Inlägg från: Sofiamikaela |Visa alla inlägg
  • Sofiamikaela

Letrozol - Följas åt?

amandakollb skrev 2020-05-27 09:55:00 följande:

okej vad skönt att du fick ta dubbeldos och att det nu såg jättefint ut! och super med ovitrelle ju! jag tog också sprutan igår em, vid 1630, och hade sex igår, tänkte ha ikväll och imorgonkväll för att säkra upp :) så samma som er! tempar du förresten? 

jag har också pco med väldigt många äggblåsor men superlånga och oregelbunda cykler, så väldigt skönt att nu få hjälp så att cyklerna blir 30 dagar typ! 

när tänker du att bim är? :) 

mm väldigt jobbigt med alla runt omkring som blir gravida hur lätt som helst:( det är jobbigt för man blir ju så glad för deras skull men kan inte låta bli att bli avundsjuk och tycka det är jobbigt med :/ 

Hej spännande, då tog vi nästan samtidigt. Jag tempar inte, gör du?

Oj, jag vet faktiskt inte. Tänker ta grav test om 2 veckor är min plan. Hur tänker du?

Ja men precis, så svårt. Såklart man är glad för alla andra men känner stor frustration själv.
  • Sofiamikaela

okej vad skönt att du fick ta dubbeldos och att det nu såg jättefint ut! och super med ovitrelle ju! jag tog också sprutan igår em, vid 1630, och hade sex igår, tänkte ha ikväll och imorgonkväll för att säkra upp :) så samma som er! tempar du förresten? 

jag har också pco med väldigt många äggblåsor men superlånga och oregelbunda cykler, så väldigt skönt att nu få hjälp så att cyklerna blir 30 dagar typ! 

mm väldigt jobbigt med alla runt omkring som blir gravida hur lätt som helst:( det är jobbigt för man blir ju så glad för deras skull men kan inte låta bli att bli avundsjuk och tycka det är jobbigt med :/ 

Oj, jag vet faktiskt inte. Tänker ta grav test om 2 veckor är min plan. Hur tänker du?

Ja men precis, så svårt. Såklart man är glad för alla andra men känner stor frustration själv.
  • Sofiamikaela

• Sofiamikaela

Nu tog jag som jag skrev tidigare Ovitrelle i tisdags och sen planerade sex tisdag, onsdag och torsdag.

I tisdags gick det bra med utan problem men både i onsdags och torsdags hade ingen av oss egentligen lust att ligga. Vi båda kände även en väldig press på just att man "måste" och inte får missa denna möjlighet. Vilket gör att hjärnan liksom låser sig.

Känner ni andra också likadant, att hjärnan liksom stoppar lite och det är svårt att få till?

Självklart älskar vi varandra och är attraherade av varandra men när man hamnar i den här "måste" situationen är det svårt.

• Sofiamikaela
    Carro9194 skrev 2020-05-29 22:07:36 följande:
    Känner precis samma! Efter vårt förra försök hade vi inte sex på tre veckor för jag hade ingen lust alls, mycket pga allt ?måste?. Nu har det dock känts bättre så vi hade sex i söndags, tog sprutan tisdag, sex tisdag onsdag och igår.

Men känner igen mig till 100%.
    Skönt att höra att det inte bara är jag (vi) som känner så här. 

Okej men bra, samma som vi då :) 

När tänkte du ta grav test? 
  • Sofiamikaela
    Carro9194 skrev 2020-06-03 11:02:49 följande:

Ja precis, hoppet är ju det sista som lämnar en!

Ja det tycker jag att du ska göra :) har läst om många som lyckas på den här vägen.

Jag tror inte att jag hinner med en omgång till, och tror inte jag orkar det heller så det blir nog en paus! De har ju sommarstängt också. Förhoppningsvis kanske man lyckas helt naturligt i sommar när man slappnar av helt.

Självklart hoppas jag att vi har lyckats redan nu <3

Hej Tjejer,

Jag känner ingenting?! Efter sprutan (tog i tisdags förra veckan).

Jag är inne på kur 3 med provera/letrozol och första tillfället med ovitrelle. Jag har inte hört något om att min klinik stänger under sommaren men när jag var där sist så pratade vi om IVF till hösten...

Om ni tänkt på IVF, tänker ni vända er till landstinget eller gör ni privat och betalar själva?
  • Sofiamikaela

Det är så frustrerande att vänta, jag vill ta test nu men vi har beslutat att vänta tills onsdag i alla fall.

@amandakollb

@Carro9194

Håller tummarna för er och alla andra också!

Jag känner verkligen ingenting än.

Jag har tidigare cykler haft väldigt ömma bröst men jag känner inte det minsta i kroppen alls.

Hoppas verkligen på ett plus men är beredd på att börja om också om det inte blir något...

• Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-08 21:07:35 följande:

Jag tog ett test igår och imorse, negativa båda två men kanske är tidigt ännu?! Hoppas de iaf. Men har varit rätt deppig idag för tänker att det inte gick denna månaden heller.

Jag har ömma bröst, hög temp fortf, och inga spottings ännu vilket jag alltid brukar få typ 5-6 dagar innan mens. Har dock haft värk i nedre delen av magen sen igårkväll efter vårt sex typ :(

Håller iaf tummarna för oss, vore SÅ kul om vi plussade :D

Åh hoppas det bara är för tidigt än. Om inte så får vi stötta varandra nästa sväng <3

Okej, håll ut några dagar till! Så svårt att känna efter vad kroppen ger för signaler när man vill så mycket!

Tar du endast letrozol och ovitrelle? Jag tar också provera...
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-09 09:13:51 följande:

Ja det får vi absolut göra <3

jag tog provera när vi startade igång för hade så långa cykler men sen efter förra omgången fick jag egen mens så behövde inte ta provera då :) tror att man behöver provera i början när man startar igång letrozol?:)

Aha okej skönt! Hoppas att min mens också vill komma igång av sig själv snart.

Tror det är olika, vissa behöver nog inte ens provera.

Inatt kunde jag inte sova å då kunde jag inte låta bli att ta första testet. Tyvärr negativt, vet inte om det är tidigt än för mig men jag ska kolla i morgon bitti onsdag också.
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-09 18:13:18 följande:

Om du haft ägglossning så borde du få mens!:)

Åh tråkigt :( jag tog ju också två test tidigare som va negativa, men Vi får hoppas att det bara är för tidigt!

Jag tänker också så men förra månaden kom ingen mens... min läkare sa att jag kunde ha haft ägglossning ändå eller att ägget gått tillbaka. Får väl se om ovitrellen hjälper till att få mens den här gången, att det verkligen blev ägglossning :)
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?