• Anonym (JS)

Panikar över första dejt!

Anonym (TS) skrev 2020-01-25 17:09:16 följande:

Ang "höjdaren" så är han så svårläst!! Han hörde alltså av sig igår och vi skrev till varann under kvällen. Sen somnade han väl el nåt, för det blev tyst. Och han hade barnen. Nu på eftermiddagen hörde jag av mig till honom och vi skrev lite men så blev det tyst nu igen för en stund sen. Han kan ju vara upptagen, absolut. Men blir så förvirrad! Han har ju tidigare meddelat att söndag em/kväll är nästa fria tid för honom att ses men vi bestämde inget konkret. Och jag tänkte ju att jag inte ska jaga honom, men ändå så börjar det krypa i mig. Jag planerar saker, och gillar inte att leva i ovisshet. Han har tidigare skrivit att han brukar tröttna redan efter 5-10 rader när han skriver med en tjej och nu har vi ändå haft väldigt mycket kontakt i ca 2 veckor eller vad det nu är. Det var även han som tog initiativ till att ses. Men nu då? Har han tröttnat? Han hör ju ändå av sig...? Åh va svårt! Sen finns det ju andra frågetecken (det där med att hålla tentaklerna ute) men jag vill verkligen träffa den här killen så jag får svart på vitt om han är något för mig eller inte!

Så, råd någon?!

Tycker det låter som det inte är någon kille att satsa på. Visst vill man träffa någon om man klickar bra i text för att se om det finns kemi IRL men ibland får man leva med ovissheten.

Sen detta att han inte väljer att boka in en ny dejt med dig är ju tecken på osäkerhet från han sida. Tycker du gör rätt som pratar med andra osv.

Lägga inte ner tid på att fundera och skriva till "höjdaren" utan är han intresserad av att träffa dig kommer han att höra av sig till dig och boka in en dejt.
  • Anonym (JS)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-27 21:31:10 följande:

Jag sitter ju inte och väntar på att nån ska höra av sig, har man inte bestämt något två dagars innan så planerar jag in annat. Planerar man inte in något två dagar innan så är man inte intresserad, vilket den här snubben inte visade sig vara nu. Vill man verkligen träffa någon planerar man in saker i god tid, för de flesta har ett liv med en massa saker planerade.

Varit med om killar man pratat med online och frågan kommit upp om att ses IRL men sen har det vilket lämna det öppet dvs på sin höjd bestämma en dag men att man får höras den dagen för att då bestämma om man ska ses eller ej.

Är man riktigt intresserad av någon så bokar man ju in dag/tid/plats/aktivitet men tror många har flera på G samtidigt och de behöver ju inte vara helt ointresserad men har någon annan de är mer intresserad av.

Dock tackar nej numera att vara någon reserv. Önskar killar var mer ärliga med detta att de har någon annan på G som de kanske väntar på istället för att gå upp i rök och sen höra av sig några veckor senare och skylla på mycket på jobbet fast hur svårt är det då att skicka: Lite mycket på jobbet just nu så kan bli lite tyst från mig.

Samtidigt så tror jag i de flesta fall är så att de fått kontakt med något de är mer intresserad av än att det varit fullt upp på jobbet.
Svar på tråden Panikar över första dejt!