• Anonym (Karl-Evert)

    Kvinna och manligt sexhjälpmedel?

    Kvinna, tänk dig att du har underlivsbesvär och ni inte kan ha penetrationssex under lång tid, och så skickar mannen efter en "fleshlite", en lösmus. Han saknar penetrationen och vill avlasta dig från krav.

    Skulle du sur, förolämpad, "svartsjuk", äcklad?

    Eller skulle du bli glad, tycka att det ska bli kul att leka med tillsammans, uppskatta initiativet?

  • Svar på tråden Kvinna och manligt sexhjälpmedel?
  • Anonym (444)

    Skulle anta att han fått en hjärnblödning o bli allvarligt oroad.

  • Anonym (Karl-Evert)
    Anonym (444) skrev 2020-01-20 14:49:04 följande:

    Skulle anta att han fått en hjärnblödning o bli allvarligt oroad.


    Varför? Kan du lägga ut texten lite mer?
  • Anonym (Hmm)

    Min kvinna har inga underlivsbesvär på det sättet,
    dock ibland månadsreglering.
    Hon har då inga problem med att använda alternativ
    såsom mun, händer eller bröst.
    Ibland bestämmer hon vilket och ibland frågar
    hon vad jag vill.
    Tillsammans i drygt sex år och är 50+ båda två.
    Och ja - jag ger tillbaka!

  • riboflavin

    Jag hade älskat om min sambo vart mer öppen för leksaker. Jag hade glatt hjälpt honom använda den, underlivsbesvär or not :)


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Mio)

    Jag skulle bli arg över att han slösat bort pengar på något så onödigt.
    Har minst 3 sätt till ( utöver fifi ) att tillfredställa honom.

    ps. vi har gemensam ekonomi.

  • Wench85
    Anonym (Karl-Evert) skrev 2020-01-20 14:41:09 följande:

    Kvinna, tänk dig att du har underlivsbesvär och ni inte kan ha penetrationssex under lång tid, och så skickar mannen efter en "fleshlite", en lösmus. Han saknar penetrationen och vill avlasta dig från krav.

    Skulle du sur, förolämpad, "svartsjuk", äcklad?

    Eller skulle du bli glad, tycka att det ska bli kul att leka med tillsammans, uppskatta initiativet?


    Tja, skulle min man säga att han ville ha sex på annat sätt för att "avlasta mig från krav" skulle jag nog stillsamt undra om han blivit dum i huvudet, hur skulle sex kunna vara krav?

    Generellt tror jag han skulle föredra annat penetrerande sex framför en sexleksak, men om han ville testa en sån skulle jag tycka det var kul att testa, om han vill involvera mig. Vi har ett gäng olika leksaker och det är kul med variation. 
  • Anonym (Nalle)
    Anonym (Mio) skrev 2020-01-21 13:55:06 följande:

    Jag skulle bli arg över att han slösat bort pengar på något så onödigt.
    Har minst 3 sätt till ( utöver fifi ) att tillfredställa honom.

    ps. vi har gemensam ekonomi.


    Onödigt?? ahh,,,fölåt,,,du är en "släcklampanmissionären" kvinna alltså,,
    Helt ok,,alla är vi olika. En del säger "fifi",och en del säger fitta,några vill ha sexleksaker,andra sex på bokad tid,
    Sen fattar jag inte vad ekonomi har med just detta att göra dock,,,
  • Anonym (Mio)
    Anonym (Nalle) skrev 2020-01-21 14:06:29 följande:
    Onödigt?? ahh,,,fölåt,,,du är en "släcklampanmissionären" kvinna alltså,,
    Helt ok,,alla är vi olika. En del säger "fifi",och en del säger fitta,några vill ha sexleksaker,andra sex på bokad tid,
    Sen fattar jag inte vad ekonomi har med just detta att göra dock,,,
    Nejdu Lillebjörn.  du verkar trög.
  • Anonym (Nalle)
    Anonym (Mio) skrev 2020-01-21 14:16:23 följande:
    Nejdu Lillebjörn.  du verkar trög.
    Kan så vara,,,,men fattar allafall inte vad gemensam ekonomi har med sex att göra?? Som sagt,,alla är olika. En del är förmer pk än andra med gemensam ekonomi och  inrutat,uppstakat liv,medans andra är tröga levande individer som kan ta att andra har en egen uppfattning om saker. Men ha ett underbart liv,så gott de går,och ha koll på ekonomin,så inte han köper nåt extra än dig//
  • Anonym (..)
    Anonym (Nalle) skrev 2020-01-21 14:36:01 följande:

    Kan så vara,,,,men fattar allafall inte vad gemensam ekonomi har med sex att göra?? Som sagt,,alla är olika. En del är förmer pk än andra med gemensam ekonomi och  inrutat,uppstakat liv,medans andra är tröga levande individer som kan ta att andra har en egen uppfattning om saker. Men ha ett underbart liv,så gott de går,och ha koll på ekonomin,så inte han köper nåt extra än dig//


    Är rätt säker på att hon menar att de diskuterar inköp eftersom pengarna är gemensamma. Att då beställa något utan att först prata med den andre, sexleksak eller ej, är uppenbart något de normalt sett inte gör.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Karl-Evert) skrev 2020-01-20 14:41:09 följande:

    Kvinna, tänk dig att du har underlivsbesvär och ni inte kan ha penetrationssex under lång tid, och så skickar mannen efter en "fleshlite", en lösmus. Han saknar penetrationen och vill avlasta dig från krav.

    Skulle du sur, förolämpad, "svartsjuk", äcklad?

    Eller skulle du bli glad, tycka att det ska bli kul att leka med tillsammans, uppskatta initiativet?


    Eftersom jag inte ens skulle tänka tanken på att fråga om lov för att köpa en sexleksak till mig så skulle jag inte bry mig för fem öre om min man gjorde det, Några har skrivit att det finns andra sätt, det går ju inte att jämföra en avsugning tex med känslan av en fitta. Jag som kvinna vill bli penetrerad, det är är inte jämförbart eller går att ersätta med oralsex tex
  • Anonym (Karl-Evert)

    Please, var snälla mot varandra här. Det finns ingen anledning att vara otrevliga mot varandra. Alla tycker olika. Låt hundra blommor blomma.

  • Anonym (Man)
    Anonym (444) skrev 2020-01-20 14:49:04 följande:

    Skulle anta att han fått en hjärnblödning o bli allvarligt oroad.


    För att han vill köpa en sexleksak? Jag utgår nu från att du inte har någon själv eller att ni har en gemensam leksak för så blir svaret ännu konstigare. Vad är det för fel att använda en sexleksak? Den ger njutning och den dödar ingen.
Svar på tråden Kvinna och manligt sexhjälpmedel?