Inlägg från: Snälla Killen |Visa alla inlägg
  • Snälla Killen

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Vid de tillfällen FL går lite långsammare än vanligt beror oftast på två olika saker...

1. Dålig / hög belastning på sitt eget lokala / stadsnät

2. När Mumintrollen är ovanligt aktiva pga störningar i Mumindalen 

Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    Cheers skrev 2025-06-06 08:48:06 följande:
    Eller att fodervärden har somnat in.
    Ja! Lilla-My är en stygg flicka. Helt klart!
  • Snälla Killen
    ClumsySmurf skrev 2025-06-06 17:23:05 följande:
    3. Hög belastning på FLs server/nät?
    Ja det är ju en möjlighet det med men jag tror nog att FL:s serverhallar är dimensionerade för att täcka detta i normallet.

Jag upplever aldrig att FL är segt, så jag misstänker att det finns många användare där ute med dassig dator och / eller dålig internetanslutning.

Men det är ju väldigt osmurfigt när det inte fungerar för alla...
  • Snälla Killen
    Jhannis skrev 2025-06-08 01:47:35 följande:
    Min Wifi fungerar som de ska. Inget fel i den. Felet ligger hos dom som sköter Fl .  Men helt klart är det väldigt konstigt  att det drabbar mig uppe i Norrland och mina vänner nere i mellan Sverige samma dag/kväll. Jag får en fundering om det är det som har FL som ser till att det är problem hos oss användare av FL....Nå i alla fall har jag bestämt att om det fortsätter att jag inte kommer in på FL eller att jag inte kan citera då kommer jag att lämna och söka ett annat forum som ser till att deras medlemmar har en trevlig sida där alla kan skriva med varann utan att sidan blir påverkad.
    Kanske det på något sätt hänger ihop med hur den utspridda server-arkitekturen ute i landet ser ut (?). Jag menar att beroende på vart man bor så går trafiken mer troligt via andra servrar osv beroende på om man bor i norra alternativt i södra delen av landet.

Jag bor numera i södra Sverige (småland) och tidigare så bodde jag i sthlm. Jag har aldrig upplevt problemen som beskrivs enligt många i denna tråden och gör det inte idag heller.
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?