• Sirisss

Är min sambo otrogen?

Hej!

Har varit tillsammans med min sambo i snart 3 år och har tidigare inte haft några anledningar att misstro honom. Han är snäll, gullig, omtänksam och generös. Jobbar långa dagar som egenföretagare och har ständigt sin mobil med sig om det skulle ringa ang. jobb så det ser jag inte som någon konstig grej. Han känns inte som "typen" som är otrogen. 

Han har ett barn med sitt ex, deras relation ska ha varit turbulent och det hände ofta tidigare att hon ringde och tjafsade via telefon - detta har dock inte hänt en enda gång det senaste halvåret. 

I somras upptäckte jag ett paket kondomer i hans nattduksbord, lite konstigt eftersom att bara någon vecka tidigare hade vi upptäckt att vi inte hade några kvar. Det saknades en i paketet. Någon vecka senare upptäckte jag att ytterligare en saknades utan att vi hade använt oss av den. 

Nu i förra veckan saknades plötsligt tre till, alltså är halva paketet borta. Jag konfronterade honom och han nekar såklart. Enligt honom vet han inte vart paketet kommer ifrån från första början, och påstår att ungen har hittat det och slarvat bort hälften - det ska alltså ligga ett halvt paket kondomer nånstans i mitt hus, men jag kan inte hitta det... Han säger att de säkert är jätte gamla, men de går ut i 2023, så de måste va inköpta efter att vi blev tillsammans. Första åren använde jag p-piller. 

Dagen efter denna upptäckten ska jag tvätta några av hans kläder och hittar två kondomer i hans byxficka. Det är samma "serienummer" och utgångsdatum som på paketet i nattduksbordet. Konfronterar honom igen och han nekar fortfarande. Säger att de måste ha legat i fickan i flera år, för han har inte använt dom byxorna på flera år då de har varit för små. Stämmer i och för sig att jag inte har sett honom i dom, men nu låg de alltså i en påse tillsammans med en tröja på golvet i sovrummet..Och som sagt, kondomerna kan inte va äldre än 2018... Han säger saker som "Varför skulle jag vara kvar här om jag ville vara med någon annan, det är inte jag som förlorar på om vi går skilda vägar." 

Ytterligare en upptäckt gjordes i samband med det senaste "fyndet", men detta har jag dock inte konfronterat honom med än. Jag upptäckte att en sexleksak (som jag egentligen inte har funderat på att den har varit borta) helt plötsligt låg i lådan i garderoben igen. Kollade bara eftersom jag reagerade på att lådan stod annorlunda än den gjorde sist jag va i den garderoben. Kan tillägga att det inte är en leksak man använder ensam.. 

Vad tycker ni, ska jag konfrontera honom och fråga vilka äventyr leksaken har varit på, eller ska jag avvakta och försöka få flera konkreta bevis (och hur ska jag lyckas med det isåfall?) 

• Svar på tråden Är min sambo otrogen?
  • molly50

Jag förstår dina misstankar och jag hade nog inte köpt hans förklaringar.
    Håller med övriga i tråden som skriver att du ska försöka snoka litegrann så du får mer bevis.
    Visst kan det vara så att han gillar att ta den i tvåan,men att han inte vågar erkänna det.
    Men har man varit tillsammans så pass länge som ni har varit så borde man väl kunna prata med varandra om sådana saker.
    Sen att byxor han aldrig brukar använda ligger framme,dessutom med kondomer i,verkar lite märkligt.
    Men jag tycker inte du ska ge dig förrän du har fått ett ärligt svar.

• Anonym (Hedvig)

Hej ts!

(Endast läst ts i tråden och lite här och var av andras kommentarer).
    Jag är en sådan som verkligen inte brukar skrika "otrogen" här på FL utan istället försöka vrida och vända på allt för att hitta andra logiska förklaringar, men här är det en sak som verkligen "stör" mig och det är kondomerna du hittade i hans byxficka.

Allting annat går, enligt mig, att hitta andra (om än lite konstiga, men livet kan vara så ibland, det kan ex vara som någon annan påpekade att han lekt med sig själv och skäms för det) logiska förklaringar till.
    Tom sexleksaken, kan mycket väl varit så att han "testat" den själv, antingen där bak eller också där fram på sig själv för att ha verklig koll på hur den fungerar innan han föreslår att ni skall använda den gemensamt. Kondomerna kan också inköpts av någon sådan anledning, lek med sig själv.

Däremot kondomerna i byxfickan - nej det låter märkligt, om du nu är säker på att kondomerna är "färska" och inte faktiskt flera år gamla?
    Jag undrar också om de "för små byxorna" , du har aldrig sett honom i dessa, betyder de att han inte ens får de på sig, eller är de hans "sexy-pants" dvs smala så han känner sig sexig i dem (men kanske inte bekväma att ha annars)?

Jag skulle inte konfrontera honom vidare just nu, utan bara hålla "ögonen" öppna. Det bästa vore om du på något sett kunde "utmana" honom på skoj att ta på sig byxorna, för om han då verkligen inte får på sig dem (alltså bara som ett skämt: "haha, jag tror inte du får på dig de där? ska vi slå vad?" och inte som en anklagelse) och om han då verkligen inte får på sig byxorna skulle jag, om jag var du släppa saken helt tills vidare.

Men det är som sagt kondomerna i byxfickorna som annars är väldigt svåra att hitta en bra förklaring till som inte innefattar sex utom huset.

• Sanna1978
    Sirisss skrev 2020-01-21 16:42:24 följande:
    Så jäkla svårt att typ låtsas som ingenting bara .. men får nog försöka med det då ???? kan man ta upp det med leksaken eller ska jag släppa det så länge också tro ?
    Förstår hur du känner! :( Men som en skrev ovan: Kondomerna i fickan och deras utgångsdatum är det mest suspekta nästan. Sexleksaken KAN ju varit tänkt till er. Hur gör han med sin mobil hemma? Låter han den ligga framme? Eller bär han ständigt med sig den? Hur gör han när han går o duschar? Kram!
  • Sirisss
    Anonym (Han gillar att få den i röven) skrev 2020-01-21 20:40:13 följande:

Ja verkligen.. Du får nog kanske försöka att inte låta anklagande, hur nu det ska gå till.. Men det är ju jäkligt lätt att man går in i försvarsställning när man blir anklagad och då kan ju lögner komma bara för att liksom!

Hur som hoppas det löser sig för dig på bästa sätt!

Men i värsta fall.. Så är singel livet inte så tokigt även om det suger att bli sviken!

Ähh det där var ett klent försök att trösta sorry!!!

Tack för peppen ändå! Jag la fram det så fint jag kunde igår kväll, han förklarade leksaken med att han hade lagt den upp i en hylla i hans garderob under jul då hans barn och en del andra barn va här ifall de skulle gå in o hitta den i garderoben (lådan står längst ner i skåpet) då det va den enda grejen däri som dom skulle kunna koppla va det är eftersom den ser ut som en snopp.. sen hade han hittat den när han skulle ha kläder nån dag o lagt ner den i lådan igen. Kändes inte som han behövde lång betänkningstid eller så så det kanske är sanningen..? Har ju inte varit i hans garderob o rotat mer än att jag har lagt in lite tvätt o så så kan ju vare sig bekräfta eller avkräfta detta.. Barnen är såna som rotar överallt o släpar fram o gömmer grejer osv, så det skulle kunna va troligt att han kunde tänka så. Men det förklarar ju fortfarande inte kondomerna i byxfickorna eftersom dom aldrig används och det kan inte va gamla kondomer utan är samma datum osv som på dom i nattduksbordet . Så jag blev väl inte sådär super mkt klokare skulle jag vilja säga..
  • Sirisss
    Sanna1978 skrev 2020-01-22 10:45:45 följande:

Förstår hur du känner! :( Men som en skrev ovan: Kondomerna i fickan och deras utgångsdatum är det mest suspekta nästan. Sexleksaken KAN ju varit tänkt till er. Hur gör han med sin mobil hemma? Låter han den ligga framme? Eller bär han ständigt med sig den? Hur gör han när han går o duschar? Kram!

Ja jag har fått en förklaring på leksaken nu som jag varken kan bekräfta eller avfärda direkt, men just kondomerna i fickan blir jag inte klok på, o det enda han säger är att han inte vet hur dom har hamnat där... Han har telefonen ständigt med sig, även när han duschar, men det har han alltid haft så just den biten är inte så konstig. Han måste va anträffbar för sitt jobb hela tiden och svarar alltid i telefon om nån ringer, så han kan även prata i den när han står i duschen..
  • Sirisss
    Sanna1978 skrev 2020-01-22 10:45:45 följande:

Ja jag har fått en förklaring på leksaken nu som jag varken kan bekräfta eller avfärda direkt, men just kondomerna i fickan blir jag inte klok på, o det enda han säger är att han inte vet hur dom har hamnat där... Han har telefonen ständigt med sig, även när han duschar, men det har han alltid haft så just den biten är inte så konstig. Han måste va anträffbar för sitt jobb hela tiden och svarar alltid i telefon om nån ringer, så han kan även prata i den när han står i duschen..
  • Anonym (Man i norr)

Köp en billig mobiltelefon och sätt i ett oregistrerat simkort i den. Sedan skickar du ett sms till honom och skriver typ "längtar efter dej, när kan vi ses" eller något liknande och se vad som händer. Om du vill vara riktigt elak så är du på den platsen ni kommer överens om

• Anonym (Kicki)
    Sirisss skrev 2020-01-22 13:21:11 följande:
    Tack för peppen ändå! Jag la fram det så fint jag kunde igår kväll, han förklarade leksaken med att han hade lagt den upp i en hylla i hans garderob under jul då hans barn och en del andra barn va här ifall de skulle gå in o hitta den i garderoben (lådan står längst ner i skåpet) då det va den enda grejen däri som dom skulle kunna koppla va det är eftersom den ser ut som en snopp.. sen hade han hittat den när han skulle ha kläder nån dag o lagt ner den i lådan igen. Kändes inte som han behövde lång betänkningstid eller så så det kanske är sanningen..? Har ju inte varit i hans garderob o rotat mer än att jag har lagt in lite tvätt o så så kan ju vare sig bekräfta eller avkräfta detta.. Barnen är såna som rotar överallt o släpar fram o gömmer grejer osv, så det skulle kunna va troligt att han kunde tänka så. Men det förklarar ju fortfarande inte kondomerna i byxfickorna eftersom dom aldrig används och det kan inte va gamla kondomer utan är samma datum osv som på dom i nattduksbordet . Så jag blev väl inte sådär super mkt klokare skulle jag vilja säga..
    , leksaken kan ju mycket väl vara sann. Jag hittade min sexåring lekandes med något spännande som till och med vibrerade en massa när man tryckte på knapparna ... Och inte blev hon glad när hon blev av med den heller.

Det andra ... Skulle verkligen försöka lägga vantarna på mobilen en stund. Någon gång på dygnet måste han väl släppa sin kära nalle? Har du koden?
  • Sirisss
    Anonym (Hedvig) skrev 2020-01-22 10:12:16 följande:

Hej ts!

(Endast läst ts i tråden och lite här och var av andras kommentarer).

Jag är en sådan som verkligen inte brukar skrika "otrogen" här på FL utan istället försöka vrida och vända på allt för att hitta andra logiska förklaringar, men här är det en sak som verkligen "stör" mig och det är kondomerna du hittade i hans byxficka.

Allting annat går, enligt mig, att hitta andra (om än lite konstiga, men livet kan vara så ibland, det kan ex vara som någon annan påpekade att han lekt med sig själv och skäms för det) logiska förklaringar till.

Tom sexleksaken, kan mycket väl varit så att han "testat" den själv, antingen där bak eller också där fram på sig själv för att ha verklig koll på hur den fungerar innan han föreslår att ni skall använda den gemensamt. Kondomerna kan också inköpts av någon sådan anledning, lek med sig själv.

Däremot kondomerna i byxfickan - nej det låter märkligt, om du nu är säker på att kondomerna är "färska" och inte faktiskt flera år gamla?

Jag undrar också om de "för små byxorna" , du har aldrig sett honom i dessa, betyder de att han inte ens får de på sig, eller är de hans "sexy-pants" dvs smala så han känner sig sexig i dem (men kanske inte bekväma att ha annars)?

Jag skulle inte konfrontera honom vidare just nu, utan bara hålla "ögonen" öppna. Det bästa vore om du på något sett kunde "utmana" honom på skoj att ta på sig byxorna, för om han då verkligen inte får på sig dem (alltså bara som ett skämt: "haha, jag tror inte du får på dig de där? ska vi slå vad?" och inte som en anklagelse) och om han då verkligen inte får på sig byxorna skulle jag, om jag var du släppa saken helt tills vidare.

Men det är som sagt kondomerna i byxfickorna som annars är väldigt svåra att hitta en bra förklaring till som inte innefattar sex utom huset.

Hej! Tack för dina tankar :) byxorna har varit för små, men de passar nu när han har gått ner några kilon, det är typ helt vanliga jeans så det är inget direkt speciellt med dom, men dom har alltid bara legat i garderoben. Enligt honom hade han dom förra helgen när han va på nån grej med barnet, och hade bytt om på jobbet (har speciella arbetskläder till sitt jobb som inte används i "civila" umgängen) och sen hade dom enligt honom legat en vecka i bilen i påsen innan han tog in påsen o la den på golvet i sovrummet. Är helt säker på att dom inte är supergamla, dom måste tidigast va inköpta 2018 då dom går ut 2023 och paketet dök upp i nattduksbordet i somras. Dom i byxorna har samma serienr och utgångsdatum som dom i nattduksbordet. Jag har alltid använt p-piller tidigare men slutare med det i höst då jag inte har pallrat mig till vårdcentralen för att få utskrivet nya. Så det har inte egentligen funnits anledning att köpa in dom för våran del. Jag har köpt ett paket som vi har använt, men när det tog slut (visste om hans paket då men hade inte berättar för honom) testade jag att ha sex med honom och en bit in "komma på" att vi ju hade slut på kondomer - då avbröt vi (han sa alltså inget om att han hade ett paket själv ). Så som du säger är dom nästan den mest svårförklarade biten i detta . Har fått en typ acceptabel förklaring till leksaken, men kondomerna säger han bara att han inte vet vart paketet kommer från från början och att han inte vet hur dom har hamnat i fickan.
  • Sirisss
    Anonym (Man i norr) skrev 2020-01-22 13:32:32 följande:

Köp en billig mobiltelefon och sätt i ett oregistrerat simkort i den. Sedan skickar du ett sms till honom och skriver typ "längtar efter dej, när kan vi ses" eller något liknande och se vad som händer. Om du vill vara riktigt elak så är du på den platsen ni kommer överens om

Haha bra tips ! ;)
Svar på tråden Är min sambo otrogen?