• Anonym (Ew)

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Mayjel skrev 2025-09-16 17:54:19 följande:
    Håller inte med dig. Det är inte alla som noterar när en person skriver inom parantes och dubbelanonymt, gentemot när någon använder sitt faktiska forumsnamn.

Och mitt beteende har inte med något att göra. All skuld faller på gärningspersonen, dvs, han som trakasserar, förföljer och förtalar andra medlemmar. 
    Haha...

Ska vi skylla på någon annan för ditt beteende? huh
  • Anonym (Ew)
    molly50 skrev 2025-09-16 18:14:11 följande:
    Jag har aldrig uppfattat Mayjel som otrevlig. Men hur hon beter sig kanske kan bero på hur hon blir bemött också?
    Sen tycker jag att man måste kunna få ha olika åsikter i ett forum utan att man ska behöva bli stalkad och klonad av en annan person.

Jag har inte sagt ett ord om att stalkarn har rätt till att bete sig illa mer än att den blivit väldigt matade.

Du får uppfatta användaren på ett sätt. Jag på ett annat.

• Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 17:59:59 följande:
    Jag har inte betett mig illa, till skillnad från den som stalkar, trakasserar och förtalar. Så nej igen, det ligger inte på mig.
    Nu är det inte bara en person här som uppfattar dig så men du vägrar tydligt lyssna på det. Jahapp. Trist för stämningen dock.
  • Anonym (Ew)
    molly50 skrev 2025-09-16 18:17:12 följande:
    Om detta är den person jag misstänker att det är så har han startat bloggar utanför detta forum där han har hängt ut användare härifrån med deras riktiga namn.
    Och en sådan person förtjänar att anmälas.
    Varför skulle det vara den personen när det inte är direkt likt hans tidigare tillvägagångssätt?
  • Anonym (Ew)

Och ja även min ord var välvilligt menade i början men vad man får tillbaka...påverkar

• Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 19:02:31 följande:
    Det finns inget att lyssna till då ni båda ljuger och kommer med felaktiga påståenden kring hur jag för mig i diskussioner. Skulle säga att det är ni två som bidrar till en sämre stämning på forumet, iom detta.

Om du har varit hård och uppfattats otrevlig mot personer som försökt råda dig, är det vårat fel? 

Jag har inte ljugit i tråden men det är en del av din taktik verkar det som, att anklaga.

• Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 19:07:08 följande:
    Ni har dock inte rått mig till något särskilt alls utan mestadels kommit med falska anklagelser kring min person. Och då kan ni inte heller förvänta er en vänlig ton i gengäld. 
    Igår som idag har jag inte kommit med några falska anklagelser eller lögner. Helt befängt. 
  • Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 19:13:27 följande:
    Nej, det är inte befängt. Både du och en till i denna tråd har anklagat mig för att jag skulle ha ett dåligt beteende vilket inte är sant. Den enda som har betett sig illa i denna situation är stalkern och ingen annan.
    Så vi inbillar oss hur du betett dig mot oss? I mer än denna tråd. Ungefär som du inbillar dig att folk tror att bara för att de svarar på ett anonymt användarnamn så tror de att de diskuterar med dig? Eller vad... För om vi tänker så kan jag jämka det. 
  • Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 19:18:02 följande:
    Ja, det skulle jag säga. Istället för att fokusera på min stalker och hans sjuka beteende så kommer ni in här med anklagelser kring min person som inte stämmer. Varför skulle jag då vara trevlig i gengäld? Ni får precis vad ni delar ut här.
    Åtminstone jag var fokuserad på lösningar i situationen men då var du mindre trevlig tillbaka, så varför ska vi ta att du inte trevlig? Ta ut din ilska på stalkern. Inte resten så blir det mycket trevligare.
  • Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 19:22:29 följande:
    Fast en del av dina "lösningar" verkade handla mest om hur jag skulle bete mig och att det är mig det hela hänger på. Det tycker inte jag är nåt sympatiskt sätt att försöka hjälpa någon på, genom att kritisera personen som blir utsatt.
    Att säga att någon eldar på ett troll med sina kommentar kan vara sant och något som många gör fel. Knappast någon svidande kritik och inget du verkade ta till dig. Det var ett råd som troligtvis dämpar problemet rejält men likväl vill du inte ha råd utan gullande. Vi är på FL, du kommer inte enbart få gullande. Du fick dock lite av mig men det glömdes snart bort.
  • Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 19:28:30 följande:
    Nej, det är bara ett klassiskt skuldbeläggande av offret och inte förövaren, som du kom med där och såna "råd" tar jag inte till mig av. Inte heller såna som lägger över ansvaret på mig när det är stalkern som bär allt ansvar.

Nej, du har visat precis noll sympati och jag är heller inte ute efter nåt "gulklande" i diskussionen. Dumheter.

Synd att den andra tråden är borttagen för det blir bara dina lögner mot mina ord...

Nej. En vanlig lösning på ett vanligt problem är inte ett skuldbeläggande. T.om råd som ges i dysfunktionella förhållanden= stenmetoden. Dramatiskt.

• Anonym (Ew)

Men jag har visat poängen väldigt tydligt, jättetrist att det ska vara såhär.

Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?