• Osi0000

    Skrikande bebis

    Hejsan, ja har en bäbis i hemmet som skriker HELA TIDEN, han är snart 2 år men kan inte prata. Han är inte sjuk och har inte ont någonstans, han får mjölk, mat och jag byter hans blöja såfort han behöver, jag leker med honom och ger honom allt han vill ha. Men ändå slutar han aldrig gråta, mitt huvud vill sprängas, på natten när han sover vaknar han typ varenda 15 min och börjar gråta sönder. Vad är felet?

  • Svar på tråden Skrikande bebis
  • annabellelee

    Det låter inte sunt för en tvååring. Har du pratat med BVC? Har det varit så länge? Tvååringar kan ha gnälliga perioder tex om han får tänder men har han varit så länge är det ju något annat.

  • MsFox

    Hej,

    Vad bra att du skriver här för att söka hjälp. Det är inte på något sätt normalt att ett barn skriker så mycket, så du måste söka hjälp. Både för din egen skull och barnets. Dels ta kontakt med akutsjukvård, BVC och om du inte får hjälp inom sjukvården ta kontakt med socialtjänsten eller om din kommun har någon föräldragrupp där man kan få råd och stöd. Sjukvården behöver starta en utredning om de inte hittar vad felet är. Och tills situationen är löst behöver du få stöd som förälder, man måste få sova ibland annars riskerar även du att bli sjuk eller bryta ihop.

    Lycka till - och sök hjälp nu!

Svar på tråden Skrikande bebis