• Jhannis

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Ursäkta alla jag är på fel sida med mina inlägg Skäms

• Jhannis
    Nandez skrev 2025-04-11 22:02:20 följande:
    Fungerat utmärkt idagGlad
    I går bråkade det en stund för mig. Kunde inte citera 
  • Jhannis

Snälla ni som har hand om FL gör om sidan så den fungerar. Det är tråkigt att det hela tiden hänger sig och man kan inte citera. Jag börjar vara trött på att det inte fungerar.

• Jhannis
    Nandez skrev 2025-04-23 21:55:17 följande:
    Ibland undrar man om nån bryr sig. Varit medlem nästan från startenSkrattande
    Samma här jag har varit med från starten. Men från starten fungerade allt. Det är sen FL gjordes nyare som problemen börjat.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2025-04-23 22:04:37 följande:

Jag har skrivit till forumvärden om det här nu,så får vi se om jag får svar.

Jag med har skrivit åt Forumvärden
  • Jhannis
    Nandez skrev 2025-04-23 22:05:49 följande:
    Ja, gamla var mycket bättre på många punkter. Förutom att det inte krånglade så saknar jag flera saker b. la. annat gästboken
    Ja precis Gästboken var en av det många bra sakerna.
  • Jhannis
    Moderator skrev 2025-04-24 19:45:56 följande:

Hej!
    Ärendet är skickat till teknik.
    Skriv gärna vad som krånglar och när och vad ni surfar på.
    Mvh
    Admin 

Jag surfar på min stationära dator och FL sidan hänger sig och det går inte att citera dem jag skriver med. Detta har pågått i månader av och till. Väldigt tråkigt.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2025-04-24 20:29:14 följande:
    Menade att Forumvärden skickar det vidare till teknikGlad
    Vi borde får svar från Teknik vad problemet är. Kan ta flera veckor, månader 
  • Jhannis

Jag undrar varför jag har två meddelande på rutan meddelande då jag kollat allt.
    Blockerade ett meddelande som jag vägrade att svara på även anmälde det.Vad är det som händer med FL? Snart går jag ur för inget fungerar som det ska fungera. Och varför skriver okända personer på mitt meddelande. Jag är skit arg på hela FL.

• Jhannis
    Nandez skrev 2025-04-24 22:05:41 följande:
    Vad märkligt
    Ja jag får inte tomt i meddelande rutan trots att jag inget har där.
  • Jhannis
    Blond tjej skrev 2025-04-26 20:23:58 följande:

Lite tugg ikväll igen 

Lite!!!!? För mig segar det till tusen och jag är skit förbannad.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2025-04-27 22:17:48 följande:
    Jag har råkat ut för det även under senare år. Därav att jag valde att göra min profil privat.
    Hur gör man den privat?
  • Jhannis
    Nandez skrev 2025-04-27 22:54:11 följande:
    Fungerar hur bra som helst på alla andra sidor, det är FL som har problem. Fastnat i spamfiltret flera gånger i kväll
    Håller med dig Nandez dock har jag inte spamfilter som bråkar......Allt annat fungerar hur bra som helst, inga problem.
  • Jhannis

Absolut är det FL det är problem att sidan tuggar och att det inte går att citera.

• Jhannis
    molly50 skrev 2025-04-28 21:29:02 följande:
    Ja<,det är samma här. Men det har ändå fortsatt emellanåt. Så därför valde jag att göra profilen privat.
    Hur gör man profilen privat?
  • Jhannis
    Snälla Killen skrev 2025-06-08 01:33:34 följande:
    Ja det är ju en möjlighet det med men jag tror nog att FL:s serverhallar är dimensionerade för att täcka detta i normallet.

Jag upplever aldrig att FL är segt, så jag misstänker att det finns många användare där ute med dassig dator och / eller dålig internetanslutning.

Men det är ju väldigt osmurfigt när det inte fungerar för alla...
    Min Wifi fungerar som de ska. Inget fel i den. Felet ligger hos dom som sköter Fl .  Men helt klart är det väldigt konstigt  att det drabbar mig uppe i Norrland och mina vänner nere i mellan Sverige samma dag/kväll. Jag får en fundering om det är det som har FL som ser till att det är problem hos oss användare av FL....Nå i alla fall har jag bestämt att om det fortsätter att jag inte kommer in på FL eller att jag inte kan citera då kommer jag att lämna och söka ett annat forum som ser till att deras medlemmar har en trevlig sida där alla kan skriva med varann utan att sidan blir påverkad.
  • Jhannis
    EnAnonumius skrev 2025-06-12 21:12:28 följande:
    Mmm...., dassig dator och/eller dåligt internetanslutning var det ja...

"case closed"......🙄
    Detta har varit hela kvällen för mig. Demon
  • Jhannis
    molly50 skrev 2025-06-12 22:20:50 följande:
    Samma här.
    Alla som är med på FL borde börja protestera mot detta hur FL förhåller sitt Forum. Kräva att vi får svar när och om det kommer att bli lättare att komma in på sidan och kunna svara på inlägg utan att det segar och utan att man inte ens kommer in på Forumet.
  • Jhannis
    ClumsySmurf skrev 2025-06-13 16:50:21 följande:
    Det kan vara cloudflare som tjorvar med QUIC aktiverat i webbläsaren,  prova att avaktivera
    en.wikipedia.org/wiki/QUIC
    techysnoop.com/disable-quic-protocol-in-chrome-edge-firefox/

www.familjeliv.se/forum/thread/83426465-varfor-kommer-jag-inte-in-pa-wwwfamiljelivse
    community.cloudflare.com/t/slow-unusuable-page-loads-with-chrome-124-http3-tls-1-3-and-perhaps-comcast/652565
    community.cloudflare.com/t/very-slow-page-loads-with-quic-enabled/487362
    EnAnonumius skrev 2025-06-12 21:12:28 följande:
    Mmm...., dassig dator och/eller dåligt internetanslutning var det ja...

"case closed"......🙄

blog.cloudflare.com/cloudflare-service-outage-june-12-2025/

QUIC
    Sånt här är Hebreiska för oss som inget fattar. Bättre vore om dom som har hand om Forumet förklarar vad som pågår. 
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?