• Anonym (Längtar!)

Längtar så efter kärlek

Jag är en kvinna på 34 år som varit singel nu ett tag, ca ett halvår. Jag längtar så efter något långvarigt, kärleksfullt förhållande. På tåget till jobbet imorse såg jag ett par, de stod och pratade och skrattade, och jag kunde inte sluta titta på mannen hur han såg på sin kvinna, med sådan värme! Hans ögon verkligen glittrade av kärlek till henne! Så vill jag ha det. Men jag vet inte hur jag ska hitta det? Jag verkar bara hitta män som vill ha ytliga förhållanden, som är ute efter sex. Jag vill hitta någon som jag älskar och som älskar mig! Finns det män kvar därute som kan älska en som mig?

• Svar på tråden Längtar så efter kärlek
  • KittyK80
    Anonym (En till) skrev 2022-04-09 16:28:16 följande:
    Jo så är det nog. Men var? Vi hittar ju inte varandra...
    Finns en textrad i en svensk popdänga av en artist jag inte minns namn på som sjunger; hon kanske bor i Finland? 

Hitta kärleken nu som nästan 60 är inte lätt. I samhällets snygghetsnorm är jag passé. 
    David Shutrick Solig SÅ bra låt.
  • Anonym (En till)
    KittyK80 skrev 2022-04-09 19:30:43 följande:
    David Shutrick Solig SÅ bra låt.
    Å tack Solig
  • Pinnen2

Tror vi är hyfsat många som längtar efter att träffa kärleken. Det är bara att fortsätta hoppas.

• Anonym (Ensam)

Så vi är flera...lite tröstande. Jag har verkligen lätt att hitta eller bli hittad av grodorna...

• Freddie K

Jag skulle vilja veta hur stor statistiken är på att om man ska träffa någon. Om det nu finns någon sådan.

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (Japp)

Det gör jag med, skönt att höra att fler gör det. En äkta relation där saker rullar på enkelt, inget velande, massa bråk eller problem med tillit. Nån man ser fram emot att träffa, göra roliga saker med, är attraherad av och känner sig trygg med. 

• Anonym (God)
    Freddie K skrev 2022-04-10 07:29:58 följande:
    Jag skulle vilja veta hur stor statistiken är på att om man ska träffa någon. Om det nu finns någon sådan.
    Den är nog ganska god ändå. Senast jag såg så fanns det runt 1,9 miljoner ensamhushåll i Sverige. Och då har man ju inte räknat med par som inte bor tillsammans. Så tror att chanserna att goda. De flesta hittar någon. Visst relationer tar slut också, men de flesta av oss går faktiskt inte genom livet utan partner. Så framtiden är ljus.
  • Freddie K
    Anonym (God) skrev 2022-04-10 14:44:42 följande:
    Den är nog ganska god ändå. Senast jag såg så fanns det runt 1,9 miljoner ensamhushåll i Sverige. Och då har man ju inte räknat med par som inte bor tillsammans. Så tror att chanserna att goda. De flesta hittar någon. Visst relationer tar slut också, men de flesta av oss går faktiskt inte genom livet utan partner. Så framtiden är ljus.
    Jo, så kan det ju vara. Gäller bara att hitta den personen med, men det går nog. .
  • Anonym (God)
    Freddie K skrev 2022-04-10 14:51:08 följande:
    Jo, så kan det ju vara. Gäller bara att hitta den personen med, men det går nog. smile1.gif .
    Som tur är så finns det ju inte bara en person som kan passa ihop med, utan säkerligen flera. Så det är bara att försöka befinna sig i situationer där man kan lära känna nya bekantskaper så mycket man bara kan. Ju fler man träffar, desto större chans.
  • Freddie K
    Anonym (God) skrev 2022-04-10 14:59:14 följande:
    Som tur är så finns det ju inte bara en person som kan passa ihop med, utan säkerligen flera. Så det är bara att försöka befinna sig i situationer där man kan lära känna nya bekantskaper så mycket man bara kan. Ju fler man träffar, desto större chans.
    Så är det ju. Jag försöker vara ute och träffa folk, men det är svårt när man är en sån rutinmänniska som jag är.
  • Anonym (God)
    Freddie K skrev 2022-04-10 15:01:23 följande:
    Så är det ju. Jag försöker vara ute och träffa folk, men det är svårt när man är en sån rutinmänniska som jag är.
    Fattar, jag är precis likadan men jobbar på att ta fler chanser, starta lite fler konversationer, följa med på fler saker osv. Men ja, det är skitjobbigt ibland. Älskar mina rutiner Cool
  • Freddie K
    Anonym (God) skrev 2022-04-10 15:09:04 följande:
    Fattar, jag är precis likadan men jobbar på att ta fler chanser, starta lite fler konversationer, följa med på fler saker osv. Men ja, det är skitjobbigt ibland. Älskar mina rutiner Cool
    Jo, jag med faktiskt. Jag har ju till exempel granntjejen som jag springer på ibland. (Har pratat om henne en del). Jag försöker skapa en konversation, men jag blir så jäkla nervös och vet inte vad jag ska säga.Skäms
Svar på tråden Längtar så efter kärlek