Inlägg från: Litenmenhård |Visa alla inlägg
  • Litenmenhård

    Bästa skräckfilmen ever?

    Är det någon som har sett "Bad taste"? Det är en komedi/skräck. Peter Jacksons första film ever och den var banbrytande när den kom. Folk på den tiden tyckte det var för mycket våld i den.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Moderno skrev 2020-02-17 20:48:02 följande:
    Det sjukaste med den filmen är väl att den är en av ett fåtal liknande filmer (bla Brain Dead och Meet the Feebles) som Peter Jackson hade på sin meritlista innan filmbolagen bestämde att han skulle få ett antal miljarder för att göra en av filmhistoriens största filmepos! (Lord of the Rings)

    Mest komedi, tycker jag, med några härligt skruvade och minnesvärda scener :)
    Jag tror den blev bannlyst i vissa länder för de tyckte att det var för mycket våld i den.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård

    Jag måste bara nämna Scream och Jag vet vad du gjorde förra sommaren. Har väl ingen direkt åsikt om de egentligen. Scream har dock förstörts för mig genom Scary Movie, vilken jag dock älskar. Måste nämna Bride of Chucky med. Ingen renodlad skräckis utan mer svart humor, men den är underbar!


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Pilsner skrev 2020-02-17 20:56:44 följande:

    Candyman och the Shining är nog de enda skräckfilmer som jag gillat.


    De är jättebra!
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård

    Den kanske skulle passa bättre som ett drama?


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-02-21 19:30:11 följande:
    Bra höra att du kunde somna lugnt sen.

    Fick också tips av SVT Play om den där serien om skräckfilm, Skräckfilmens legender www.svtplay.se/video/24166098/skrackfilmens-legender/skrackfilmens-legender-zombies (länk till del 1 men det är hela 7 delar all in all, ligger kvar till 24/4). Känns som den måste ses om man gillar skräckfilm.
    Litenmenhård skrev 2020-02-17 08:03:16 följande:

    Är det någon som har sett "Bad taste"? Det är en komedi/skräck. Peter Jacksons första film ever och den var banbrytande när den kom. Folk på den tiden tyckte det var för mycket våld i den.


    Nope, har inte sett Bad Taste. Lite tveksam om det är riktigt min smak faktiskt.Ha ha det stämmer, det går inte tänka på Scream och Jag vet vad du gjorde förra sommaren utan att direkt få upp Scary Movie i huvet. Lyckad parodi m a o.

    Chucky-filmerna är ju jävligt läskiga imo. Är Bride of Chucky inte i samma stil då?

    Sen måste jag få lägga till att jag tycker du, TS, är bra på både starta roliga trådar och rent allmänt hålla en god och trevlig ton i forumet. Guldstjärna till dig!
    Tack. Du får mig att rodna. Jag svarar på det först för det var precis vad jag behövde höra idag. . Bad Taste är nog inte din smak. Det var bara kul att nämna den.  Jag bara älskar Scary Movie. jag kollar på de kanske en gång i månaden. Har 1-3. 

    Bride of Chucky är en svart komedi. Den är inte så läskig, mest rolig, om man har sån humor. Kolla in den om du får chansen. Kan starkt rekommendera den. .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-02-21 19:39:38 följande:
    Kanske det. Eller att man ska se den med helt andra förväntningar. Eller att dom kunde gjort den way more läskigare så den funkat även som riktigt skrämmande skräckfilm. Dom hade inte behövt ändra grundhandlingen utan hade kunnat va mer visuella i skildringen av monstret, att det hade fått synas och märkas mer och riktigt skrämt skiten ur publiken.

    Intressant kuriosa är att den tydligen blivit en kultfilm inom gayvärlden där Babadooken dyker upp på banderoller och fanor i Pride-parader.
    Jo, fast det här var nog en mer psykologisk skräckfilm där filmen spelade på ens egna rädslor. (Om jag tolkade den rätt)

    Menar du att Babadooken är gay? Det är rätt kul isåfall. .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-02-21 19:50:12 följande:
    Ta åt dig av komplimangen för den är absolut ärligt menad. Tycker det är skönt när man kan diskutera på ett civiliserat sätt i forumet med en sjysst och respektfull ton oavsett om man håller med varandra eller har motsatta åsikter.

    Nej, det kanske år så med Bad Taste men intressant få veta att Peter Jackson gjort den typen av filmer med. Man lär sig nåt nytt hela tiden. Och kanske jag ser den nån gång i framtiden av ren nyfikenhet.

    Scary Movie är kul. Absolut. Blir nyfiken också på Bride of Chucky. Tack för tipsen.
    Jag tackar och bockar. . Jag håller med att vi kan diskutera som civiliserade människor. Intressant att folk tycker olika, men det är sånt som för en diskussion framåt. Måste ge en komplimang tillbaka och säga att du är en skön person att prata med.

    Jag skulle vilja ha de andra delarna av Scary Movie. Hur många finns det?

    Kul att vi kan tipsa varandra, tycker jag. .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-02-21 20:15:51 följande:
    Tack du med för dina vänliga ord.

    Enligt Wikipedia har det gjorts 5 Scary Movie-filmer sv.m.wikipedia.org/wiki/Scary_Movie. Kändes som det va fler av nån anledning...

    Ja, det är roligt och inspirerande med såna här trådar där man kan dela åsikter och tips.
    ;.).

    Jag hade för mig att det var 7, men det kanske var önsketänkande. 

    Ja, jag håller verkligen med. .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-02-21 20:17:38 följande:
    He he kanske det...
    Har inte sett SAS reklamfilm. Har bara hört talas om den och det känns som att det är en riktig skräckis. Undrar bara i vilken genre man skulle sätta den i.Obestämd
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
Svar på tråden Bästa skräckfilmen ever?