• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Anonym (Längtanefterettplus)
    amandakollb skrev 2020-05-29 08:47:26 följande:

det blir första gången denna omgång :) skulle ta dem förra cykeln egentigen men det är viktigt att ta dem efter man haft ÄL och då jag fick så seg temphöjning var jag osäker på när jag fick äl och tog dem således inte. 

Men nu verkar jag också få seg temphöjning, suck, så får se när jag börjar ta dem. om tempen höjs imorgon börjar jag nog imorgon! 

blev tyvärr inget sex igår så är lite orolig nu att vi hade för lite sex.. 

Okej förstår :) svårt det där alltså, hur ska man veta? Jag har slutat tempa för jag blir för stressad av det.

Ja men hade du inte kört med temp hade du ju inte vetat och kört efter ovitrelle typ så tänker att du kanske kan börja ta dem snart?

Jag tror att man aldrig kan veta om det är för lite, känns som att det borde räcka med det ni haft eftersom man kan bli det under 5 dagar.
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-05-29 13:29:24 följande:
    Okej förstår :) svårt det där alltså, hur ska man veta? Jag har slutat tempa för jag blir för stressad av det.

Ja men hade du inte kört med temp hade du ju inte vetat och kört efter ovitrelle typ så tänker att du kanske kan börja ta dem snart?

Jag tror att man aldrig kan veta om det är för lite, känns som att det borde räcka med det ni haft eftersom man kan bli det under 5 dagar.
    ja verkligen, man hade ju velat veta exakt när äl skedde.. haha ja jag blir också väldigt stressad av de! 

nä sant! tänkte på de jag med, så tror att jag kommer börja med dem imorgonbitti hursom. 

har du känt av något efter ovitrellen? ömma bröst, molvärk eller något? 
  • Carro9194
    Sofiamikaela skrev 2020-05-29 13:28:21 följande:

Nu tog jag som jag skrev tidigare Ovitrelle i tisdags och sen planerade sex tisdag, onsdag och torsdag.

I tisdags gick det bra med utan problem men både i onsdags och torsdags hade ingen av oss egentligen lust att ligga. Vi båda kände även en väldig press på just att man "måste" och inte får missa denna möjlighet. Vilket gör att hjärnan liksom låser sig.

Känner ni andra också likadant, att hjärnan liksom stoppar lite och det är svårt att få till?

Självklart älskar vi varandra och är attraherade av varandra men när man hamnar i den här "måste" situationen är det svårt.

Känner precis samma! Efter vårt förra försök hade vi inte sex på tre veckor för jag hade ingen lust alls, mycket pga allt ?måste?. Nu har det dock känts bättre så vi hade sex i söndags, tog sprutan tisdag, sex tisdag onsdag och igår.

Men känner igen mig till 100%.
  • Sofiamikaela
    Carro9194 skrev 2020-05-29 22:07:36 följande:
    Känner precis samma! Efter vårt förra försök hade vi inte sex på tre veckor för jag hade ingen lust alls, mycket pga allt ?måste?. Nu har det dock känts bättre så vi hade sex i söndags, tog sprutan tisdag, sex tisdag onsdag och igår.

Men känner igen mig till 100%.
    Skönt att höra att det inte bara är jag (vi) som känner så här. 

Okej men bra, samma som vi då :) 

När tänkte du ta grav test? 
  • amandakollb
    Sofiamikaela skrev 2020-05-29 13:28:21 följande:

Nu tog jag som jag skrev tidigare Ovitrelle i tisdags och sen planerade sex tisdag, onsdag och torsdag.

I tisdags gick det bra med utan problem men både i onsdags och torsdags hade ingen av oss egentligen lust att ligga. Vi båda kände även en väldig press på just att man "måste" och inte får missa denna möjlighet. Vilket gör att hjärnan liksom låser sig.

Känner ni andra också likadant, att hjärnan liksom stoppar lite och det är svårt att få till?

Självklart älskar vi varandra och är attraherade av varandra men när man hamnar i den här "måste" situationen är det svårt.

Missade att du skrivit! Jag tog sprutan i tisdags och fick in sex söndag tisdag onsdag och fredag, får hoppas de räcker.

Jag känner igen mig till 100%!! Jag gillar inte alls att ha sex på ?beställning? och inte heller min kille. Vi brukar ha sex i vanliga fall typ 1-2 gånger i veckan max och att nu ha 4-5 ggr i veckan på beställning känns bara jobbigt :/
  • Carro9194
    Sofiamikaela skrev 2020-05-29 23:08:06 följande:

Skönt att höra att det inte bara är jag (vi) som känner så här. 

Okej men bra, samma som vi då :) 

När tänkte du ta grav test? 

Jag tänker vänta tills det gått 16 dagar sen sprutan :)
    amandakollb skrev 2020-05-29 13:47:04 följande:

ja verkligen, man hade ju velat veta exakt när äl skedde.. haha ja jag blir också väldigt stressad av de! 

nä sant! tänkte på de jag med, så tror att jag kommer börja med dem imorgonbitti hursom. 

har du känt av något efter ovitrellen? ömma bröst, molvärk eller något? 

Ja det hade varit skönt att veta! Jag förstår det, vet precis hur jag kände.

Låter bra! Har du tagit dem nu?

Jag har fått ömma och stenhårda bröstvårtor. Lite molvärk men den har nu släppt. Själv?
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-05-30 14:00:58 följande:

Ja det hade varit skönt att veta! Jag förstår det, vet precis hur jag kände.

Låter bra! Har du tagit dem nu?

Jag har fått ömma och stenhårda bröstvårtor. Lite molvärk men den har nu släppt. Själv?

Yes tog första imorse, gick jättebra, har läst att det är sjukt kladdigt och typ rinner ur en men jag har inte fått något kladd alls?! Undrar vad de innebär? Ska ta andra snart!

Jag har jätteömma bröst, inte bara vårtorna utan hela. Efter ovitrelle kände jag som molvärk några dagar men inget nu!
  • light

Hej tjejer! Idag är jag på cd 7 och därmed sista dagen med letrozol första kuren. Har varit såååå deppig och trött, fruktansvärt trött både igår och idag. Fler som mått så under kuren? Känner ingen lust till livet alls. Gick som en zombie när vi skulle åka till plantagen tidigare, min sambo försökte göra mig lite glad, älskar vanligtvis att åka dit och har tjatat om att jag vill fixa ute nu. Fyfan det känns bara skit allting. Avföljde mina bästa vänner som är gravida på insta igår för jag blev bara så ledsen på allt :( Dom känner inte varandra alla men har träffats med mig 1 gång och nu håller dom på och kommenterar varandras mag-bilder och lever life medan jag är hemma och gråter... jätteglad för deras skull men behöver inte se mer kände jag bara, när jag blir så påverkad.

Om ni också blivit totaldeppiga av letrozolen, när släppte det? ????

amandakollb skrev 2020-05-30 21:23:12 följande:

Yes tog första imorse, gick jättebra, har läst att det är sjukt kladdigt och typ rinner ur en men jag har inte fått något kladd alls?! Undrar vad de innebär? Ska ta andra snart!

Jag har jätteömma bröst, inte bara vårtorna utan hela. Efter ovitrelle kände jag som molvärk några dagar men inget nu!

Okej vad skönt att det gick så lätt. Det är säker olika för många.

Spännande! Håller tummarna för att det innebär något bra!
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?