Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Oense över badrum

Inte tänker jag fel? Huset har två badrum, ett på samma våning som sovrummen och ett på entréplan.

Min man klagar över hur stressigt det blir på morgonen när han och våra tre barn behöver göra sig i ordning, så jag har kommit med förslaget att han tar badrummet nere till sitt (på morgonen alltså) och så tar jag och döttrarna det stora uppe, men då klagar han över att han ska behöva gå ner för att göra sitt!

• Svar på tråden Oense över badrum
  • Anonym (Mamma)
    Barbro45 skrev 2020-01-22 07:24:07 följande:

Har han något funktionshinder som gör att det är besvärligt att gå i trappan? Vilka logiska skäl har han. Förr eller senare måste han väl gå ner för trappan, till frukost, när han går till jobbet.

Blir han gladare om han får badrummet uppe och ni övriga fyra går ner.l

Han vill ha det uppe ja, men har inga vettiga skäl annat än att han vill det.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Jellir) skrev 2020-01-22 07:37:22 följande:

Om du då föreslår att du går ner och han och döttrarna tar badrummet uppe? Eller att två personer går ner och tre använder badrummet på övervåningen?

Då kan han ju få gå på övre badrummet, men tillsammans med alla eller några av barnen.

Han vill inte dela med någon, det är ju det som är problemet nu.
  • Anonym (Mamma)

Han vill få göra sig i ordning i lugn och ro. Jag föreslog att han tar det nedre badrummet som sitt eget så slipper vi hans gnäll sen, men han säger bara ?jag tänker inte gå ner för att göra mig i ordning?, ?ni kan gå ner? och dyl.

Svar på tråden Oense över badrum