• Cheers

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Det retar mig att citationstecken av systemet förvandlas till frågetecken. Hur kan det få fortsätta? Det verkar så oproffsigt av FL.

• Cheers
    Cheers skrev 2025-05-17 07:03:18 följande:

Det retar mig att citationstecken av systemet förvandlas till frågetecken. Hur kan det få fortsätta? Det verkar så oproffsigt av FL.

Stora problem i "utsatta områden". 

?????
  • Cheers
    Cheers skrev 2025-05-17 11:15:18 följande:
    Stora problem i "utsatta områden". 

?????
    Men nu funkade det! Konstigt. Fixat av FL?
  • Cheers
    Nandez skrev 2025-05-17 15:57:05 följande:

Fungerade hyfsat igår

Man talar om "invandrargetton".
  • Cheers
    Nandez skrev 2025-05-17 15:57:05 följande:

Fungerade hyfsat igår

Ja nu funkade det. Vad bra.
  • Cheers
    Nandez skrev 2025-05-30 00:10:03 följande:
    Det är märkligt, en del kan inte citera, andra tuggar det för, andra fastnar i spamfilter o.s.v. 
    Vilket sammanträffande.

Jag öppnade just tråden just för att fråga hur man citerar utan att citattecknen förvandlas till frågetecken. Det verkar vara vanligt.

Så min fråga är:

Kan någon berätta ur man gör för att citatecken inte förvandlas till frågetexten när inlägget visas på FL?
  • Cheers
    Kan någon berätta ur man gör för att citatecken inte förvandlas till frågetexten när inlägget visas på FL?
  • Cheers
  • Cheers

Varför sitter folk och skriver ideligen att det fungerar bra? Verkar ju rätt onödigt.

Men jag vill veta varför citattecken förvandlas till frågetecken vid publiceringen? Inte en kotte verkar intresserad trots att det drabbar alla. 

Berätta hur man gör för att citattecken inte ska förvandlas till frågetecken i texten. NÅGON?

• Cheers
    molly50 skrev 2025-06-05 16:25:07 följande:
    Jag har inte det problemet. Men det verkar hända för de som använder Iphone,om jag har förstått det rätt. Vet inte om du gör det dock.
    Nej jag har en laptop men jag ser att det ju förekommer hela tiden på Familjeliv. Ingen där tycks bry sig om problemet.
  • Cheers
    molly50 skrev 2025-06-05 23:55:23 följande:
    Har du kontaktat forumvärden om det?
    Hej
    Jag har skrivit till redaktionen men inget svar.

Var på FL hittar jag ????forumvärden????....
  • Cheers
    Snälla Killen skrev 2025-06-06 08:23:39 följande:

Vid de tillfällen FL går lite långsammare än vanligt beror oftast på två olika saker...

1. Dålig / hög belastning på sitt eget lokala / stadsnät

2. När Mumintrollen är ovanligt aktiva pga störningar i Mumindalen 

Eller att fodervärden har somnat in.
  • Cheers
    ClumsySmurf skrev 2025-06-05 17:35:17 följande:
    Sidan har inte fullt stöd för unicode tecken som t.e.x typografiska citattecken & typografiska apostrof.

Byt ut typografiska tecken mot raka.

iPhones automatic punctuation & iOSs smart punctuation ändrar raka tecken till typografiska, stäng av funktionen.
    Äntligen någon som vet. Tack. "Kanonbra"....
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?