visa alla inlägg
  • Carro9194

Letrozol - Följas åt?

Tjejpå28 skrev 2020-04-06 11:05:46 följande:

Aaa fy.. hur går man till väga nu efter sprutan är tagen? Är de nytt ultraljud eller börjar man testa med grav test efter ett tag. Ja har ju inte kommit till sprutan ännu eftersom ja fick avbryta förra gången. Ja är också så jäkla trött. Sista dagen igår med letrozol.. så nu är

De bara en väntan tills på lördags till ultraljud. Tycker de känns lite extra jobbigt nu när man måste gå dit själv sambon får inte följa med in pga Corona

Nu väntar jag i två veckor bara, antingen får jag mens eller så är jag gravid. Vi har blivit rekommenderade att ha sex varannan dag (oftare om vi vill haha) i 5-6 dagar efter sprutan.

Ja den eviga väntan! Tyckte också det var jobbigt när min sambo inte fick följa med, fick gå till en annan läkare den här gången för min var sjuk, då var det extra jobbigt liksom..

Det kommer gå bra ändå <3
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-07 19:42:13 följande:

[quote=80325575][quote-nick]Carro9194 skrev 2020-04-06 20:01:40 följande:[/quote-nick]Nu väntar jag i två veckor bara, antingen får jag mens eller så är jag gravid. Vi har blivit rekommenderade att ha sex varannan dag (oftare om vi vill haha) i 5-6 dagar efter sprutan.

Ja den eviga väntan! Tyckte också det var jobbigt när min sambo inte fick följa med, fick gå till en annan läkare den här gången för min var sjuk, då var det extra jobbigt liksom..

Det kommer gå bra ändå <3[/

Jobbig väntan förstår ja då..

mycket känslor i kväll för min del.

i morgon får min bror sitt första barn, jag vet detdå de är planerat kejsarsnitt för dem. Både glad men samtidigt ont i hjärtat på att man velat att de skulle va vår tur nu..

Väntar bara på lördag nu och få ultraljudet gjort hoppas så mycket att de ska se bra ut och att vi kan få ta sprutan och börja komma någonstans känns som vi står stilla.

Beställde hem en bok häromdagen

?När ska ni skaffa barn då? ? heter den. Kan verkligen rekommendera om du inte redan läst.

Åh jag känner med dig! <3 man vill vara glad men det gör fruktansvärt ont. Det är först nu efter fyra månader som jag börjar vänja mig liiiite vid tanken på att min bror ska få sitt tredje barn.

Jag hoppas för er att det går bra <3

Åh den ska jag kika på!
  • Carro9194
    Anonym (Malin) skrev 2020-04-09 09:04:24 följande:

Hej!

Jag följs gärna åt.

Jag och min sambo har försökt bli gravida i ett år, fick i och med detta efter ett gynbesök diagnosen PCOS för 2 månader sedan och börjar idag på min första kur Letrozol.

Ska på ett besök hos gyn den 20/4 för att se om Letrozolen gett någon verkan.

Någon som kan svara på när man inte får ha sex under den här perioden som man tar läkemedlet? Har för mig gyn sa att man ska avstå en viss period för att det finns risk för att man blivit överstimulerad?

????

Hej!

Första gången jag åt letrozol fick vi ha sex tills ultraljudet, sen gjorde vi ultraljudet och då visade det sig att två äggblåsor var lika stora och DÅ fick vi sexförbud den månaden. Så än så länge är det nog ingen fara för er :)

Andra gången gick det bättre, då var det bara en stor fin äggblåsa och då fick vi köra på! Ännu inget plus dock för min del. Men det är ju olika för alla!

Lycka till :)
  • Carro9194
    Bellanlover skrev 2020-04-09 16:58:42 följande:

Det verkar som det är lite olika. Vi hade sexförbud fram tills första vul som var på CD13 (åt enkeldos letrozol fr CD3 till 7). Det är ju då läkaren ser hur man svarat på stimuleringen och har man redan haft sex då och det visar sig att man är överstimulerad är väl ?skadan? redan skedd?

Som sagt, Olika för alla verkar det som, det bästa är nog att ringa sin läkare och fråga :)
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-10 21:56:29 följande:

Ja de är verkligen svårt alltså... ja i morgon ska ja på ultraljud. Nervös och lite ledsen för inte sambon får gå med in. Känns jobbigt men lika för alla såklart.. hur går de för dig nu?

Hoppas det går bra!!

Just nu är det olidlig väntan i en vecka till haha.. har haft ont mitt i magen i tre-fyra dagar nu, vet inte alls vad det beror på. Efter att jag skrev sist att jag inte hade några symtom efter sprutan, den kvällen fick jag fruktansvärd molvärk och även dagen efter. Men som sagt, nu har jag bara haft ont i magen, det typ spänner och strålar.. vågar inte hoppas på för mycket! Sen vet jag att man kan få grav-symtom av sprutan också..
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-11 14:12:30 följande:

Nu är ultraljudet gjort och det såg okej ut! Så nu blir de sprutan på måndag. Hoppas hoppas hoppas men man vågar inte för mycket. Men man måste ju få va lite glad också.

Åh vad kul!!! Klart du ska vara glad!! Håller tummarna <3
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-12 20:30:50 följande:

Vilken dag va de du skulle ta testet ? <3 detta va väl din andra kur med letrozol med va ?

Det är min fjärde kur med letrozol, tredje med letrozol + ovitrelle. Nästa lördag blir det antingen mens eller grav-test <3
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-13 10:32:25 följande:

Okej. Har ni diskuterat något hur och när man ska gå vidare efter letrozolen ? Det har inte vi ännu men kan inte låta bli att tänka på hur länge de är värt att testa med letrozolen innan man kanske måste gå på ivf.

Jag reagerar snabbt och fint på letrozol, nu verkar det mest handla om ?tajming? som för ett ?vanligt? par liksom. Vi ska fortsätta till juni, har jag inte blivit gravid då så får vi ställa oss i kö till IVF. Förhoppningsvis slipper vi det!
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-13 15:04:50 följande:

Okej förstår !! Du åt enkeldos va ? Hoppas verkligen du får ett pluss på stickan nu denna gången -<3

Ja jag äter enkeldos :) hoppas också på det!!
  • Carro9194
    Zanamarie91 skrev 2020-04-15 08:20:49 följande:

Nu var det ett tag sedan jag startade tråden men hoppar in igen. Jag är en 28-årig tjej med PCOS som försökt bli gravid under mer än ett år. Är just nu inne på den fjärde dosen dubbel letrozol (började med en enkelkur men gav ej effekt). Är på dag 16 idag och ska på ultraljud (försenat pga. Påskledigheten). Kände mig konstig igår och fick positivt utslag på ägglossningsstickan. Kommer bli spännande idag :)

Blir spännande att höra fortsättningen!! :)
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?