• Litenmenhård

Bästa skräckfilmen ever?

Vilken är er favoritskräckfilm? Jag har några stycken, men en jag verkligen gillar det är "Nightmare on Elm street" Och "It".

• Svar på tråden Bästa skräckfilmen ever?
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-02-21 19:17:01 följande:

Den kanske skulle passa bättre som ett drama?

Kanske det. Eller att man ska se den med helt andra förväntningar. Eller att dom kunde gjort den way more läskigare så den funkat även som riktigt skrämmande skräckfilm. Dom hade inte behövt ändra grundhandlingen utan hade kunnat va mer visuella i skildringen av monstret, att det hade fått synas och märkas mer och riktigt skrämt skiten ur publiken.

Intressant kuriosa är att den tydligen blivit en kultfilm inom gayvärlden där Babadooken dyker upp på banderoller och fanor i Pride-parader.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-02-21 19:39:38 följande:
    Kanske det. Eller att man ska se den med helt andra förväntningar. Eller att dom kunde gjort den way more läskigare så den funkat även som riktigt skrämmande skräckfilm. Dom hade inte behövt ändra grundhandlingen utan hade kunnat va mer visuella i skildringen av monstret, att det hade fått synas och märkas mer och riktigt skrämt skiten ur publiken.

Intressant kuriosa är att den tydligen blivit en kultfilm inom gayvärlden där Babadooken dyker upp på banderoller och fanor i Pride-parader.
    Jo, fast det här var nog en mer psykologisk skräckfilm där filmen spelade på ens egna rädslor. (Om jag tolkade den rätt)

Menar du att Babadooken är gay? Det är rätt kul isåfall. .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-02-21 19:34:56 följande:

Tack. Du får mig att rodna. Jag svarar på det först för det var precis vad jag behövde höra idag. . Bad Taste är nog inte din smak. Det var bara kul att nämna den.  Jag bara älskar Scary Movie. jag kollar på de kanske en gång i månaden. Har 1-3. 

Bride of Chucky är en svart komedi. Den är inte så läskig, mest rolig, om man har sån humor. Kolla in den om du får chansen. Kan starkt rekommendera den. .

Ta åt dig av komplimangen för den är absolut ärligt menad. Tycker det är skönt när man kan diskutera på ett civiliserat sätt i forumet med en sjysst och respektfull ton oavsett om man håller med varandra eller har motsatta åsikter.

Nej, det kanske år så med Bad Taste men intressant få veta att Peter Jackson gjort den typen av filmer med. Man lär sig nåt nytt hela tiden. Och kanske jag ser den nån gång i framtiden av ren nyfikenhet.

Scary Movie är kul. Absolut. Blir nyfiken också på Bride of Chucky. Tack för tipsen.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-02-21 19:50:12 följande:
    Ta åt dig av komplimangen för den är absolut ärligt menad. Tycker det är skönt när man kan diskutera på ett civiliserat sätt i forumet med en sjysst och respektfull ton oavsett om man håller med varandra eller har motsatta åsikter.

Nej, det kanske år så med Bad Taste men intressant få veta att Peter Jackson gjort den typen av filmer med. Man lär sig nåt nytt hela tiden. Och kanske jag ser den nån gång i framtiden av ren nyfikenhet.

Scary Movie är kul. Absolut. Blir nyfiken också på Bride of Chucky. Tack för tipsen.
    Jag tackar och bockar. . Jag håller med att vi kan diskutera som civiliserade människor. Intressant att folk tycker olika, men det är sånt som för en diskussion framåt. Måste ge en komplimang tillbaka och säga att du är en skön person att prata med.

Jag skulle vilja ha de andra delarna av Scary Movie. Hur många finns det?

Kul att vi kan tipsa varandra, tycker jag. .
  • Persbrandtkola

SAS reklamfilm? 

SAS älskar nötter
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-02-21 19:55:31 följande:

Jag tackar och bockar. . Jag håller med att vi kan diskutera som civiliserade människor. Intressant att folk tycker olika, men det är sånt som för en diskussion framåt. Måste ge en komplimang tillbaka och säga att du är en skön person att prata med. . 

Jag skulle vilja ha de andra delarna av Scary Movie. Hur många finns det?

Kul att vi kan tipsa varandra, tycker jag. .

Tack du med för dina vänliga ord.

Enligt Wikipedia har det gjorts 5 Scary Movie-filmer sv.m.wikipedia.org/wiki/Scary_Movie. Kändes som det va fler av nån anledning...

Ja, det är roligt och inspirerande med såna här trådar där man kan dela åsikter och tips.
  • flygrl
    Persbrandtkola skrev 2020-02-21 20:12:59 följande:

SAS reklamfilm? 

He he kanske det...
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-02-21 20:15:51 följande:
    Tack du med för dina vänliga ord.

Enligt Wikipedia har det gjorts 5 Scary Movie-filmer sv.m.wikipedia.org/wiki/Scary_Movie. Kändes som det va fler av nån anledning...

Ja, det är roligt och inspirerande med såna här trådar där man kan dela åsikter och tips.
    ;.).

Jag hade för mig att det var 7, men det kanske var önsketänkande. 

Ja, jag håller verkligen med. .
  • Persbrandtkola
    flygrl skrev 2020-02-21 20:17:38 följande:
    He he kanske det...
    Glad
    SAS älskar nötter
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-02-21 20:17:38 följande:
    He he kanske det...
    Har inte sett SAS reklamfilm. Har bara hört talas om den och det känns som att det är en riktig skräckis. Undrar bara i vilken genre man skulle sätta den i.Obestämd
Svar på tråden Bästa skräckfilmen ever?