• brallison

    Sportlov - vad att göra

    Hej!
    Vad ska ni göra i år på sportlovet? Försöker att hitta på nån aktivitet MEN ingen av oss kan åka skidor (eller min man kan, men inte gjort det på typ 20 år, jag och dottern har aldrig stått på skidor och jag har problem med knä - dvs kanske kan åka cross-country, men vet inte ens det). Så, några sportaktiviteter som inte är skidor eller skridskor vore väldigt intressant att få höra om

  • Svar på tråden Sportlov - vad att göra
  • BDN

    Om ekonomin tillåter, åka iväg till någon annan (relativt närliggande stad) och bo på hotell, gå på något roligt äventyrsbad i staden och turista lite? :)

  • Anonym (Majsan)

    Bowling, skogspromenader med matsäck (om ni har lika lite snö som vi haha), gå till simhallen. Om ni har ekonomi för det kanske något äventyrshus som Bodaborg kan vara något för er (om något av dem ligger i någorlunda närhet). Ett ställe med typ fångarna-på-fortet utmaningar (fast utan kräldjur, kladd och riktigt läskiga höjder) där ni får samarbeta som ett lag.

  • brallison
    BDN skrev 2020-01-22 06:55:52 följande:

    Om ekonomin tillåter, åka iväg till någon annan (relativt närliggande stad) och bo på hotell, gå på något roligt äventyrsbad i staden och turista lite? :)


  • brallison
    BDN skrev 2020-01-22 06:55:52 följande:

    Om ekonomin tillåter, åka iväg till någon annan (relativt närliggande stad) och bo på hotell, gå på något roligt äventyrsbad i staden och turista lite? :)


    Det brukar vi göra faktiskt. Under senaste 2 år har vi åkt (från Stockholm) till Uppsala (just på sportlovet - förra året), Gävle, Falun och Borlänge, Norrköping, Visby
    Har lite tankar om Sundsvall, men vet du vad man kan göra där?
    Vill helst åka bil, då det blir lättare att ta sig runt om man vill besöka flera ställe, men inte för långt då vår dotter blir åksjuk av för slingriga vägar.
  • BDN
    brallison skrev 2020-01-22 09:56:28 följande:
    Det brukar vi göra faktiskt. Under senaste 2 år har vi åkt (från Stockholm) till Uppsala (just på sportlovet - förra året), Gävle, Falun och Borlänge, Norrköping, Visby
    Har lite tankar om Sundsvall, men vet du vad man kan göra där?
    Vill helst åka bil, då det blir lättare att ta sig runt om man vill besöka flera ställe, men inte för långt då vår dotter blir åksjuk av för slingriga vägar.
    Vad mysigt det lät! Har inte varit i Sundsvall på familjeaktiviteter men en snabb googling gjorde gällande att det fanns både äventyrsbad, trampolinpark och det där Prison Island - som jag hört ska vara kul :) hoppas ni hittar nåt skoj.
  • LFF
    brallison skrev 2020-01-21 13:44:32 följande:

    Hej!
    Vad ska ni göra i år på sportlovet? Försöker att hitta på nån aktivitet MEN ingen av oss kan åka skidor (eller min man kan, men inte gjort det på typ 20 år, jag och dottern har aldrig stått på skidor och jag har problem med knä - dvs kanske kan åka cross-country, men vet inte ens det). Så, några sportaktiviteter som inte är skidor eller skridskor vore väldigt intressant att få höra om


    Barnen kommer att vara på fritids.

    Annars är det ju bad, skridskor (allmänhetens åkning), cykla (eftersom Stockholm är snöfritt), skogen, museum etc som hade gällt. 
  • LFF
    brallison skrev 2020-01-21 13:44:32 följande:

    Hej!
    Vad ska ni göra i år på sportlovet? Försöker att hitta på nån aktivitet MEN ingen av oss kan åka skidor (eller min man kan, men inte gjort det på typ 20 år, jag och dottern har aldrig stått på skidor och jag har problem med knä - dvs kanske kan åka cross-country, men vet inte ens det). Så, några sportaktiviteter som inte är skidor eller skridskor vore väldigt intressant att få höra om


    Barnen kommer att vara på fritids.

    Annars är det ju bad, skridskor (allmänhetens åkning), cykla (eftersom Stockholm är snöfritt), skogen, museum etc som hade gällt. 
  • Alexi

    Vi prioriterar inte semesterdagar på sportlovet i år. Så äldsta kommer gå på fotbollsskola tre dagar, en dag ledig hemma och en dag med mormor och morfar. Yngsta kommer också vara med mormor och morfar den dagen förstås och sen fritids övriga dagar. Men förmodligen lite kortare dagar eftersom han kan gå dit och hem själv och därför vara hemma en stund längre på morgonen.

  • brallison
    Rebecca1987 skrev 2020-01-23 18:22:11 följande:

    Hur långt ifrån Stockholm vill ni göra något?


    Som längst (om att åka bil) har vi tänkt på Sundsvall. Vi kan åka tåg också, bara att det finns aktiviteter i centum av resmålet, eller flyga - då som längst 2,5 tim.
  • brallison
    Rebecca1987 skrev 2020-01-23 18:22:11 följande:

    Hur långt ifrån Stockholm vill ni göra något?


    Som längst (om att åka bil) har vi tänkt på Sundsvall. Vi kan åka tåg också, bara att det finns aktiviteter i centum av resmålet, eller flyga - då som längst 2,5 tim.
  • Rebecca1987
    brallison skrev 2020-01-24 09:54:52 följande:

    Som längst (om att åka bil) har vi tänkt på Sundsvall. Vi kan åka tåg också, bara att det finns aktiviteter i centum av resmålet, eller flyga - då som längst 2,5 tim.


    Jag personligen gillar Jönköping. Finns äventyrsbad, lekland, bio nära centrum. Mycket affärer.
  • isotop

    Barnet kommer vara på fritids eftersom jag pluggar. Hade tänkt gå på Skansen någon dag, antagligen på helgen, eftersom de har massa sktiviteter. Vi tar med korv och skridskor.

Svar på tråden Sportlov - vad att göra