• Anonym (TS)

Panikar över första dejt!

Anonym (Charlotte68) skrev 2020-01-20 13:54:53 följande:
    För nästa exakt fyra år sen skrev jag ett inlägg här på FL där jag nojjade för lämpligheten i en andra dejt hemma hos killen. Givetvis fick jag en del varningar, men dels hade jag ju träffat mannen en gång, dels hade jag givetvis gjort väldigt djupgående efterforskningar. ;)

Jag hade inte tvekat på att gå hem till honom utifrån vad du beskriver om din dejt.

I så tänkte jag lite samma om min dejt då för fyra år sen. Han var skitsnygg tyckte jag, han var en gnutta yngre än mig, hade ett högt VD-jobb, etc.

Jag hade väl inte direkt samma nervositet som du, men jag verkar i en kreativ/konstnärlig branch så vi hade ganska olika bakgrund.

Vi klickade stenhårt och ömsesidigt. Han flyttade hem till mig efter tre månader och vi gifte oss i somras. :)
    Åh va kul att höra en sådan solskenshistoria! Och grattis till giftermålet! :) 
  • Anonym (TS)

Funderar starkt på att ta med en vinflaska och även något hembakat/hemmagjort. Tyvärr är det lite tidsbrist för mig, men framstår chokladbollar som cheesy? Och ska jag göra vanliga, eller dadelbollar? Han verkar vara hälsosam av sig och har nyligen gått ner 10 kg så det kanske framstår som okänsligt/oförskämt att ta med sig riktiga sötsaker? =P 

• Anonym (TS)
    Kjell2 skrev 2020-01-20 14:22:33 följande:

Har han jobbat med vikten skippa godis. Satsa hellre på någon delikatess, lufttorkad skinka, lagrad ost.

"När jag såg den här osten tänkte jag på dig och hur du uppskattar god mat. Sen sa det på systemet att det här vinet passar bra till ost. Hoppas du tycker om det"

Perfekt, tack för tipset! Har precis varit och handlat för ja, han gillar ost ????
  • Anonym (TS)

Förstår diskussionen med risken som finns med att gå hem till en främmande man, men i detta fall vågar jag ta den. Och självklart är inte killen gud själv, han har ju fel och brister som alla andra! Men på pappret ser det som sagt väldigt bra ut :)

• Anonym (TS)

Hjärnan har nu gått igång igen. Nu har vi bestämt tid, och det blir hos honom direkt han kommit hem från jobbet på kvällen. Oerhört svårt att avgöra vad vi ska "göra" men han hinner ju inte direkt laga middag innan jag kommer så nu förutsätter jag nästan att det inte blir det. Jag kände att det var alldeles för oförskämt och burdist att fråga om jag får mat ???????? Så då tänker jag att det kanske blir lite over The top att ha med hela presenten jag köpt (vin, kex, ostar, marmelad)? Kanske bara ska ta med vinet med en rosett om halsen (som min kompis menade signalerade att det då var en present, inte att vi skulle dricka den under kvällen)? Tankar på det? ????

• Anonym (TS)
    Anonym (ppp) skrev 2020-01-21 06:38:17 följande:

Har inte läst så noga nu i hela tråden men ska du dit rätt sent alltså - och en vardag så att ni jobbar dagen efter, eller? 

Ingen mat planerad och du har köpt vin? Nja, för mig låter det som en sexträff. Helt ok om du vill ha det förstås, men vill du mer med honom så låter det sådär. Jag kan vara helt fel ute för jag får vibbar att du tänker att det här är en riktig dejt? 

Han kan förstås ha beställt färdig mat, det är väl en idé. Jag vet bara att de gånger jag blivit bjuden på middag hemma hos dejter så har de alltid frågat innan var jag tycker om för typ av mat. 

Jag hade inte tagit med vin faktiskt. Det är så olika vad man tycker om (utgår från att du vet att han gillar vin) och får man med sig en sort/smak som inte är "rätt" så blir det lite trist (tycker jag). Hade hellre köpt med en blomma bara - symboliskt för att visa att det är schysst att han bjuder hem, men inget som är så stort så att det verkar som att jag har förväntningar. 

Jag ska dit kl 18 och nej sexträff har jag absolut inga vibbar av att det är. Han är seriös och har inte yttrat ett ord som ens anspelar på sex när vi har skrivit till varann. Ja han kan ju absolut ha beställt hämtmat. Har aldrig gett blommor till en kille men nu vet ju jag att han älskar rosor... Hmm... Kanske inte är så dumt...
  • Anonym (TS)
    Kjell2 skrev 2020-01-21 06:52:56 följande:

Fråga om middag.

Känns så rättframt och sniket tycker jag! ???? Men det är klart, jag skulle ju kunna fråga lite försiktigt om jag ska komma hungrig....?
  • Anonym (TS)
    Kjell2 skrev 2020-01-21 07:10:31 följande:
    Säg något i stil med

Jag behöver få lite mat efter jobb. Ska vi inte ses på pub Hästen först och äta tillsammans.
    Hmm.. Kanske. Eller så slänger jag i mig en burksoppa nån timme innan så att jag står mig men kan ändå inte blir jättemätt. Jag menar, jag skulle ändå bli förvånad om jag inte blir bjuden på NÅT ätbart =P 
  • Anonym (TS)
    Kjell2 skrev 2020-01-21 08:49:22 följande:
    Om du föreslår pub eller liknade kommer ju han svara något i stil med "Bra idé" eller "Nej, det behövs inte, jag tänkte fixa mat"

Om han är vettig och du ser hon som en möjlig man i ditt liv så bör ni kunna snacka om saker som middag.
    Klart du har rätt i det :)
  • Anonym (TS)
    Mandel skrev 2020-01-21 08:56:14 följande:
    Penisar är väl inte fy på! Älskar dem!

Handlar mer om att vara lite seriös om man vill att det ska vara en seriös relation  och man vet aldrig hur den man träffar faktiskt är. 

Har jobbat inom vuxenstudier och då var det en elev som jag spanade lite på och sedan hittade jag honom sedan på en dejtingsajt.
    Jag visste vem han var, men han hade inte en aning om vem jag var. Vi bestämde faktiskt ren sexdejt hemma hos mig första gången vi skulle ses (jag kände mig ändå trygg eftersom jag mött honom och visste en hel del om honom ändå) och det var lite kul efteråt när han (värsta gymkillen) sitter i min soffa och berättar att han faktiskt var skitnervös för att kliva in innanför min dörr. Jag kunde ju lika gärna varit en man eller en galen kvinna med yxa som skulle låsa in honom i källaren

Har även träffat en kille på fika på stan som gav ett väldigt normalt och seriöst intryck, men när han sedan var hemma hos mig och vi skulle laga mat ihop så började håren resa sig i nacken för han var inte alls så normal som han först gav intryck av...
    Han fick åka hem ganska snabbt efter att vi ätit och sedan har vi inte setts mera...
    Haha jag med! :D

Kul att höra om dina historier! Och ja tänk, det finns inga garantier även fast man träffas på en neutral plats innan. Men blir väldigt nyfiken på vad den där killen gjorde som var så creepy??? :P
Svar på tråden Panikar över första dejt!