Varför fungerar familjeliv så dåligt?
Fast ibland så kan man fastna i spamfiltret även 0omn man kanske skriver maximalt två eller tre inlägg på någon timme.
Märkte också att det inte går att citera längre...
Provade med flera olika webbläsare och samma sak i alla.????
Det jag har noterat att det är "periodiskt" med detta att man kan citera och inte citerar inlägg, eller ja "klicka på de tre prickarna".
så det är ju knappast citering funktionen som blir drabbad. Utan även, som Xenia påtalade, anmälnings funktionen också.
Spamfilter fastnar jag i om det tar 3 minuter eller längre tid att skriva ett inlägg.
Vilket jag tycker är ett direkt underligt att man fastnar i spamfiltret när man tar lite tid på sig att skriva. Det är ju knappast "att spamma" det handlar om i det läget.
Tycker teknikerna skall se över forumet från a-ö och gå igenom koderna ordentligt. Och även justera det förbannade spamfiltret.
Det är lättare att få postat inlägg om man skriver en kort mening och flera snabbt på raken, än ett längre inlägg som är genomtänkt och tar lite längre tid (3minuter och längre) att skriva.. Så något vajsing är det med inställningarna av spamfiltret.
P.S
Till er alla forumsvärdar:
Bespara mig era (tröttsamma) förklaringar om vad spamfiltret är till för.
Bara för att man påtalar missen de gjort med inställningarna av spamfiltret är aldrig samma sak som att man måste okunnig om vad ett spamfilter är till för i praktiken.
Trcka på knappen med "tre prickar" kommer och går.. D.v.s ibland kan jag citera/anmäla och ibland inte.. ????
För mig så segar aldrig familjeliv. Det kanske beror på hur kort väg man har till servern. Bor man långt bort så måste trafiken passera genom fler servrar, och någon server kan vara seg, även om det just inte är Familjelivs server.