Inlägg från: Tinala |Visa alla inlägg
  • Tinala

BF Oktober 2020

Jag är gärna med här också!

Jag har enligt appen bf 15/10 med tredje barnet. De två första graviditeterna var planerade men inte den här så jag är fortfarande lite i chock. Går in i vecka 7 idag och mår helt okej men har känt mig ovanligt trött de senaste veckorna. Lite mensvärk från och till och lite illamående men jag har inte börjat kräkas på morgnarna än som jag gjort med ettan och tvåan.

Jag bor i Skåne. Någon som vet om det stämmer att de infört så att man får göra tidigt ul här i regionen? Vad jag läste så får man göra det tillsammans med KUB om man vill (sedan 2018) så jag har inte själv varit med om det.

• Tinala

Hej alla blivande oktober-mammor!

Hur mår ni?

Jag är i v 27 nu och är sådär lagom trött på att vara gravid fast det är låååång tid kvar. Detta är min tredje (och planerat sista) graviditet och tröttheten den här gången liknar verkligen ingenting som jag upplevt de två tidigare. Jag jobbar endast deltid med eget företag (mest eftermiddagar/kvällar) men måste ofta sova mitt på dagen i någon timme för att orka men det är inte så lätt med två barn på 4,5 respektive 2 år hemma. Min man är inne på vecka 6 av 7 av sin föräldraledighet/semester och tar så klart hand mycket om barnen men jag bävar lite för när den är över och jag ska vara själv med barnen i två veckor innan de återvänder till förskolan.

Något jag är väldigt glad över denna graviditeten är att jag inte känt av foglossning lika tidigt eller intensivt som vid de två tidigare. Jag kan (i alla fall fortfarande) jobba obehindrat, städa/laga mat osv samt leka med barnen utan att få alltför ont. Det är mest på kvällar och nätter jag känner av det i höfter och rygg.

Hur mår ni andra så här långt? :)

• Tinala

Finns det några oktober-mammor kvar här på FL? Och hur mår ni?

• Tinala
    Underblunder skrev 2020-09-25 00:58:15 följande:

Halloj! :) Jag är kvar! Ska eventuellt bli igångsatt 1a oktober pga för högt blodtryck, har fått blodtrycksmedicin men den verkar inte hjälpa.

Själv då? Hur går det?

Hur känns det med igångsättning? Första barnet? Skönt att ha ett datum (som dessutom är relativt snart) att se fram emot :)

Jag har BF den 22/10 så det är fyra långa veckor kvar. Detta är tredje och de två första har jag gått över tiden med så jag räknar NÄSTAN med en novemberbebis. Men just nu är jag väldigt trött på graviditeten och foglossningen. Har dessutom blivit ordentligt förkyld och det gör ju allting tusen gånger jobbigare ungefär.
Svar på tråden BF Oktober 2020