Hur går det egentligen till när det klickas för båda - Psykologi fråga
Hur vanligt är det att om man själv blir glad över att träffa någon och denne känner samma sak tillbaks? Jag upplever att varje gång jag känner mig extra glad och pirrig över att träffa en kvinna så verkade som om hon känner samma sak. Jag pratar inte enbart om att man tycker någon är snygg.
Utan jag pratar om just den känslan där man känner att man just vill lära känna den människan mer, umgås och rent allmänt tycker att hon känns spännande.
Oftast när jag känner sådan känsla, liksom attraherad (Inte bara inom det sexuella området) så verkar hon känna samma sak tillbaks. Även om jag kanske råkat träffa henne innan hon ens sett mig och därefter kanske jag kommer fram och skakar hand och allt bara flyter på. Det klickas på något vis. Som om det är för bestämd att just hon och jag skall gilla varandra. Hur går detta till? Nästan som två magneter som passar för varandra utan att man ens lärt känna varandras personlighet.
Detta tycker jag att det händer så ofta.
Återigen: Jag pratar inte om sexlust. Inte heller pratar jag om nödvändigtvis förälskelse. Utan attraktion, där man bara rent allmänt känner att man vill träffa människa, prata och rent generellt umgås med människan.