• mmonika77

Varför så svårt att sälja 1 år gammal barnvagn?

Vagnen ser inte ens använd ut, allt är helt perfekt på den, vi har alla originaltillbehör som går att köpa och vagnen är en brio kombi, vi gav över 11000:- för allt och vill ha 5000:- men det går inte. Vill alla ha allt gratis? Vagnen är ju 1 år och några dagar bara...

• Svar på tråden Varför så svårt att sälja 1 år gammal barnvagn?
  • Jennie Brunflo

Men oj vad tråkigt!!!

Hoppas ni får den såld allafall.

• lycra

tror folk hellre köper kanske en knorr eller någon annan "billigare" vagn helt ny för samma summa.

• mmonika77

Har ni några tips till mig då?

• Jennaz

Jag kan säga som jag tänkte... Köpte vår vagn för 6500 ny Brio duo -04 med teleskophandtag, vinteråkpåse och skötväska. Känns som att det är värt 1500 (i jämförelse med din) för att få en vagn som aldrig används, dessutom använder man (iaf inte jag) alla tillbehören. Har missat regnskydd med det får man väll för en 200 kr ungefär.

Tycker att 11000 låter mycket... Brukar man inte förhandla ett paketpris när man köper så mycket på en gång?
    Tänk dessutom på att det är rea på vagnarna just nu. Om ett par månader kommer din vagn vara betydligt "hetare".

Lycka till med försäljningen! Kram -Jenna

• delifi2

eftersom det finns nya vagnar för samma pris så tror ja folk köper nytt ist. själv så köpte jag en kombi för 4000 med regnskydd å skötväska. men lycka till iaf

• Smothie

Skulle nog aldrig ge 5000 för en begagnad vagn... Vi har kollat på vagnar helt nya för den summan, bla en Emmaljunga.

• Jennie Brunflo

Ja, tipset är väl att sänka priset.

Köper man begagnat vill man ha billigare än nytt, oavsett hur mycket tillbehör det är.

Jag köpte en vagn för 3800 och då ingick regnskydd och footsack. Det räcker för oss.
    Jag skulle aldrig en köpa alla de tillbehör du räknat upp. Så kanske även en köpare på blocket resonerar.

Tyvärr är det ju en förlustaffär att köpa ny vagn om man bara ska använda den till ett barn.

Det är dessutom en grym förlustaffär.

Tyvärr!

• mmonika77

Men de billigare vagnarna är inte likadana. Vår har dessutom fjädring det har inte knorrvagnen, vår kompis gick och köpte en emmaljunga efter att ha provkört vår. Jag kan säga att jag haft nytta av alla tillbehören dessutom, likaså köpte vi ju offroadhjul...

• Jennie Brunflo

Jag förstår precis hur du resonerar mmonika77.

Men jag tror ändå inte att man tänker på det när man ska köpa begagnat.

Vill man köpa begagnat, då vill man ha det billigt.

Så är det bara!

Jag skulle lätt avsäga mig massor av tillbehören om priset sänktes x antal tusen kronor.

Svar på tråden Varför så svårt att sälja 1 år gammal barnvagn?