• Gaydar

    Kvinnor blå-ljuger om sitt fisande!

    Eftr att i alla år - som man - har man fått höra ökända blålögnen om att
    " Kvinnor/tjejer aldrig Fiser.

    Nu har ett par pigga norska forskarkillar tagit reda på fakta kring denna populära bloggjänta/damtidnings myt! Kring detta med "lite "luft ibland..från damernas "host anus.

    12 kvinnor + dito 12 män (Heterosex) stängdes in i ett forskningsrum.

    Heterokillarna + kvinnorna  (18-25) övervakades sen med teknisk utrustning - där bak där ljudnivå vid gasavgång, metanutsläpp, dokumentrades noggrant!

    Dessa testpersoner = heteromän/heterokvinnor fick vid teststarten inta 600 gram kokt broccoli - uppdelat på två portioner under en 12 timmars period.

    Resultatet är anmärkningsvärt!

    Killarna - ca 16 kraftiga ljudliga fisar.
    Räknas som normalt med tanke matvaran= kål.

    Jäntorna vann här överlägset :) ca 17 -18 kraftiga fisar, lägre ljudnivå (försök att förnämt knipa mot?) men betydligt högre nivå av störande illaluktande svavelväte- i slutändan. (Pun intended)

    Forskarnas svar på varför kvinnor under åren ansetts fisa mindre än män - trots likadan matsmältning -förklarades på två sätt.

    Forskning kring detta finns det ett antal från förr- som besvarades anonymymt.

    " Kvinnor har här blåljugit och varit grovt oärliga i sitt eget fisande - trots att/på grund av dåvarande enkäter varit totalt annonyma!

    "Tjejer vill nog desperat vara finade och förnämare än män här, sa forskaren "artigt..

    Nu vet vi att detta  är en omskruten förljugen, punkterad kvinnomyt! Till sist!

    Som tur är :) Let it rip :)

  • Svar på tråden Kvinnor blå-ljuger om sitt fisande!
  • Familjefaren

    Ja kvinnor är enligt min erfarenhet betydligt mer duktiga skådespelare än vad vi män är. De är duktiga på att sätta upp en "perfekt" fasad där deras mörka och mer osmickrande sidor inte syns så lätt. Både när det gäller saker i deras psyke och rent kroppsligt som med fisar.

  • svartakatten98

    Är väl rätt självklart, eller tror män på riktigt att kvinnor inte fiser? Sedan kan väl jag tycka att det tillhör allmän hyfs att ''knipa igen'' i offentligheten, gäller båda könen. Den i min omgivning som har en vana av att lägga ''brakare'' är för övrigt min 18-åriga syster...

  • annabellelee

    Är du chockad över att kvinnor fiser? På riktigt?

    Att man inte pruttar högt och ljudligt framför människor är knappast att ljuga, utan allmän uppfostran.

  • Kusinen

    Jag blir också väldigt förvånad om du trott att kvinnor inte fiser, eller att du nånsin stött på någon som på allvar hävdat det.

  • Gaydar
    annabellelee skrev 2020-01-19 06:58:13 följande:

    Är du chockad över att kvinnor fiser? På riktigt?

    Att man inte pruttar högt och ljudligt framför människor är knappast att ljuga, utan allmän uppfostran.


    Inte alls!

    Bara att så många kvinnor här har öppet och - uppenbarligen framgångsrikt - blåljugit om sitt eget fisande- inför andra och att det är bara är " straighta karlar som äckligt fiser.

    Synnerligen talade - i sin egen ytliga sjävupptagenhet!

    Helt jämförbart med 1800 talets viktorianska kvinnor som skolades in i den bizarra hårdkorsetterade hetrosexrollen att omedlbart svimma - av ljudet av en vuxen karls fis.... Prästerskapet applåderade..

    Kvinnor fes ju aldrig då - och den myten verkar leva kvar - än idag på nätet.

    Att fisa ljudligt när kroppen signalerar detta behov borde väl här vara ett ickeproblem - även för kvinnor år 2019! Eller?
    Snarare en mänsklig rättighet!

    15+ ljudliga brakare även för damerna! Varje dag.

    Där är vi inte än!

    Att -  här kvinnor på forat dumblajar ytligt om jag - minsann-  är inte "Sån" är bara löjligt och ytligt socialkuturellt damtidnings/bloggbella -strunt.

    Dessutom djupt oärligt!

    Vetenskaplig forskning kring kvinnors dagliga fisande skrev jag ÄRLIGT om i mitt första inlägg - i tråden!

    Borde inte vara en diskussionfråga överhuvud taget! Med tanke på de överskuggande bevisen!

    På tiden att detta blir tydligt klarlagt även i denna önsketänkande kvinnliga  "pseudoskuggvärld.. på nätet!

    Med allt nonsens från "spöksträck på gravv-pennan till gapiga otrevligheter på temat "alla karlar" ska minsann..klä sig ...vara si eller så...strikt heterofil-genitalt.

    Bara att gratulera till försöka upprätthålla den mytologin framledes!

    Det lär behövas.


  • Magical
    Gaydar skrev 2020-01-19 05:31:16 följande:

    Eftr att i alla år - som man - har man fått höra ökända blålögnen om att
    " Kvinnor/tjejer aldrig Fiser.


    Är du 14 år eller? Klart du fattar att det inte stämmer och jag tror heller inte på att du  "i alla år" blivit matat med detta som en sanning. Förstår att du bara vill göra en "dum-tråd". 
  • Barbro45

    Det här var en rolig trådstart! Någon som på allvar trott att kvinnor inte har gaser och fiser. Som nu hittat MOTBEVIS i norsk forskning. Missat biologilektionerna i grundskolan?


    Skillnaden  mellan män och kvinnor, som grupp, är att kvinnor är bättre på hyfs och stil, vi vet hur man  dämpar en fis.

  • Fjäril kär

    Så en brakare är det enda som räknas enligt dig då?

    Det fanns någon annan form av forskning för några år sedan som visade att män och kvinnor fiser olika. Att kvinnor oftast fiser tyst och diskret medans män oftast gör en stor affär av det med ett framkrystat och demonstrativt bakdelssolo. Man fes lika mycket men på olika sätt.

Svar på tråden Kvinnor blå-ljuger om sitt fisande!