• Lemoon

Mensvärk i 1v och 1 v försenad mens

Hej

Jag håller på att bli tokig... hoppas någon kan hjälpa mig eller har erfarenhet av detta...

Min mens är 1 vecka försenad, aldrig hänt förr, alltid regelbunden, 23-27 dagar.

Jag var jättesjuk för några veckor sedan från den 15 dec, hade feber i två veckor, slemhosta dag och natt, fick utskrivet hostmediciner, sedan har jag tagit penicillin för misstänkt lunginflammation eftersom det var så mycket slem i lungorna..

Jag har haft mensvärk i 1 vecka, har varje dag känts som att nu kommer mensen men den har ju inte kommit...

Tar inget preventivmedel, min kille har kommit i mig under två tillfällen..
    Tagit test ser väl negativt ut. 

Någon som haft liknande och vet? Jag har inte känt mig stressad eller något.

• Svar på tråden Mensvärk i 1v och 1 v försenad mens
  • nnnnnnnn

Så brukar det kännas när man blivit gravid, så ta ett nytt test och välj gärna ett gammalt pålitligt test från apoteket tex clearblue

• Lemoon

Jag har testat med apotekets självtest för några dagar sedan och det var negativt, sedan har jag testat med testlagret, också negativt tycker jag... plussade med testlagret när jag väntade sonen..och det var någon dag innan bim då...

Många tror det är för jag varit så sjuk och gått ner i vikt en del... men varför känner jag då mensvärk varje dag.. det är också lite konstigt isåfall... men samtidigt borde det visat plus nu!

• Bobmac

Jag är i precis samma sits! Min mens är en mellan fem dagar till en vecka sen. Jag har någon form av mensvärk, inte så där extremt som jag brukar ha.
    Men i övrigt känner jag ingenting, alltså inte minsta gravidsymptom..

• Lemoon
    Bobmac skrev 2020-01-18 11:53:00 följande:

Jag är i precis samma sits! Min mens är en mellan fem dagar till en vecka sen. Jag har någon form av mensvärk, inte så där extremt som jag brukar ha.
    Men i övrigt känner jag ingenting, alltså inte minsta gravidsymptom..

Jobbigt att inte veta! Men har du varit väldigt sjuk?
    Jag börjar mer och mer tro det är därför min uteblivit...känns inte som gravid trots mensvärk...men ja,varför skulle jag bli gravid under de mest ogynsamma förhållanden när jag varit sjuk...hmm känns konstigt ha mensvärk utan mens dock...
  • nellie21

Hur gick det för er? :)

Svar på tråden Mensvärk i 1v och 1 v försenad mens