Inlägg från: Finmamma |Visa alla inlägg
  • Finmamma

Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

Är jättenyfiken på hur det har gått för alla? Ts?

Är gravid i v 6 och vet inte om jag ska behålla. Har två barn som är födda 08 och 11 och själv är jag 36 år.

• Finmamma
    tjoppan skrev 2020-12-14 16:32:41 följande:

Hej!

Jag plussade för några veckor sedan. Går in i v 7 imorgon.

Jag fyller 36 i januari, har barn födda 08, 10, 12, och 15.

Än har du ju lite tid på dig att fundera över hur du vill göra. Får man fråga vad det är som får dig att överväga att inte behålla?

Du behöver såklart inte svara om du inte vill :)

Klart jag vill! Grattis till ditt pluss!!!

Vi är nog lika långt gångna.

Jag fyller 37 i maj.. att jag över väger en abort är dels min ålder dels åldersskillnaden från mitt yngsta barn till denna nu. Det kommer vara 10! år. Sen är det allt från att börja om till att vi inte har plats i huset, att jag inte känner att familjen kommer vara glada. Min mamma tycker tex inte jag ska ha fler barn pga av 2 jobbiga kejsarsnitt och pga av mina ryggproblem. (Har diskbråck i ländryggen)

Usch, jag mår så dåligt och är så kluven i detta. Dessutom ensam då min man säger att det är upp till mig, han går med på vilket som. Han tror det blir bra oavsett beslut.

Jag har sååå länge drömt om ett barn till och nu när den väl är här så överväger jag att ta bort den..
  • Finmamma

För att inte tala om alla pengar vi lagt på hormonstimuleringar för att få till en trea under 2014. Blev till slut gravid men fick missfall.

Min äldsta är född 08.

• Finmamma

Tycker det är så häftigt att du/ni vågar. Önskar att jag vågade ?sticka? ut. Har alltid gjort precis allt by the book. Pluggade vidare direkt efter studenten, träffade min man, förlovade oss några år senare, gifte oss ytterligare ett par år senare, skaffade barn något år senare, sen kom tvåan, köpte hus, bilar, gjorde karriär...

Ja listan är lång, men som sagt allt i ?rätt? ordning. Till hösten börjar sonen på högstadiet och vår dotter börjar 4:an.

Jag blir så ledsen över att inte våga, jag vill så gärna uppleva en graviditet igen, att få se ett barn formas och växa upp till en egen person. Önskar så att detta hade kommit för fyra år sen, när min minsta var 5.

Min man är ett bollplank på mina villkor, han drar inte igång ett samtal om inte jag gör det. Han är verkligen försiktig. Men jag hade önskat ett större engagemang.

Imorgon har jag ett inbokat VUL för att se om allt är ok. Tror jag går in i v 7 imorgon. Jag undrar hur det kommer kännas om allt är ok, om det verkligen finns något där.. ett tickande hjärtat. Jag undrar om det kan påverka mig i mitt beslut.

• Finmamma

Du låter som en väldigt klok, sund och fin människa. Önskar dig bara allt fint i livet. Vi kan väl se vart det bär av för oss båda, inte långt till ditt VUL. Men jag vet att det känns som en evighet.

Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?