• Zamaso1

Letrozol - Följas åt?

Kände ni något under ägglossningen? Måste säga att efter jag började med dubbeldos med letrozol så är brösten extremt(!!!) ömma under ägglossningen. Jobbigt att varken vilja eller inte vilja ha bh allt gör ont haha

• Zamaso1
    Zanamarie91 skrev 2020-04-15 19:57:44 följande:

Det gick förvånansvärt bra idag hos gyn. Ultraljudet visade en äggblåsa på 24,5 mm och gyn tror att det blir ägglossning idag. Tog ett ägglossningstest efter jobbet som visade positivt så vi är MEGA glada att det äntligen börjar gå framåt.

Hoppar in här med!

Men härligt men en så bra nyhet! Jag hoppas på samma positiva besked på måndag, då ska jag på ultraljud då är jag på cd 14.

Är 4de gången med dubbeldos letrozol här också. Spännande!
  • Zamaso1
    Tjejpå28 skrev 2020-04-15 21:29:31 följande:

Hur länge ska ni köra på med letrozolen? Innan man gör något annat ? Ja är på andra dubbel dos kuren. Känns inte så hoppfullt att de ska gå när ni är inne på fjärde kuren. Vill bara att de ska gå snart!!

Det är ju så himla olika från person till person så bara för det är ett h*lvete för mig behöver det ju inte bli så för andra :) Jag har ätit letrozol i två år mem bara de senaste 4 månaderna med dubbeldos. Med dubbel har ja alltid ägglossning men av någon anledning blir de ändå aldrig något.

Vi har pratat om ivf och får börja med det, men måste ner typ 5-6 kg för att få det sen tror jag inte att som läget är nu att det prioriteras med ivf behandlingar tyvärr :/

Men jag har i princip tappat hoppet helt om att det ska bli något men vi får se, någon gånh borde det ju bli våran tur :)
  • Zamaso1
    Tjejpå28 skrev 2020-04-17 09:36:47 följande:

Okej ja förstår.. så jäkla jobbigt är det. Hoppas de går för dig denna gången nu <3

Jaa, man har gett upp hoppet lite nu faktiskt..
  • Zamaso1
    Tjejpå28 skrev 2020-04-17 22:45:51 följande:

Förstår din känsla. Men hoppas för dig och för alla andra här inne med. Dessa barn kommer va så oerhört efterlängtade när dem än dag kommer till denna värld

Jaa de kommer dom Verkligen att vara :)
  • Zamaso1
    Carro9194 skrev 2020-05-05 07:50:58 följande:

Hur går det för er? <3

För mig går det änsålänge över förväntan. Nyss plussat, men tar inte ut nått i förväg då jag inte har någon fungerande graviditet i bagaget. Men ett plus är det ju iallafall :) för dig?
  • Zamaso1
    Carro9194 skrev 2020-05-05 18:24:22 följande:

Stort grattis!!! <3

Håller tummarna för dig att allt går som det ska!

5 dagar sen sprutan, känner inget just nu, bara att tiden typ står still haha

Ja förstår det! Dagarna gick sjukt segt haha!
  • Zamaso1

En liten uppdatering, 5 tidigare ma gravid nu igen (v7) var i går på första ultraljudet och där kunde man se fostersäcken i den storlek den ska vara i denna veckan och gulesäcken men inget foster.... inte ens skymten av ett foster?! Hur är det ens möjligt :( känns som hela världen rasade, går nu i väntan på tid till sjukhuset för andra undersökningar och att de ska ta bort det som finns, sen ger ja nog upp det här med barn ett tag det tar för hårt på psyket att misslyckas gång på gång.

Hoppas det går bra för er andra kämpande! Håller tummarna för er

• Zamaso1
    amandakollb skrev 2020-05-28 07:40:21 följande:

Men neeej vad tråkigt att höra :(( men är det inte för tidigt då för att se ett foster? Du ska inte boka ett nytt ultraljud nästa vecka? Eller va de helt säkra på att det inte är någon graviditet? Åh massa styrkekramar till dig <3

Jo det kommer ju kollas upp igen innan man gör något åt det om man säger så, men hon var nästintill 100% säker att det inte var något där. Så nu ger jag upp letrozol och allt va det heter, har kämpat så länge nu med bara en massa misslyckanden, så nu får dom göra de undersökningar de tycker behövs sen lägger ja detta på is. Känns inte som det är meningen att det ska fungera :/
  • Zamaso1
    amandakollb skrev 2020-05-28 08:18:51 följande:

Så himla tråkigt att höra:( men ge inte upp än, kan ju vara så att det är för tidigt och att de kan hitta något om någon vecka! Vad är nästa steg, när ska du få komma tillbaka och vad för undersökningar ska de göra?

Ne men ja är inställd på att det inte finns nått där, men känns konstigt när livmodern är i den storlek den ska och gulesäck o de. Men bara o försöka acceptera det.

Jag vet inte riktigt, har lite små minnesluckor från igår men de skulle in med någon kamera i livmodern o kolla läget o nått med kontrastvätska? Någon som gjort nått sånt förut?
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?