Inlägg från: Anonym (Wilma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wilma)

Panikar över första dejt!

Anonym (Restaurang?) skrev 2020-01-21 15:36:42 följande:
    Tycker att dina inlägg låter lite naiva (eller så är det jag som dejtat för mycket och blivit synisk). Att träffas hemma brukar helt klart innebära att sex förväntas, oavsett hur "seriös" mannen verkat innan. Därför väljer jag numera alltid att ses ute först. Finns ju verkligen ingen nackdel med det. Kan lätt bli så himla fel hemma. Hoppas mest att du inte ska bli besviken, då du verkar ha stora förhoppningar och funderar på present och allt.
    Håller med. Känns inte superseriöst att bjuda hem på första träffen. Även om dejten är superseriös, så måste han ju ändå fatta hur det kan uppfattas av TS. Även om nu TS verkar vara lite naiv, hon bländas nog av det yttre (hög lön, chef, snygg osv).
  • Anonym (Wilma)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-24 12:00:52 följande:
    Jaha, men du dejtar ändå? För skojs skull, för att försöka komma över ditt ex eller för att faktiskt hitta någon det kan bli seriös med?

Nu har min dejt plötsligt återuppstått! Mkt jobb. Men ja, jag har fortfarande tentaklerna ute. Fick kontakt med en annan kille i förrgår som verkar på många sätt vara den motsatta till "höjdaren" och ska träffa honom för en fika el dyl imorrn. Trodde ju att det var avstyrt med den första så varför skulle jag tacka nej? Känns dock inte bra att dejta två samtidigt men det är då max en dejt, och samtidigt så behöver det inte klicka alls med någon av dem. Jag har ju egentligen inte ens bokat in en ny dejt med "höjdaren". Vet att jag fick tipset här att just ha kontakt med flera och det gör verkligen att man inte blir lika engagerad i en enda och kanske undviker besvikelser. Sen som sagt gillar jag inte tanken på att dejta flera, jag hade inte heller tyckt det var kul om jag visste att den jag dejtade gjorde det. Åh jobbigt läge!
    Så i förrgår när du skulle varit på dejt, men det blev inställt så fick du tag på en ny kille?
  • Anonym (Wilma)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-24 12:22:58 följande:
    Egentligen var dejten kvällen innan, men ja på kvällen därefter var det en som kontaktade mig på dejtingsidan och han verkade intressant. Är det så konstigt? Jag hade inga långtgående skyldigheter gentemot den jag skulle på dejt med kände jag, har ju aldrig träffat människan! Och han slutade dessutom höra av sig..
    Är du säker, för i inlägg 59 skriver du (igår torsdag):

Igår skulle jag ha varit på dejt men den blev inställd pga viktigt och jääättelångt möte på jobbet för honom.

Dvs onsdag, samma kväll som du fick kontakt med den nya killen.

Nej, naturligtvis har du inga skyldigheter, men känns konstigt att du redan samma kväll hoppar över till en ny kille...
Svar på tråden Panikar över första dejt!