Anonym (TS) skrev 2020-01-24 12:22:58 följande:
Egentligen var dejten kvällen innan, men ja på kvällen därefter var det en som kontaktade mig på dejtingsidan och han verkade intressant. Är det så konstigt? Jag hade inga långtgående skyldigheter gentemot den jag skulle på dejt med kände jag, har ju aldrig träffat människan! Och han slutade dessutom höra av sig..
Har man inte ens setts så tycker jag inte att man har någon skyldighet till "trohet".
Man kanske aldrig ens kommer till skott och ses.
Att däremot ha sex med flera dejter utan att de är medvetna om varandras existens är lite sämre...
Själv har jag för stunden värsta virrvaret att känslor och samvete som snurrar.
Har dejtat en kille i 3 månader och vi har väl kommit fram till att vi inte klickar till 100%, men att vi trivs ihop och har bra sex. Vi kommer troligen aldrig bli ett par, men vi bestämde att vi fortsätter att ses och om känslorna djupnar så tar vi en ny diskussion då eller om någon hittar en seriös partner så får vi avsluta.
Har då nu träffat en annan kille 2 gånger - jättetrevlig och vi skrattar massor, och jag får känslan av att han vill ses igen och jag vill gärna träffa honom mera.
Vi har dock aldrig ens kysst varandra och således inte gett varandra någon form av "löfte" anser jag.
Men ändå spökar samvetet då nr 1 vill ses i kväll och då vet jag att det slutar med sex...
Ska jag avstå en trevlig kväll med nr 1 för att det kanske blir något med nr 2 i framtiden? Kan ju liksom inte skicka ett sms till nr 2 och fråga hur han ställer sig till det hela...
Anledningen till att nr 2 inte kan ses är att han är bortrest. Och det vet jag stämmer. Och jag är tämligen säker på att han inte skulle dejta flera samtidigt!
Jag blir tossig!!!