• skygd

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Mayjel skrev 2025-09-16 15:56:55 följande:
    Ja, jag såg detta. Skulle också vara ännu mer tacksam om alla inlägg som skrivits i mitt namn togs bort omgående.

Inlägg där han grovt förtalar och anklagar mig för alla möjliga lögner- som att jag skulle vara handikappad, alkoholiserad, rökare, vaccinmotståndare, fetischist, sockärring osv. 
    har sett det någon gång utan att läsa närmare. men, är inte tekniskt kunnig, men forumet borde kunna ip-banna personen om den har statisk/fast ip-adress, är den dhcp/dynamisk kanske det inte går. han/hon kanske använder dynamiska proxyservrar för att ta sig runt det. man ska såklart få uttrycka vad man vill inom forumets regler utan att bli trakasserad. men får jag gissa ska du nog ändå kunna känna dig trygg här, tror det är rätt få som sätter i verket vad de skriver om om sånt här. om det går att kontakta en administratör kanske det finns nån lösning.
  • skygd
    Mayjel skrev 2025-09-16 16:07:51 följande:
    Tack för info! Gissar att medlemmen inte har en statisk IP då, eftersom detta pågått såpass länge nu. Ja, jag hade gärna pratat med en admin om detta, bara det fanns en tillgänglig sådan. Fick svar från forumvärd nyss och det känns ju bra iallafall. 
    så lite så. jag fick en idé om hur vi andra kan hjälpa dig. dels kan vi kanske övertyga forumet om att förbjuda proxyservrar, om det inte finns några uppenbara nackdelar med det. du, och vi andra, om du vill, kan ta skärmdumpar på det som skrivits, när eller om vi ser det, och skicka till forumvärd/admin. strunta i att konfrontera den som trakasserar direkt. vi andra kan också hjälpa dig att skriva till forumvärd/admin om du vill, för att nåt mer konkret kanske kan hända. 
  • skygd
    Mayjel skrev 2025-09-16 16:31:35 följande:
    Ja, om de skulle lyssna så hade jag gärna föreslagit detta med fasta IP-adresser enbart, för admins och övriga som håller i forumet. 

Om du har tid och vilja så ja, det vore tacksamt från min sida om fler anmälde copycats och stalkers på Familjeliv. Så att detta med tiden blir en tryggare plats för alla att vistas på. 

Den medlem som förföljt mig härinne brukar skriva dubbelanonymt med mitt forumsnamn inom paranteser, eller så registrerar han sig under nya konton där han använder ett nick som är snarlikt mitt eget, med några få bokstäver utbytta eller omkullkastade. Där finns skillnaden mellan mig och honom. 
    tror det blir svårt om man hade förbjudit dynamiskt ip eftersom det beror på isp:n, nätleverantören vad man får. uppfattat, när eller om jag ser det du beskrivit kan jag anmäla det och ta skärmdump om det är nåt grovt och skicka till forumvärden.
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?