Inlägg från: Anonym (Balthazar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Balthazar)

Panikar över första dejt!

Mandel skrev 2020-01-20 16:52:15 följande:

Skulle aldrig stämma första dejt med en okänd man i hans hem oavsett hur snygg och trevlig han verkar och i detta fall verkar det ju vara ett riktigt kap så det verkar för bra för att vara sant

Tycker man ses på neutral mark första gången och om det sedan är en promenad, fika eller middag spelar inte så stor roll, men inte hem till främmande karlar...

Jag har haft många kvinnor hemma hos mig första gången vi sågs. Eftersom jag är en gentleman så var de trygga med mig. En var såpass trygg att hon ville ligga. Och det var på hennes initiativ.
    Finns inga garantier. En man kan vara charmig och bra första gångerna man ses, på neutral mark. Sen på tu man hand, hemma hos nån av parterna, kan andra sidor kika fram.
    Är män alltid säkra om de träffar en okänd kvinna i hennes hem?
    Det tror inte jag.
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-24 09:07:29 följande:
    Haha ok, helt rätt, jag är inte över mitt ex heller och vet inte när eller om jag kommer att komma över honom. Så känner igen hans beteende, jag har själv avbokat dejter...
    Du hoppar också ur mitt i en konversation, läser inte dejtens senaste meddelande och loggar inte in nåt mer?
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-26 13:55:52 följande:
    Haha intressant läsning! Tror dock inte "höjdaren" panikar av nervositet ????
    Det är det verkligen. Man ser på alla blandade svar, vad olika folk tänker. Hur i helvete ska en man kunna veta exakt vad kvinnan han är på dejt med tänker och känner Skrikandes
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-26 15:59:26 följande:
    Antar att det är samma sak för tjejen att det är svårt att vara tankeläsare? :) Men visst är det svårt! Jag kanske är naiv men jag hoppas ju att man kan ha såpass raka rör i sin kommunikation i övrigt att man är med på vad den andre vill och inte vill. Såklart att man inte hela tiden kan säga rakt ut vad man tycker och tänker, och man kanske inte själv heller alltid är säker vart man själv står, men inte spela spel helt enkelt.
    Precis. En kvinna är inte alltid själv säker på var hon står, men mannen ska veta det. Om han själv är lite osäker och försiktig, då är han körd.
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (-) skrev 2020-02-19 13:44:13 följande:
    3 veckor sedan senaste dejt? Snabbt jobbat! Själv har jag lyckats skrapa ihop 2 dejter under 11 år. Hade varit trevligt om man lyckades hitta en ny efter tre veckor. Kanske OT.

Lycka till i alla fall!
    För mig var det 1 år sen. Får se om det blir nån mer dejt. Nånsin.
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-19 23:51:51 följande:
    ?
    Anonym (Balthazar) skrev 2020-02-19 16:51:53 följande:

För mig var det 1 år sen. Får se om det blir nån mer dejt. Nånsin.

Som ovan, testat nätet?
    Ja, i ca 20 år.
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (liten stad) skrev 2020-02-20 10:38:56 följande:
     Kände mig stressad över alla som skrev också, ville ju ge alla en chans, men någonstans måste man ro om sig själv också. 
    Så det var så att män skrev till dig, skrev du själv till någon? Hade du föredragit att färre skrev till dig?
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (liten stad) skrev 2020-02-20 10:38:56 följande:
    En fika sträcktes ut till en promenad som tog så lång tid att det blev dags för middag <3
    Är inte promenad tråkigt? Det har jag läst att många kvinnor tycker.
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (liten stad) skrev 2020-02-20 10:54:42 följande:
    Män skrev, och jag skrev :) Färre och färre... Nja. Det där har jag sett många diskussioner om. I början försökte jag skriva till alla och antingen fortsätta prata eller på ett snällt sätt förklara varför jag inte var intresserad. Om jag någon gång råkade missa någon som skrivit kunde det komma ett otrevligt mail om att jag var ytlig och inte gav honom någon chans (kunde hända även om jag gav vad jag tyckte var "giltigt" skäl).
    Jag är ledsen, men det tärde en del på mig.. Samma om jag valde att ignorera alla och bara fokuserade på en kille. Då var jag plötsligt dum i huvudet som hängde på en dejtingapp när jag redan "hade" någon. Det går helt enkelt inte att göra rätt oavsett. Men tyckte jag att någon verkade trevlig på sin profil så räckte faktiskt "hej". Men inte om det bara var en halvdan profilbild och ingen info.

Gällande promenad hade jag inget problem med det. Men vi hade ju börjat med fika vilket jag tycker är trevligare för då kan man välja att titta på varandra och även omgivningen. När vi fikat ett par timmar så visste jag ju hur han såg ut :P
    Det tycker jag är bra, att du själv skrev. Många tjejer vill att killen ska göra allt.
    Jag tycker promenader är trevliga. Känns mer avslappnat. Man får se en massa saker, och blir man sugen på nåt under vägen kan man köpa en glass eller varmkorv.
    Jag tycker inte att allt måste vara så tillkrånglat.
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (liten stad) skrev 2020-02-20 11:12:11 följande:
    Jag gillade iallafall att själv få välja ut någon jag tyckte verkade najs. Min pojkvän och jag hade varit inne på varandras profiler ett antal gånger under ett par dagar och jag hade halvt om halvt bestämt mig för att skriva till honom när han skrev till mig :) Så kan det gå..

Nej det behöver verkligen inte vara tillkrånglat. Dock så avbokade jag en dejt för att det faktiskt inte var uppstyrt alls.. Vi skulle mötas på halva vägen (ca 1 timmes bilkörning för båda) och så "får vi se vad vi hittar på". Det kändes inte alls kul eller spännande.. Hade inte så bra connection när vi skrev heller, så nej. Hade vi bott närmare hade man kunna mötts på stan eller så och se vad vi kände för i stunden. Men att åka så långt till en liten by där ingen av oss kände sig hemma.. Nah..
    Jag fattar inte folk som ska dejta nån som bor långt bort. Aldrig mer jag går på dejt med nån som bor 1 tim bort. Max avstånd nu är grannstaden, knappt 2 mil Skrattande
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-21 19:17:39 följande:
    Haha ja nu föll jag ju inte för dessa utan jag söker en trevlig, ödmjuk, allmänbildad och smart kille med driv. Ska det vara så svårt att hitta?! XD Skulle verkligen vilja uppleva den känslan du beskriver, att när man vet så vet man. 
    Jag skulle vilja träffa en snäll och glad tjej, som gillar att kramas och ha sex. Verkar vara svårt att hitta.
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-24 09:51:33 följande:
    Om du bara går på de kriterierna så borde det gå, men det är ju så många mer faktorer som spelar in som du säkert förstår. Attraktion, personlig kemi osv. Det är en djungel därute, jag vet. Men jag tror också att det finns någon för alla, bara man letar på rätt ställen och är beredd att jobba med sig själv. 
    Snälla och glada tjejer är ointresserade av sex.
    De som gillar sex är inte så snälla, mer cyniska, lite elaka.
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (liten stad) skrev 2020-02-24 10:35:11 följande:
    Det var väl att dra alla över en lite väl hård kam va?
    Lite, men inte helt osant.
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-24 12:43:46 följande:
    Apropå att jobba med sig själv som jag tidigare gav råd om så verkar det som att du verkligen behöver det för med den inställningen så kommer du nog inte få tag på en enda tjej - vare sig snälla eller elaka. För ja, det finns elaka tjejer liksom det finns elaka killar (om man nu vill använda ordet "elak"), men det har ingenting att göra med om man gillar sex eller ej eller är glad eller tråkig. Du måste ha gått på några minor som har den synen på det hela, men jag lovar - verkligheten är inte så svart eller vit. 
    Mina erfarenheter, min verklighet.
Svar på tråden Panikar över första dejt!