Inlägg från: KlantSmurfen |Visa alla inlägg
  • KlantSmurfen

    Kvinnliga incels

    Anonym (obehaglig utveckling) skrev 2020-01-23 22:36:06 följande: #13
    www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12520066

    Enligt forskare så skiljer sig kvinnliga incels ifrån manliga.
    Dom manliga riktar vreden mot kvinnor medans dom kvinnliga
    oftast riktar ilskan inåt och klandrar sig själva och har dåligt självförtroende 
    och är deprimerade.

    Manliga incels säger att det inte finns kvinnliga incels.
    Denna intervju är någon vecka gammal
    Enligt Krakowski är det ca 200 som ingår i incelrörelsen i Sverige, det handlar om en viss typ av manliga oskulder/ensamma män. Det är ju klart att det blir skillnad när du jämför kvinnliga incels (ofrivilligt celibat) med manliga incels (incelrörelse med idologi) eftersom du använder två olika definitioner.

    "Manliga incels säger att det inte finns kvinnliga incels."
    De verkar ha lånat "manligt privilegie" från feminism.


  • KlantSmurfen
    Barbro45 skrev 2020-01-22 07:50:34 följande: #6

    Män hatar kvinnor för att de INTE FÅR KNULLA. De kvinnor som börjat hata eller åtminstone tycka väldigt ila om män gör det på grund av personliga erfarenheter av fysisk, psykisk och ekonomiskt våld, sexuella trakasserier, att alltid behövt stå för merparten av hemarbete, att alltid bli osynliggjord. 


    Ni som är kvinnor, be om att få följa mansbebisar på Instagram. Dessa berättelser blir som the red pill.


    En av de kvinnorna på som verkar mest hatisk mot män har enligt henne själv inte blivit utsatt för något, hon sparkar bara uppåt (predjudus plus power). Saker hon skriver om sig själv:
    ful, tjock, taskig social kompetens.

    Saker hon skriver om män: män är utseendefixerade och ser bara kvinnor som sexobjekt.

    Kvinnor behöver ingen incelrörelse för att hata män som inte vill ha dem när de redan har feminism.
  • KlantSmurfen
    KlantSmurfen skrev 2020-01-24 02:00:47 följande: #15
    En av de kvinnorna på som verkar mest hatisk mot män har enligt henne själv inte blivit utsatt för något, hon sparkar bara uppåt (predjudus plus power). Saker hon skriver om sig själv:
    ful, tjock, taskig social kompetens.

    Saker hon skriver om män: män är utseendefixerade och ser bara kvinnor som sexobjekt.

    Kvinnor behöver ingen incelrörelse för att hata män som inte vill ha dem när de redan har feminism.
    En av de kvinnorna på FL
  • KlantSmurfen
    CliftonWebb skrev 2020-01-24 02:06:16 följande: #17

    Ni verkar totalt ha missförstått vad feminism egentligen är, men ni ger ett väldigt tydligt exempel på varför feminismen behövs.... ;)

    Men om vi nu ska prata kvinnor och ofrivilligt celibat, dom kvinnor som jag har träffat som lider av det problemet känner sig oerhört fula eller tjocka eller på annat sätt oattraktiva, och dom ger sig helt enkelt inte ut på marknaden för dom vill inte bli ratade efter att ha blivit ratade så länge och dom vill inte förnedra sig själva genom att bli utnyttjade för sex när det är så uppenbart att killen inte ens tycker att dom är attraktiva. Det är dom kvinnor som ligger på en etta på skalan och som vet att inte ens kvart i tre-raggen vill ha dom. En kvinna jag känner som stämmer in på denna beskrivning berättade för mig att hon inte hade haft sex på över sjutton år. Och jag tror det känns fruktansvärt för en sådan kvinna att längta efter närhet och sex och inte kunna hitta ens en enda man att gå hem med.


    Ni verkar totalt ha missförstått vad feminism egentligen är
    Jag har alltid kallat mig feminist trots att etiketten kändes tvångs­påklistrad när jag en gång valde det politiska vänsterpaketet. Kanske handlar mitt obehag om att du som feminist förväntas försvara redan färdigtuggade teser och trendbestämda teorier. Systerskapet är en ängslig sekt där auktoriteter lägger ut partilinjen. De som tänker själva stöts ut ur flocken, så varför ska jag egentligen kalla mig feminist när det är omöjligt att inte så att säga svika systerskapet?

    [...]
    Den radikalfeministiska syn som dominerade in på 90-talet innebar exempelvis att våldtäkt betraktades som systematisk terrorhandling för att upprätthålla patriarkatets dominans, att porr och prostitution var lika med våldtäkt och att mäns våld mot kvinnor bara kunde förklaras med patriarkatet. Invändningar ansågs ansvarsbefria mannen och skuld­belägga kvinnan. Professor Eva Lundgrens och Roks teoripaket blev på 90-talet, trots skarp kritik från andra forskare, statsideologi via SOU-utredningar, lagstiftning och utbildning för olika yrkesgrupper.
    [...]
    Kvinnan väljer själv och alla val kan legitimeras som feminism, samtidigt som hon är ständig fånge i patriarkatets strukturer. Och med den intersektionella feministiska analysen har diskriminering hamnat högst på agendan. En viktig jämställdhetsfråga som exempelvis kvinnans försörjning och livslönegapet analyseras automatiskt, liksom alla skillnader mellan könen, som utslag av just diskriminering. Trots att undersökningar visar att kvinnans inkomster är lägre främst för att de traditionella kvinno­yrkena är sämre betalda, och för att hon dessutom arbetar mindre än han på grund av deltid och barnledighet.

    Men arbetskraftens a- och b-lag verkar vara en icke-fråga då feminismens nya ideal handlar om så kallad normkritik, alltså att tjejer och killar ska bryta normerna vad gäller utbildnings- och yrkesval. Jag har inget emot att barn uppfostras i mer genusneutral anda ? tvärtom, vi har ju ingen aning om hur ockuperade vi är av olika könsnormer. Men då måste vi också förhålla oss neutrala till utfallet. För även om variationen av beteenden och preferenser skulle öka så undrar jag om det finns någon som på allvar tror att vi i verkligheten, utanför akademins seminariesalar, kan utplåna alla könsskillnader.
    [...]
    En av de allra viktigaste feministiska frågorna i dag borde exempelvis vara kampen mot klanväldets hederskultur. Men enligt den sanna läran är begreppet hederskultur rasistiskt, för det innebär att vi i den vita majori­tets­kulturen självgott pekar ut kul­turer och så kallade rasifierade män som sämre. Att vi döljer att även det svenska samhället är patriarkalt våldsamt och att vår vithetsnorm också gör de rasifierade männen förtryckta och utsatta.

    Den intersektionella postkoloniala feministiska analysen kan alltså inte separera offer från förövare, eftersom de enda makthavare och gärningsmän som går att urskilja är gruppen vita män. Detta inflytelserika teoretiska ­haveri har lett till att kvinnor, män, flickor och pojkar har offrats till förmån för fundamentalistisk politisk renlärighet. Och tyvärr har inflytelserika akademiker, opinionsbildare och politiker fort­farande makt och vilja att mot­arbeta kampen mot hedersförtyck.
    [...]
    Denna vänsterideologi är dock inte bara en misslyckad antirasistisk strategi, utan ett stort feltänk. De akademiskt ­utformade intersektionella och postkoloniala teorierna är helt enkelt inte byggda för att fungera i verkligheten, utan för att kritiskt avslöja makten genom diskursanalys. Det vill säga att granska hur vi pratar och skriver om exempelvis heders­våld, men de förmodade konsekvenserna stäms inte av mot verkligheten utan bekräftar alltid teorin att ­rasismen och diskrimineringen ökar.
    [...]
    Det är exempelvis märkligt att pojkars sämre skolresultat inte beskrivs och förklaras med en tidstypisk formulering som strukturell sexism. För första och enda gången ses en erkänt missgynnad grupp i stället som ansvarig för sina misslyckanden på grund av egna destruktiva normer, trots att det handlar om barn och ungdomar. Ingen reser krav på att skolan ska förändras så att den passar också pojkar som grupp, eftersom de som barn och vuxna ensidigt ses som både samhällets problem och makthavare.
    steigan.no/2018/03/kvinnor-och-man-offras-pa-feminismens-altare/
    ett väldigt tydligt exempel på varför feminismen behövs....
  • KlantSmurfen
    CliftonWebb skrev 2020-01-24 02:06:16 följande: #17

    Ni verkar totalt ha missförstått vad feminism egentligen är, men ni ger ett väldigt tydligt exempel på varför feminismen behövs.... ;)

    Men om vi nu ska prata kvinnor och ofrivilligt celibat, dom kvinnor som jag har träffat som lider av det problemet känner sig oerhört fula eller tjocka eller på annat sätt oattraktiva, och dom ger sig helt enkelt inte ut på marknaden för dom vill inte bli ratade efter att ha blivit ratade så länge och dom vill inte förnedra sig själva genom att bli utnyttjade för sex när det är så uppenbart att killen inte ens tycker att dom är attraktiva. Det är dom kvinnor som ligger på en etta på skalan och som vet att inte ens kvart i tre-raggen vill ha dom. En kvinna jag känner som stämmer in på denna beskrivning berättade för mig att hon inte hade haft sex på över sjutton år. Och jag tror det känns fruktansvärt för en sådan kvinna att längta efter närhet och sex och inte kunna hitta ens en enda man att gå hem med.


    Är det inte lite genom sig själv känner man andra också? Hur ser man på andra på samma skala om man ser på sig själv som ful och oattraktiv? 

    Han har publicerat flera studier om attraktion, oftast baserade på hur just ansikten uppfattas. Exempelvis har han visat att en persons uppfattning om den egna attraktionskraften påverkar vad man uppfattar som attraktivt. Kvinnor fick ranka sin attraktivitet på en 7-gradig skala. Det visade sig sedan att de som ansåg sig vara snygga, reagerade mer positivt på symmetriska mansansikten. Kvinnor som rankat sitt eget utseende lägre på skalan var inte lika noga.


    - Jag tror att det handlar om ett slags avvägande mellan vad man vill ha och vad man tror man kan få, även om det sker på ett omedvetet plan, säger Anthony Little.

    fof.se/tidning/2003/4/artikel/sa-lockas-vi


    "...dom vill inte förnedra sig själva genom att bli utnyttjade för sex när det är så uppenbart att killen inte ens tycker att dom är attraktiva"
    Det händer men enligt den logiken skulle vi ha ett samhälle där alla män och kvinnor som är ettor inte kan få en partner eftersom de inte duger åt varandra.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Män) skrev 2020-01-23 21:59:28 följande: #12

    Mitt manshat grundar sig i min misshandlande narcissistiska far som misshandlade mig i alla år från barn till vuxen ålder. Då tror man att alla män är så, föraktet mot män är stort. Welcome to proove me wrong. Så uppstod mitt förakt för män och jag har uttnyttjat alla män i min väg.


    "Så uppstod mitt förakt för män och jag har uttnyttjat alla män i min väg."
    Det låter som narcissism.

    Om en man vuxit upp med en narcissistisk mamma och blivit utnyttjad av såna som dig kan han ju ha utvecklat ett kvinnoförakt och utnyttjar kvinnor.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Män) skrev 2020-01-23 21:59:28 följande: #12

    Mitt manshat grundar sig i min misshandlande narcissistiska far som misshandlade mig i alla år från barn till vuxen ålder. Då tror man att alla män är så, föraktet mot män är stort. Welcome to proove me wrong. Så uppstod mitt förakt för män och jag har uttnyttjat alla män i min väg.


    Anonym (Män) skrev 2020-01-26 02:28:19 följande: #36
    Jo det är det, tycker jag. Om jag har som krav att vara med en genuint snäll man och ingen sådan hittar jag så är ju alla andra som inte uppfyller kravet, som att ta vem som helst.
    Låga/höga krav är ofta i förhållande till hur man är själv. Är man lågutbildad och alltid varit arbetslös men anser att man förtjänar en karriärkvinna har man för höga krav.

    Om man har en genuint snäll man som krav medan man själv har utnyttjat alla män i sin väg har man man alldeles för höga krav eftersom man själv inte lever upp till den standarden på långa vägar.
  • KlantSmurfen
    Liberté skrev 2020-01-27 01:46:03 följande: #42

    Kvinnliga incells är väl radikal feminister och liknande grupper som hatar och vill trycka ned män för deras inbillade fördomar om dessa som grupp?

    Känns som det är precis samma retorik fast från en feminin sida.


    Det är möjligt, är man inte den snyggaste och inte har attraktiv personlighet är det nog lätt att skylla på normer och utseende fixering men jag tror att radikalfeminismen ofta kommer före svårigheterna att hitta en man med självrespekt.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-27 13:41:33 följande: #53
    Inte? Enligt SÄPO är det så iallafall. Manliga incels.

    "Flera terrordåd i USA och Kanada har riktats direkt mot kvinnor, och enligt Säpo finns den så kallade incel-rörelsen också i Sverige.

    ? Det som är nytt och som vi pratar mer om är den så kallade incel-rörelsen, det handlar om mäns rätt till sex och kvinnans makt att kunna välja, säger Ahn-Za Hagström, senior analytiker på Säpo.

    Ahn-Za Hagström talar om våldsbejakande extremism på ett seminarium i Göteborg. Hon pratar om ensamma män som lever i ofrivilligt celibat, och som drivs av hat mot både kvinnor och samhället i stort.

    Männen möts i olika forum på nätet och kallar sig själva för incels, involuntary celibacy, ofrivilligt celibat, och är en rörelse som växer enligt säkerhetspolisen.

    Det finns ingen som kan säga hur många personer det handlar om men rörelsen har anhängare även i Sverige, konstaterar Säpochefen Klas Friberg.

    ? Att det finns personer som följer den här rörelsen och delar dess ideologi är solklart, säger Klas Friberg.

    Det finns exempel på flera terrordåd i USA och Kanada från de senaste åren, direkt riktade mot kvinnor och där männen haft kopplingar till incel-rörelsen. Det handlar oftast om ensamma gärningsmän och dåd som är svåra att förutse.

    Rörelsen kräver ökad uppmärksamhet från Säpo, konstaterar Klas Friberg.

    ? Vi har sett ett antal tragiska exempel ute i världen där individer utifrån den här rörelsens ideologi har begått grova våldsbrott, och den är sannolikt växande. Därför är den besvärande för oss i Sverige, och i hela västvärlden.

    Från scenen förklarar Ahn-Za Hagström hur mäns hat mot kvinnor växer till en frustration mot hela samhället.

    ? Samhället uppmuntrar till jämställdhet och kvinnans rätt att välja, och därför ska också samhället straffas."

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7366942
    vill du vara snäll och citera där det står tusentals människor?
  • KlantSmurfen
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-27 13:50:35 följande: #56
    KlantSmurfen skrev 2020-01-27 13:45:32 följande:

    vill du vara snäll och citera där det står tusentals människor?


    FLERA terrordåd är flera gånger för mycket. Eller du kanske tycker att det är något man bara kan rycka på axlarna åt och ignorera?

    Det är ett stort problem i samhället, läskigt att det finns folk som inte kan eller vill se problemet med extremism.

    Du påstår att enligt SÄPO har incels dödat tusentals människor och citerar en artikel, har du inte hittat på kan det ju inte vara så jäkla svårt att citera där det står tusentals människor.

Svar på tråden Kvinnliga incels