• Anonym (TS)

Panikar över första dejt!

Anonym (Oj) skrev 2020-01-25 17:17:04 följande:

Vad vill du ha för råd? Har ni inte bestämt något så bokar du in annat. Är han tillräckligt intresserad så vill han ju ses. Och har han inte kommit över sitt ex så behöver han tid på sig. Men att han blir tyst kan ju bero på att det är tråkigt att skriva med varann i en evighet. Bättre att ses och sen att man är lite tyst mellan träffarna liksom. Man behöver ju inte höras hela tiden. Jag skulle passa på att dejta någon annan om du har en ledig dag imorgon och inte har något annat kul för dig

Ja frågan var nog - väldigt otydligt formulerat haha - huruvida jag ska fråga rakt upp och ner om vi ska ses imorrn eller ej? Efter det så lär det dröja igen en eller två veckor verkar det som.

Är helt med på att det kan bli tradigt att skriva för länge, är ju därför jag vill ses istället och ta det till en ny nivå :)

Har ingen annan dejt på lut nu så antingen blir det jobb och träning eller tja, dejt med höjdaren.
  • Anonym (TS)

Tack för era svar! Tyvärr så hann jag inte läsa dem innan jag ändå frågade honom igår om vi skulle ses idag :) Han hörde nämligen av sig igen på kvällen och vi skrev lite fram och tillbaka. Så frågade jag alltså om vi skulle ses, och så svarade han inte och har inte varit inloggad sedan dess.

Så tja, det hade nog varit bättre att hålla huvudet kallt och inte frågat, men samtidigt så bekräftar det bara det ni säger att han inte är värd att lägga tid eller energi på! Så nu har jag börjat spana runt igen. Men det är så svårt..! Grejen med "höjdaren" var ju att äntligen fanns det en - på pappret - vettig person som bodde i närheten! De enda intressanta killarna bor ca 6-7 mil från min stad och har barn även de. Så hopplöst läge! Vill ju inte vara särbo....

• Anonym (TS)
    Mandel skrev 2020-01-26 13:30:12 följande:

Nr 1 var hos mig i fredags och jag åkte till honom igår.

Och det roliga med nr 1 är att han vill inte att vi ska vara ett par - helt ok med mig, men han är svartsjuk på män i min närhet!

Råkar jag säga ett mansnamn så blir jag lätt utfrågad om vem det är.

Och jag förstår att han är väldigt brydd över min i princip numera närmsta vän som råkar vara en kille jag träffade på en dejtingsajt. 

Vi klickade som kompisar direkt och inget mer. Ändå har nr 1 väldigt svårt att förstå att det inte är mer. Han verkar fiska efter info typ så fort jag råkar nämna kompisens namn

Hmm, han kanske verkar intresserad på ett annat plan ändå? Eller är det mer att han vill äta kakan men ha den kvar kanske..? :) Var ni inte överens om att ni inte klickade utom på det sexuella planet?
    Anonym (Balthazar) skrev 2020-01-26 13:40:25 följande:

Män har också anledning att panika över en ny dejt. Män ska vara tankeläsare. Se här

www.familjeliv.se/forum/thread/79745832-du-verkar-inte-direkt-intresserad

Haha intressant läsning! Tror dock inte "höjdaren" panikar av nervositet ????
  • Anonym (TS)
    Anonym (Balthazar) skrev 2020-01-26 14:01:13 följande:

Det är det verkligen. Man ser på alla blandade svar, vad olika folk tänker. Hur i helvete ska en man kunna veta exakt vad kvinnan han är på dejt med tänker och känner 

Antar att det är samma sak för tjejen att det är svårt att vara tankeläsare? :) Men visst är det svårt! Jag kanske är naiv men jag hoppas ju att man kan ha såpass raka rör i sin kommunikation i övrigt att man är med på vad den andre vill och inte vill. Såklart att man inte hela tiden kan säga rakt ut vad man tycker och tänker, och man kanske inte själv heller alltid är säker vart man själv står, men inte spela spel helt enkelt.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2020-01-27 12:44:56 följande:

Håller inte med. Och nej, jag är varken ung eller osäker.

Hade jag varit i TS kläder hade jag också frågat.

De hade en planerad dejt, den ställdes in. Söndagen togs upp som alternativ. Klart man då kan fråga »Ska vi ses som vi nämnde?«.

Är han intresserad blir han inte mindre intresserad. Är han INTE tillräckligt intresserad gör det inte heller nån skillnad.

Däremot är det skönt att få lite klarhet i hur det blir. Och det har faktiskt inte som helst med trygghet i sig själv att göra utan huruvida man vill kunna planera och värderar sin tid.

Det var precis såhär jag resonerade! Jag har ett stort behov av planering och att veta vad som sker, helst flera dagar i förväg. Så jag håller inte heller med om att jag är osäker, och inte särskilt ung heller för den delen utan över 30.
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-27 21:31:10 följande:

Jag sitter ju inte och väntar på att nån ska höra av sig, har man inte bestämt något två dagars innan så planerar jag in annat. Planerar man inte in något två dagar innan så är man inte intresserad, vilket den här snubben inte visade sig vara nu. Vill man verkligen träffa någon planerar man in saker i god tid, för de flesta har ett liv med en massa saker planerade.

Jo tyvärr finns det de som är så mycket mer spontana än en själv och det har hänt förr att någon ställer frågan 1 h innan om man ska ses. I detta fallet var det ju dock solklart att han inte var intresserad/redo och då vet jag det nu. Men faktum är att jag känner mig mycket lugnare som person sedan jag skrev trådstarten. Fått lite insikter, delvis från denna tråd, och känner mig tryggare i att vara mig själv och att jag ska tycka om den andra personen också, inte bara det omvända. Men det gör mig också mer trygg i att ställa sådana frågor, för jag gillar inte velighet och trams utan det ska vara raka puckar! Antingen vill man ses, eller så vill man inte. Simple as that :) Så nu söker jag vidare!
  • Anonym (TS)

Håller med både Oj och JS! Bara dålig stil tycker jag. Höjdaren var iaf gått upp i rök helt, jag hittar inte ens våran konversation på dejtingsidan så antar att han raderat sitt konto??

Nåväl, nu har jag en dejt inplanerad ikväll med en kille som verkar vara tvärtemot det vi nu har diskuterat! Han var snabbt tydlig med att han ville ses och vi bestämde både tid, plats och aktivitet direkt. Till skillnad från en annan dejt för ett tag sen, där vi hade skrivit i ca 1 månad innan vi faktiskt sågs, så har jag nu inte skapat mig en alltför tydlig bild av killen. Jag vet "hårda fakta" som jobb osv men har medvetet försökt att inte måla upp en person framför mig som sedan Inte stämmer överens med verkligheten. Med dejten jag skrivit länge med blev det en chock när vi väl sågs och verkligen ingenting stämde! Jag får se nu om jag har haft en bättre strategi med kvällens dejt eller om det finns nackdelar med det också.

Det var för övrigt en del år sedan jag dejtade och det var också via nätet. Men oj så det har förändrats! Då var man glad om man fick till en dejt på flera månader, men nu verkar man kunna dejta hej vilt flera gånger i veckan och att det är helt ok!

• Anonym (TS)
    Anonym (Restaurang?) skrev 2020-01-29 15:45:55 följande:

Eller blockerat dig, tyvärr.

Låter spännande. Vad ska ni hitta på?

Ja saker och ting har verkligen förändrats de senaste åren. Tycker personligen att det är en tråkig utveckling, så har tagit bort mitt konto. Det passade mig inte. Träffat en man några gånger nu som jag inte träffat via dejtingsajt, men känner mig lite "dejtingskadad" så tar för givet att han samtidigt träffar fler.

Men åh ja, såklart ???? Whatever säger jag..

Vi lagade middag hemma hos mig och satt och pratade i flera timmar. Vi hade verkligen kemi och tiden bara flög iväg! Sen när han bestämde sig för att gå och han skulle ge mig en hejdå-kram så kunde vi inte hålla oss från att ha sex istället. På det planet var kemin inte lika stor men det finns helt klart potential. Vet inte hur han är ställd till att ses igen, och försöker själv ta det hela med ro för att bara se vad som sker nu. Vill inte hoppa på första bästa som det känns någorlunda bra med heller utan det får ta lite tid nu känner jag.

Förstår att du plockade bort kontot! Känner själv ibland att man blir väldigt mätt på det hela. Det går lite upp och ner. Kul att du träffat någon utanför den miljön! Håller tummarna för att det kommer gå bra för er! :)
  • Anonym (TS)
    Jenna8209 skrev 2020-01-30 05:51:48 följande:

Du skrivet du inte vill hoppa på första bästa men endå valde du att ha sex första kvällen?

Fel ordval. Menade att jag inte behöver bestämma mig nu för om det är mannen i mitt liv.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-30 07:39:00 följande:

Oj ok, hur kunde du hitta en kille bara sådär som känner attraktion till? Vilken dejtingsajt använder du? Jag har bara träffat killar jag inte känner någon attraktion till tyvärr.

Ja jag var själv förvånad faktiskt! De två dejter jag har haft hittills har varit rena bottennappen så jag var väldigt skeptisk faktiskt till att det kunde bli såhär bra. Denna hittade jag faktiskt på Tinder. Ren lyckoträff antar jag!

Men det skaver ändå lite idag. Jag hörde av mig igår när han åkt och tackade för en mysig kväll. Han skrev tack tillbaka men sen har jag inte hört något. Och blir frustrerad på mig själv att jag bryr mig om känslan att han kanske inte kommer höra av sig igen, när jag själv inte vet om det är nåt att satsa på eller om det bara var en jäkligt trevlig kväll. Hmm.. Ser framför mig hur jag hinkar is över huvudet för att behålla lugnet :p
  • Anonym (TS)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-30 08:30:38 följande:

Ok, jag tycker tinder är konstigt, matchar med många men ingen skriver något sen typ. Så man har många matcher men ingen som skriver till den andre. Så vet inte vad jag gör för fel?

Hmm alltså, du känns så oredo för att dejta, hör han inte av sig så gör han inte och då är det bara släppa. Du måste bli mer trygg i dig själv. Du kan inte kontrollera vad han tycker och tänker eller om han hör av sig eller inte. Släpp det och fokusera på annat. Vill bara ruska om dig! Haha. Och då är du äldre än mig med? Hitta dig själv, var trygg med dig själv, det är en underbar känsla!

Haha men är det verkligen så konstigt att bli osäker och nojig i en sån här situation? Känner mig ju inte panikslagen utan mer att jag inte gillar osäkerheten. Men visst, jag jobbar absolut med mig själv och går just nu tom i KBT-terapi för det.
    Confused87 skrev 2020-01-30 08:39:09 följande:

Kändes det bra så var det väl ändå en trevlig kväll :) Kul!

Bry dig inte om ifall han inte svarar nu eller sen. Känn efter själv först och främst vad du tycker om honom. Möjligt att han bara ville ha lite sex, möjligt att han ser framtid med dig. Men det som spelar roll är vad du känner. Vill du ses igen och han också, bra. Vill du ses igen men inte han, ja då vet du iallafall vad du letar efter för typ av kille. Och att det är rätt bra att ses snabbt för att inte bygga upp så höga förväntningar :) Bättre att bli positivt överraskad ;)

Alla har väl sin egen dejting-stil antar jag. Jag föredrog att ses rätt snabbt, för i början var jag som dig. Ville skriva länge och bilda mig en uppfattning vad det var för kille. Men det föll (oftast) platt. Skrev knappt en vecka med min pojkvän innan vi sågs. Det räckte för jag föll som en fura..

Ja absolut, det var en jättetrevlig kväll! Och jag blir inte så ledsen om det skulle visa sig att han inte vill fortsätta utan nu är det mer ovissheten som skaver. Han svarade ju igår kväll och tackade, när jag skrev till honom först. Men nu blir jag sådär nojig. Spontant vill jag höra av mig och fråga hur läget är idag, men efter att jag blivit ombedd här i tråden att vara lite mer cool så tvekar jag ju :) Men raka puckar är ju mer min grej...

Kul att höra att denna nya dejtingstil funkar! Och eftersom det föll väl ut här med så tänker jag att det kan jag göra om kanske :)
Svar på tråden Panikar över första dejt!