Anonym (ooo) skrev 2021-03-21 08:13:52 följande:
Det blir väldigt olika eftersom jag gör olika mycket olika månader.
Min allra bästa månad någonsin kom jag upp i 6000 kr men då hade jag semester och hade tid att ägna åt detta, så det är inte det vanliga. Just nu blir det ca 1000-2000/månad men jag har ett heltidsjobb så jag missar många uppdrag för att jag faktisk inte har tid. Det här är ett kul extraknäck som jag ser det. Det som är bra är att man betalar skatt och får pensionspoäng så det är ett helt legitimt företag som driver detta. Sidan heter
weludo.com. Bra för studenter som vill dryga ut kassan eller om man är arbetslös så är det ju i alla fall något. Man utvecklar sitt sätt att skriva, det blir lite som en skola eftersom man behöver lära sig hur de vill ha texterna. (tycker det är kul när jag emellanåt ser mina egna texter därute på olika siter, då blir jag lite stolt).
Man kan skriva mycket mer än jag gör om man ger sig den på att skriva även om ämnen man inte alltid kan så mycket om. I början vågade jag bara skriva om sånt jag kunde mycket om men det räcker inte om man ska få in pengar. Man måste helt enkelt vara bra på att skriva "lite om mycket".
Fast det är inte det jag frågar efter.
Hur mycket tid lägger du ner på detta?