• Tue 21 Jan 2020 09:06
    2312 visningar
    6 svar
    6
    2312

    Bokslutsprogram

    Hej.
    Jag utför idag löpande bokföring för flera företag. Om jag nu vill ge mig in på bokslut. Vad är bästa bokslutsprogrammet för en nybörjare på bokslut?

  • Svar på tråden Bokslutsprogram
  • Tue 21 Jan 2020 10:17
    #1
    Angeleyez skrev 2020-01-21 09:06:35 följande:

    Hej.
    Jag utför idag löpande bokföring för flera företag. Om jag nu vill ge mig in på bokslut. Vad är bästa bokslutsprogrammet för en nybörjare på bokslut?


    Det program du bokför i


  • Tue 21 Jan 2020 10:24
    #2

    Precis, jag gör allt i samma, känns väldigt onödigt pch krångligt att ha olika program

  • Tue 21 Jan 2020 13:25
    #3
    honutannick skrev 2020-01-21 10:24:23 följande:
    Precis, jag gör allt i samma, känns väldigt onödigt pch krångligt att ha olika program
    Självklart har du samma program. Det är ju därifrån du hämtar uppgifterna, och bokslutet är då integrerat med programmet. 
  • Tue 21 Jan 2020 13:27
    #4
    Anna60 skrev 2020-01-21 13:25:14 följande:

    Självklart har du samma program. Det är ju därifrån du hämtar uppgifterna, och bokslutet är då integrerat med programmet. 


    Ja, det var därför jag vart förvirrad av TS fråga :)
  • Sun 2 Feb 2020 22:17
    #5

    Det är långt ifrån självklart att man gör bokslutet i samma program som bokföringen. Självklart kan man men då måste man själv skriva alla bokslutspecifikationer och årsredovisning manuellt, gör man bokslutet i ett riktigt bokslutsprogram så slipper man allt det arbetet utan får allt utskrivet snyggt och prydligt, har ett ordentligt anläggningsregister får en snygg uträkning av skatter mm mm.
    Hur man vill göra handlar för min del om ren ekonomi, har jag så lite att göra att jag kan ta tiden till manuellt arbete så gör jag det för att spara pengarna ett program trots allt kostar, har jag mycket att göra så finns ingen tid till pillande och räknande "för hand" då är det bokslutsprogram som gäller. 

  • Anonym (Jag undrar­)
    Tue 4 Jul 2023 06:32
    #6

    Hej, jag undrar vad har du hittat för bokslutprogram? jag har samma situation och jag försöker att hitta något program

Svar på tråden Bokslutsprogram