• molly50

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Mayjel skrev 2025-09-16 17:25:14 följande:
    Fruktansvärt hot att yttra mot någon. Men förstår om du ändå hade din trygghet kvar då personen inte hade vetskap om mer personliga uppgifter om dig, såsom ditt namn eller boende.

Grejen i mitt fall är att det kan handla om en stalker som jag haft kontakt med förut, på en annan nätplatå, och denne vet redan mitt namn och min hemadress. Kanske är därför man blivit lite rädd numera och tänker på att blanda in polis. 
    skygd skrev 2025-09-16 17:17:31 följande:
    tror det blir svårt om man hade förbjudit dynamiskt ip eftersom det beror på isp:n, nätleverantören vad man får. uppfattat, när eller om jag ser det du beskrivit kan jag anmäla det och ta skärmdump om det är nåt grovt och skicka till forumvärden.
    Ja,det var fruktansvärt. Speciellt som jag såg att personen hade lyckats ta reda på adressen till en annan person där och och som h*n sen lade ut.
    Men min adress verkade h*n aldrig få reda på. 
    Men det är klart att det fanns en viss oro.
  • molly50
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:56:16 följande:
    Haha...

Ska vi skylla på någon annan för ditt beteende? huh
    Jag har aldrig uppfattat Mayjel som otrevlig. Men hur hon beter sig kanske kan bero på hur hon blir bemött också?
    Sen tycker jag att man måste kunna få ha olika åsikter i ett forum utan att man ska behöva bli stalkad och klonad av en annan person.
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-09-16 18:02:30 följande:
    Tur du hade då. Hemskt annars, känslan av att vara förföljd och nättrakasserier i största allmänhet.
    Ja,det hade jag nog. Men jag förstår känslan. Det är inte roligt.
  • molly50
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:34:23 följande:
     Fortsätt anmäla du men...
    Om detta är den person jag misstänker att det är så har han startat bloggar utanför detta forum där han har hängt ut användare härifrån med deras riktiga namn.
    Och en sådan person förtjänar att anmälas.
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-09-16 18:20:12 följande:
    Otäckt isåfall. Om han hängt ut medlemmar förut. Då finns det än mer fog för min oro. 
    Om det är den personen. Jag bara funderar eftersom han har gett sig på personer här förut.
  • molly50
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 18:22:01 följande:
    Då är det ju bloggarna som ska anmälas isåf. Det blir svårt att bevisa att nån här är samma person om det ens är det. 
    Såvitt jag förstår så är det bevisat vem den personen är och hans bloggar blev anmälda och nedplockade.
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-09-16 18:35:37 följande:
    Antar att ett sätt att stilla sin oro är att googla på sitt eget namn med jämna mellanrum kanske? Då dyker det väl upp något, om denna bloggare varit i farten igen med nya uthängningar. 

Det värsta är dock hoten. 
    Ja,det går ju att prova.  Jag hade nog kunnat göra det om det inte vore för att personen som gav sig på mig avslöjade sig själv genom att påpeka saker jag hade skrivit på andra sidor.
  • molly50
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 18:38:12 följande:

Så många olika jag noterat som Mayjel tjafsat med skulle jag absolut inte bli förvånad om det är en helt annan individ. 

Är absolut inte på stalkerns sida men alltid är inte svart eller vitt. 

Jag har lärt mig med åren som polis i t.ex. misshandelsfall så är det inte sällan den som blivit misshandlad som börjat provocera. Självklart är misshandel alltid att fördöma men håller man sig lugn och inte provocerar minskar ju risken dramatiskt. 

Jag tror Mayjel som hon skrev att det kliar i hennes fingrar och tycker om att diskutera och ibland även provocera och vissa tolererar det mer än andra. Som sagt jag skyller inte på nån här bara vädrar mina tankar. 

Fast även om man är provokativ eller skriver på ett provokativt sätt så ger det ju ingen annan rätten att börja stalka och klona.
    Eller för den delen att hota eller misshandla.
    Man får ju själv försöka att inte låta sig dras med av den som provocerar också.
  • molly50
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 18:59:24 följande:

Jag har inte sagt ett ord om att stalkarn har rätt till att bete sig illa mer än att den blivit väldigt matade.

Du får uppfatta användaren på ett sätt. Jag på ett annat.

Jag kan i och för sig förstå att man kan vilja försvara sig om någon sprider direkta lögner om en eller stalkar.
    Men jag tror också att det bästa är att bara ignorera och anmäla inläggen.

Ja,det får vi göra. Jag har aldrig gått i polemik med henne så jag kanske uppfattar henne på ett annat sätt då.
  • molly50
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 19:02:21 följande:
    Varför skulle det vara den personen när det inte är direkt likt hans tidigare tillvägagångssätt?
    Nu skrev jag inte att det är just den personen,bara att jag misstänker att det kan vara det då personer har blivit uthängda av honom tidigare.
    Men det spelar ju inte så stor roll vem det är. Beteendet är ju inte ok oavsett.
  • molly50
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 19:32:05 följande:

Men jag har visat poängen väldigt tydligt, jättetrist att det ska vara såhär.

Ja,det är väldigt trist. Men om vi ska återknyta lite till trådens ämne så kan det ju lätt bli så när man får ta hela striden själv mot en person som beter sig illa och inte får hjälp av moderatorerna förrän efter en längre tid.
    Det kan nog bli frustrerande till slut.
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-09-16 20:30:13 följande:
    Aha. Hoppas att han fick sitt straff i slutändan. Åtminstone bannad för gott. Önskar att den metoden hade funkat även härinne.
    Ja,jag vet inte hur det gick. Jag vet bara att personen slutade skriva.
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?