Inlägg från: Anonym (serdig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (serdig)

Känner du dig trygg i Sverige?

Anonym (win) skrev 2020-01-27 09:27:37 följande:

Precis såhär.

https://mitti.se/nyheter/gustav-misshandlades-maskerade/?omrade=hela-stockholm&fbclid=IwAR1ro0fVnh_T8DV131JqJr_o0oYohLu8gk8zCOnWtiZUVeZfOkCAUqG9QMs&view=app

Ett annat fall där offret går ut i media.

Förnedringsvåld kallas det.

Det hela började med att Gustav fick en spark i ryggen vid bankomaten i Edsbergs centrum. 

Han försökte gå iväg för att komma undan, men en bit därifrån kom ett gäng på omkring tio killar i Gustavs egen ålder ifatt och gjorde en ring runt honom.

- Då hade de dragit på sig masker och så började de sparka och slå, fem eller sex av dem, säger Gustav.

Camilla tycker att överfallet verkar ha varit planerat, men Gustav har inget otalt med någon av killarna som gav sig på honom.

- Jag vet inte ens vilka de är. De anklagade mig för att jag hade sagt grejer till dem, och att jag hade sagt grejer om deras mammor. Jag sa att det hade jag inte, men det hjälpte inte, säger Gustav.

Inte svårt att räkna ut ursprungs nationaliteten på dem,,,
    Jag, och många i min kompis krets , har börjat leva efter ordspråket : "våld ska med våld bemötas,och mer därtill ". Jag försvarar mig om du attackerar mig,och då ser jag till att du aldrig glömmer mig.
    Dessa individer som håller på med sånt här,rånar och misshandlar även äldre människor SKA ångra att de gjorde nåt dylikt.
    Nu är det många som tänker; "-men du är ju inte bättre själv",,,mycket möjligt,men som sagt,jag försvarar mig. Och det är inte jag som tagit hit skiten,,,,
  • Anonym (serdig)

Anonym (Rationell) skrev 2020-01-28 00:49:10 följande:
    Du menar att Stockholm på åttiotalet var tryggare? Enda skillnaden var att då var det Paolo Roberto som sparkade ner folk, nu är det nån annan. 
    Kan inte läsa nånstans att jag menar att Stockholm var tryggare på åttiotalet,,
    Det finns ju fler städer i Sverige utanför Stockholm,det trodde jag du fattade?!
    Och är det som du säger att Paolo skulle ha misshandlat och rånat pensionärer,förnedrat sina offer,som det görs idag,,det visste jag inte.Men så bor jag ju inte i Stockholm heller,så tack för den infon.
    Men jag VET, att utanför Stockholm, har klimatet blivit råare.Jag VET att människor drar sig för att vistas ute på vissa platser,inte bara på kvällstid.
    Så det har allt hänt lite utanför "din värld" också,sedan åttiotalet.
Svar på tråden Känner du dig trygg i Sverige?