• Ninis83

Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

Hej!

Jag är en kvinna som blir 37 år i maj, har två barn födda -08 och -11 och som nu börjat ?projekt sladdis?. :) Vi trodde länge att vi var färdiga med bäbisar, men för något år sedan började mitt sug vakna, och nu är sambon med på tåget (vilket jag aldrig trodde skulle hända!) så vi är nu inne på vårt första försök. Hoppas på ett plus redan nästa vecka, men förstår ju att sannolikheten är låg. Vi kämpade i över ett år med vårt första barn. Tvåan kom dock på första försöket! Men jag tänker att om det var svårt då jag var 23 kommer det förmodligen kanske vara kört nu när jag är 36. Vi kommer inte dra igång någon fertilitetsutredning om det inte tar sig på naturlig väg. Då får vi vara nöjda med de två fina vi har! Men lillasyster skulle verkligen bli glad om hon fick bli storasyster. <3

Är det någon här som sitter i samma båt? Skulle vara roligt att följas på resan!

Jag har börjat använda temperaturmetoden vilken jag trivs med och är nu på dag 6 efter ÄL. Har även köpt hem ett gäng ÄL-tester för kommande cykler och även tänkt prova Conceive Plus fertility lubricant.

• Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?
  • Sopkvasten

Hej! Får jag hoppa in här? Är 34 år, har två barn, en på högstadiet och en på mellanstadiet. Inte fått barn på 11 år så detta kommer verkligen att bli en sladdis om det går :)

Är så spännande detta. Känns som första barnet i princip, helt novis. Min man (inte pappa till mina två äldre) pratade igår om att småbarnsåren är jobbiga och jag minns ju att jag också tyckte det men det är sååå länge sen. Kan inte komma ihåg hur sömnbrist känns ens :)

Har bim den 21 mars. Funderade först om vi skulle försöka tajma till nästa år men ångrade oss, finns ju inga garantier för någonting så vi kör på och det känns helt rätt!

• Jenny Karlsson

4 försöket så BIM den 5 juni, blir lika ledsen varje gång mensen kommer hoppas verkligen att vi får ett plus någon gång.

• Jenny Karlsson

4 försöket så BIM den 5 juni, blir lika ledsen varje gång mensen kommer hoppas verkligen att vi får ett plus någon gång.

• Goldenwings1

Jag har plussat! 

Är i v8 nu. Bebis kommer precis innan jag fyller 40 Cool  Min yngsta är 12 år, så det blir en riktig sladdis Skrattande

• skaviblifyra

grattis! Vi har pausat pga min höga covidångest inväntar dos 2 den 19 juli sen kör vi igen!

• tjoppan

Håller tummarna för att ni som jagar pluset snart får det! <3

På måndag går jag in i v. 35, och börjar få smått ångest över att min sista graviditet faktiskt snart är över! :/

• lottizm

Jag försöker också med sladdis, blir 37 i år och har två söner födda -06 och -10, ny lite yngre partner som inte har barn. Har inte gått bra hittills :(

Jenny Karlsson skrev 2021-05-25 10:40:15 följande:

Hur har det gått för dig? Jag hade bim i veckan men det blev inget denna gången heller?
  • Frokenaries

Hejsan

Jag har precis plussat... tror jag , väldigt svagt på stickan men kroppen sänder tydliga signaler.

Blir barn nr 3 här med ny yngre partner , hans första .

Två pojkar sedan tidigare på 13 och 8 år

Själv är jag 37

Finns de någon fb grupp till denna tråden?

Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?