• 2001Alex2001

    Bra personligt brev?

    Hej!

    Jag undrar om mitt personliga brev är bra? Säg gärna vad som är extra bra isåfall och om det inte är bra tar jag gärna emot förslag på förbättringar och så vidare. Personliga brevet är "anpassat" till butiksjobb.





    Jag är på jakt efter en ny utmaning där jag kan få använda all min samlade erfarenhet och kompetens för att göra xxx i xxx till en ännu bättre butik. Jag drivs av utveckling och gillar när det är högt tempo. Jag är social och utåtriktad och trivs därmed bra att jobba i grupp men jag jobbar även bra självständigt när det krävs. Jag är idrottsintresserad och har alltid varit en lagspelare och har det naturligt att alltid ställa upp för sitt ?lag? eller i detta fall arbetskollegor. Utöver idrotten så är mat och matlagning ett stort fritidsintresse. Mina styrkor som är exempelvis att jag är målmedveten kommer alltid väl till användning när det finns tydliga mål att jobba mot då en drivkraft jag har är att alltid prestera över dessa mål som är uppsatta. Ett aktuellt exempel på det är min klass skulle sälja 10 stycken kakburkar vardera till vår studentresa men jag sålde ungefär 60 stycken. Anledningen till att jag söker detta jobb är för att jag gillar när det är ett högt arbetstempo och jag är naturligt serviceinriktad. Dessutom gillar jag att jobba i grupp och en av mina främsta styrkor är att samarbeta med övrig personal, dessa egenskaper gör att en roll som medarbetare hos er passar mig perfekt. För mig är det väldigt viktigt att alltid hålla hög kundfokus i mitt arbete. Samtidigt är en glad, ödmjuk attityd mot kunder och medarbetare otroligt viktigt för mig. Jag får ofta höra av andra, både privat och i arbetslivet att min positiva energi smittar av sig. Det anser jag som viktigt eftersom att yrket innebär mycket kundkontakt och jag vill få varje kund att lägga xxx i xxx på minnet som en butik man vill handla på. 


    Ser fram emot ett möte där jag kan få presentera mig närmare!


     


    Med vänliga hälsningar

  • Svar på tråden Bra personligt brev?
  • Mortiscia80

    Bra: Känslan brevet utstrålar (driv, energi, positivitet, en go-getter), att du tar upp exempel ur verkligheten som visar hur du är (kakburkar t ex), korrekt stavning (folk fattar inte hur viktigt det är!), utan att läsa annonsen känns det ändå som du skulle passa bra på ett sånt ställe. Du borde kunna bli kallad till intervju åtminstone.

    Mindre bra: Stryk det där med matlagning. Sport och laganda är ok att ta upp men det andra känns bara irrelevant. Saknar reell erfarenhet eller liknande, det du har att erbjuda är mest dina personliga egenskaper, som förvisso är bra men ju mer faktisk kompetens du kan visa desto bättre.

    Se upp med att upprepa liknande aspekter av personligheten. Dela upp texten i stycken och försök lägga om texten så att saker som är närliggande finns i samma stycke. Fundera på om du inte har nån slags erfarenhet av arbete, praktik, föreningsliv, förtroendeuppdrag osv som du kan ta upp.

  • 2001Alex2001
    Mortiscia80 skrev 2020-01-21 22:30:23 följande:

    Bra: Känslan brevet utstrålar (driv, energi, positivitet, en go-getter), att du tar upp exempel ur verkligheten som visar hur du är (kakburkar t ex), korrekt stavning (folk fattar inte hur viktigt det är!), utan att läsa annonsen känns det ändå som du skulle passa bra på ett sånt ställe. Du borde kunna bli kallad till intervju åtminstone.

    Mindre bra: Stryk det där med matlagning. Sport och laganda är ok att ta upp men det andra känns bara irrelevant. Saknar reell erfarenhet eller liknande, det du har att erbjuda är mest dina personliga egenskaper, som förvisso är bra men ju mer faktisk kompetens du kan visa desto bättre.

    Se upp med att upprepa liknande aspekter av personligheten. Dela upp texten i stycken och försök lägga om texten så att saker som är närliggande finns i samma stycke. Fundera på om du inte har nån slags erfarenhet av arbete, praktik, föreningsliv, förtroendeuppdrag osv som du kan ta upp.


    Är ny på familjeliv och vet inte hur man svarar på kommentarer men chansar iaf haha. Tack för din feedback!! Har styrkt det du sa och har skrivit mer om mina kompetenser, tex att jag jobbat på McDonalds och därför har kassakunskap osv ( skrev såklart mer utvecklad i brevet haha ). Hoppas jag åtminstone får komma på arbetsintervju för att få ett butiksjobb är seriöst mitt drömjobb
  • Mortiscia80
    2001Alex2001 skrev 2020-01-24 17:25:54 följande:
    Är ny på familjeliv och vet inte hur man svarar på kommentarer men chansar iaf haha. Tack för din feedback!! Har styrkt det du sa och har skrivit mer om mina kompetenser, tex att jag jobbat på McDonalds och därför har kassakunskap osv ( skrev såklart mer utvecklad i brevet haha ). Hoppas jag åtminstone får komma på arbetsintervju för att få ett butiksjobb är seriöst mitt drömjobb
    Lycka till :) Intervju borde du kunna få iaf :)
Svar på tråden Bra personligt brev?