Inlägg från: Anonym (Seriös/bluff?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Seriös/bluff?)

Dokteronline.com, seriös?

Hej!

Finns det någon här som beställt därifrån någon gång? Är sidan seriös och vilka apotek samarbetar de med?

• Svar på tråden Dokteronline.com, seriös?
  • Anonym (Seriös/bluff?)
    Anonym (....) skrev 2020-01-17 13:21:48 följande:

Japp. Har handlat där. Mycket seriös. Fick konsultation med deras läkare via nätet, som dessutom resulterade i att jag fick en annan medicin än jag själv tänkt köpa (dessutom billigare för mig).

Vet inte vilket apotek de samarbetar med, fick medicinen via DHL.

Deras verksamhet är helt laglig, då det är engelska läkare som föreskriver medicinen. Fri rörlighet av tjänster och varor inom eu vet du, även om läkemedelsverket försökt stoppa upplägget under flera år.

Vad beställde du? funkade medicinen? Hur blir det när England går ur EU, då blir det förbjudet att beställa där ifrån väl?
  • Anonym (Seriös/bluff?)
    Anonym (....) skrev 2020-01-17 13:28:08 följande:

Såg att de hade 4.6 i omdöme på trustpilot.

Däremot så är de ju onekligen dyra. Så kan du få hjälp inom svensk vård skulle jag verkligen rekommendera det.

Man vänder sig dit av en anledning, svensk vård är under all kritik och man får inte den hjälp man behöver. Tur att det finns möjlighet att vända sig till utlandet då.
  • Anonym (Seriös/bluff?)
    Anonym (....) skrev 2020-01-17 13:28:08 följande:

Såg att de hade 4.6 i omdöme på trustpilot.

Däremot så är de ju onekligen dyra. Så kan du få hjälp inom svensk vård skulle jag verkligen rekommendera det.

Man vänder sig dit av en anledning, svensk vård är under all kritik och man får inte den hjälp man behöver. Tur att det finns möjlighet att vända sig till utlandet då.
  • Anonym (Seriös/bluff?)
    Anonym (....) skrev 2020-01-17 14:12:21 följande:

Jo medicinen var äkta och fungerade. Vill inte gå in på varför jag beställde därifrån och inte gick via svensk vård.

Jag skulle tro att det blir förbjudet om de går ur EU, men inget brexit avtal finns ju ännu, så det är oklart vad som händer efter utträde.

Om jag förstått det rätt så är det förbjudet att beställa från alla länder utanför EU? Finns det något annat EU-land som skriver ut medicin lätt?
Svar på tråden Dokteronline.com, seriös?