Inlägg från: Petrodahlberg |Visa alla inlägg
  • Petrodahlberg

BF Oktober 2020

Hoppar in här hos er! Plussade idag, sista mens var 17 januari så för tillfället är födseln beräknad 22-23/10.

Är helt i chock, detta var första försöket och jag har verkligen inte vågat tro att jag varit gravid utan trott jag var sken gravid. Fick se världens finaste plus nu ikväll. Hoppas bara detta går vägen nu! :D

• Petrodahlberg
    Scel skrev 2020-02-23 22:03:37 följande:

Grattis!! :) vi är nästan beräknade på samma dag, jag har bf 24/10. Spännande!

Åh fetta kommer bli så spännande! :D
  • Petrodahlberg

Natten till igår, dagen igår och denna natt + dag har varit så jobbiga. Vaknar om vart annat av att jag mår illa. Idag fick jag gå hem ifrån arbetet pga illamående. Bara vecka 6 (5+5) idag ju! Nästan så man kan säga att man inte gillar vara gravid samtidigt som man älskar det :p -.-?

• Petrodahlberg
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-03-10 17:28:42 följande:

Hej!

Är det någon som redan fått foglossning? Igår kände jag extra mycket ilande o stickande fram vid blygdbenet och nu idag har det fortsatt samt ont bak i ryggen. Frågade min barnmorska idag på inskrivningen och hon sa att det kan vara foglossning, att det troligtvis är hormonerna som börjar att förbereda bäckenet..Hon tyckte min beskrivning lät helt normalt och att det är vanligt att den börjar så tidigt.

Blir ändå så orolig.. är i v.9 imorgon.. har tidigt ul först om två veckor..

Och efter ett ma i december så reagerar jag på allt jag känner i kroppen..

Har ej fått foglossning konstaterad ännu, men fått råd av mig bm att kontakta sjukgymnast då jag fått om i mitt bäcken jag med. Är i v.8. Har även en vän som fick foglossning så tidigt som v.3, detta upptäcktes då hon få in på akuten pga smärta i bäckenet och man kunde via blodprov se att hon var gravid. Hennes graviditet har varit hemskt men snart är den avklarad. Så att få foglossning tidigt är rätt vanligt. :)
  • Petrodahlberg

Har vad som känns som världens största mage redan. Och igår var jag tvungen att köpa ett par mamma jeans. Kan inte ha några av mina gamla byxor förutom mjukisarna. Bara i v.8 ju, är det normalt att bli stor redan?

• Petrodahlberg

Hej allihopa! Hoppas erat mående är bättre!

Sedan jag plussade i vecka 5 har jag spytt nästan konstant, haft blodig avföring två gånger, och känner mig totalt utmattad. Äter järntabletter som jag ska fortsätta med under graviditeten. Är i gravidvecka 11 (10+4) nu och hoppas så innerligt att de ska lugna ned sig snart så jag får må bra och njut av dessa månader.

Ni som varit gravida innan, någon av er som mått så här och har tips på vad som kan hjälpa?

Svar på tråden BF Oktober 2020