• Wed 15 Jan 2020 22:35
    605 visningar
    2 svar
    2
    605

    Förkrossad över avslutat förhållande

    Har igår kommit överens med min nu, ex-flickvän om att bryta förhållandet. Både hon och jag grät och att se henne i hennes tårfyllda ögon satte igång mina tårkanaler som aldrig förr. Har nog aldrig varit så ledsen i hela mitt liv. Jag älskar henne så mycket att ord inte räcker till.

    Det skiljer 11 år mellan oss, jag 38, hon 27. Vi har vetat om ett problem länge, som vi helt enkelt bara valt att ignorera för att vi älskat varandra så mycket. Allting har varit perfekt oss emellan utom just separationsproblemet. Jag valde att genomföra en vasektomi för 5 år sedan och när vi träffades för tre år sen så var det bland det första jag berättade, det kändes viktigt. Hon uppskattade det förstås men visste väl också att det innebar att det inte blir barn, om jag nu inte reverserar operationen.

    Med åren så började hon fästa sig vid tanken att bilda familj med mig. Vi visste att det inte skulle bli så, eftersom jag av olika anledningar inte ville ha fler barn, vilket jag inte tänker berätta om här, för det är inte relevant.

    När vi sen till slut pratade om barn så kom vi fram till att hon vill ha och att vår konstellation inte skulle funka. Efter uppbrottet mår vi båda skitdåligt, gråter och har helt tappat lusten att leva. Mitt i allt känner jag att jag ändå vill ha barn med henne, för allt vi upplevt tillsammans säger att vi skulle kunna bilda en perfekt familj, men när jag nämner det för henne så tycker hon att jag försöker rädda oss, genom att "ge" henne ett barn. Jag kan tyvärr inte hyckla med saken, för hon har säkert rätt, men jag vill verkligen vara med henne, och hon med mig, det känns viktigt att poängtera. Vi är verkligen gjorda för varandra.

    Jag vet att jag är arslet i sammanhanget, så ni som kommenterar behöver inte påpeka det, jag mår redan uruselt som det är och kommer förmodligen få leva med det. Men finns det någonting som jag kan göra för att övertala mig själv och övertyga henne att jag vill bilda familj med henne, eller är det över? Som jag känner vill jag ge henne allt för att få vara med henne. Det är inte första ggn jag bryter ett förhållande, men detta är unikt på alla sätt.

    Om någon annan nyligen har separerat och mår dåligt får ni gärna höra av er privat, kan vara skönt att få vädra lite, gärna en tjej isåfall, så man kan få lite synpunkter från andra hållet.

  • Svar på tråden Förkrossad över avslutat förhållande
  • Wed 15 Jan 2020 22:37
    #1

    Glömde klicka ur att anonyma får svara, och verkar inte kunna editera det heller.

  • Wed 15 Jan 2020 22:42
    #2

    1. Man kan svara anonymt.

    2. Det är ingens fel. Du har varit klar och tydlig från början och hon har varit införstådd med vad som gällde. Ingen av er har egentligen gjort fel utan ni har ju bara kommit fram till att ni vill olika saker i livet. Även om separationen är jobbig så ska du inte anklaga dig själv. Hade du ljugit och sagt att du vill ha barn så hade det varit en annan sak.

Svar på tråden Förkrossad över avslutat förhållande