• Anonym (M)

Känner du dig trygg i Sverige?

Känner mig absolut inte otrygg med tanke på att Sverige är ett av världens tryggaste länder. Hade jag levt på den tiden då det var lagligt att slå och våldta sin fru, tvångssterilisera, ingen kvinnlig rösträtt eller när homosexualitet var en sjukdom osv - Ja då hade jag känt mig otrygg! Vad skulle göra mig otrygg idag?

Folk tror väl inte på allvar att allt som nyheterna och media tar upp är saker som pågår konstant och i stort antal? Jag menar mord, misshandel, våldtäkter, rån, droger osv har ju alltid funnits. Enligt statistiken har vissa saker gått ner, andra upp. Polisanmälningar har ökat gällande vissa brott och det är ju väldigt bra! Media säljer på tråkiga nyheter. Föreställ er om media och nyheter skulle rapportera om allt positivt som händer varje dag, då hade de negativa blivit en liten droppe i havet.

Det som gör mig otrygg eller rädd idag är allt hat som sprids och som gärna riktas mot invandrare. Hade vi inte haft invandring hade tex vården stannat och då hade det ju blivit väldigt otryggt för alla.

Svar på tråden Känner du dig trygg i Sverige?