Känner du dig trygg i Sverige?
Precis såhär.
https://mitti.se/nyheter/gustav-misshandlades-maskerade/?omrade=hela-stockholm&fbclid=IwAR1ro0fVnh_T8DV131JqJr_o0oYohLu8gk8zCOnWtiZUVeZfOkCAUqG9QMs&view=app
 Ett annat fall där offret går ut i media.
 Förnedringsvåld kallas det.
Det hela började med att Gustav fick en spark i ryggen vid bankomaten i Edsbergs centrum. 
 Han försökte gå iväg för att komma undan, men en bit därifrån kom ett gäng på omkring tio killar i Gustavs egen ålder ifatt och gjorde en ring runt honom.
 - Då hade de dragit på sig masker och så började de sparka och slå, fem eller sex av dem, säger Gustav.
Camilla tycker att överfallet verkar ha varit planerat, men Gustav har inget otalt med någon av killarna som gav sig på honom. 
 - Jag vet inte ens vilka de är. De anklagade mig för att jag hade sagt grejer till dem, och att jag hade sagt grejer om deras mammor. Jag sa att det hade jag inte, men det hjälpte inte, säger Gustav.
Jag, och många i min kompis krets , har börjat leva efter ordspråket : "våld ska med våld bemötas,och mer därtill ". Jag försvarar mig om du attackerar mig,och då ser jag till att du aldrig glömmer mig.
Dessa individer som håller på med sånt här,rånar och misshandlar även äldre människor SKA ångra att de gjorde nåt dylikt.
Nu är det många som tänker; "-men du är ju inte bättre själv",,,mycket möjligt,men som sagt,jag försvarar mig. Och det är inte jag som tagit hit skiten,,,,