• Anonym (Damen)

    Intimfrisyr

    Hej!
    Jag och mannen kom in på ämnet intimfrisyr igår och började då fundera vad folk har för frisyr och om det är åldersrelaterat ( blev ganska roligt när vi försökte lista ut vad grannar och vänner har).
    Varken jag eller mannen har varit med om att frågan tagits upp och vi ser aldrig andra nakna heller så vi blev nyfikna och ställer därför frågan här.

    Vad har du för intimfrisyr och hur gammal är du?

    Vi har båda passerat 50 och vi är hårfria där nere.

  • Svar på tråden Intimfrisyr
  • Tom Araya
    Jonnynilsson skrev 2022-03-01 15:41:52 följande:

    Vi är 50+ och helrakade bägge två.

    Ett tips: Gå till närmsta simhall och spana i omklädesrummet så får du se vilken frisyr som är vanligast.

    Mina empiriska studier påvisar att de flesta är mer eller mindre rakade där nere. Sällan man ser jätte kraftig behåring. Om man gör det är det oftast människor från mellanöstern eller liknande länder.

    Man kan också ta sig till valfri naturiststrand och spana. Finns ju en del att välja på här hemma men favoriten som vi besöker varje gång är Playa del Inglés när vi åker till Grand Canaria. Där kan man strosa omkring på stranden och bada/sola utan en tråd på kroppen bland likasinnade.


    Märkligt då det bland muslimer finns en gammal tradition att ta bort hår på kroppen.
  • Anonym (Queen)

    34 år och är hårfri förutom en korttrimmad trekant på venusberget. Har inget med utseende att göra utan det är snarare för att det gör för ont att vaxa där. 

  • Daniel 723
    Anonym (Queen) skrev 2022-03-07 09:10:57 följande:
    34 år och är hårfri förutom en korttrimmad trekant på venusberget. Har inget med utseende att göra utan det är snarare för att det gör för ont att vaxa där. 
    Vaxar du annars?  
  • Doc H

    Nu när allt kommer igång igen så jag och frugan börjat besöka familjebastu bad och snart nog naturiststränder
    Men om man tar snittet på bastun så är det blandat från inget hår till trimmat och ansat
    Till full buske, bland alla åldrar

    På stranden är det många som är helt hårlösa, men medelåldern är 50 plus typ på den stranden och  ger nog inget bra genomsnitt på intimfrisyrer 

  • Anonym (Mellan 55 och 60 år)

    Jag har aldrig rakat mig där nere. Håret finns där av en anledning. Om någon man hade anmärkt på detta, så hade vi inte behövt ha något sex. Inte svårare än så. 

    När jag var ung och hade väldigt tjockt och långt hår där, så klippte jag dock av det lite nedtill, så att det inte skulle hänga ner på låren under baddräktskanten. Nu behövs inte det, p.g.a. håret ändå har blivit så mycket tunnare och det växer sig inte heller lika långt. 

  • RuneBert
    Anonym (Mellan 55 och 60 år) skrev 2022-03-07 12:38:47 följande:

    Jag har aldrig rakat mig där nere. Håret finns där av en anledning. Om någon man hade anmärkt på detta, så hade vi inte behövt ha något sex. Inte svårare än så. 

    När jag var ung och hade väldigt tjockt och långt hår där, så klippte jag dock av det lite nedtill, så att det inte skulle hänga ner på låren under baddräktskanten. Nu behövs inte det, p.g.a. håret ändå har blivit så mycket tunnare och det växer sig inte heller lika långt. 


    Så bra att du har hittat fram till något som funkar för just dig
  • Berget1977

    Man,44 år här. Rakar alltid pung och skaft. Resten varierar efter lust och ork. Allt ifrån full buske till totalt kalhygge kan förekomma. Just nu rakat förutom en sträng hår.

    Frun däremot, som är 40+ har jag aldrig sett rakad. På sin höjd att hon kan trimma ner det lite, och fixa bikinilinjen på sommaren.

  • Anonym (Queen)
    Daniel 723 skrev 2022-03-07 11:20:18 följande:
    Vaxar du annars?  

     


    Ja, rakning kräver för mycket engagemang. Orkar inte stå och krafsa med rakhyvel varje gång jag duschar, vaxar jag så är jag hårfri i nästan en månad i stöten!

  • Daniel 723
    Anonym (Queen) skrev 2022-03-07 20:54:24 följande:

     


    Ja, rakning kräver för mycket engagemang. Orkar inte stå och krafsa med rakhyvel varje gång jag duschar, vaxar jag så är jag hårfri i nästan en månad i stöten!


    Förstår dig till 100%...! man borde kanske ta sig i kragen och försöka hitta någon som vaxar även herrar.  
  • Anonym (Queen)
    Daniel 723 skrev 2022-03-07 22:32:41 följande:
    Förstår dig till 100%...! man borde kanske ta sig i kragen och försöka hitta någon som vaxar även herrar.  

     


    Ja varför inte? Synd bara att det gör så j*vla ont! :D 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kvinnorna i Ukraina har annat att tänka på.

  • RuneBert
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-03-08 08:17:36 följande:

    Kvinnorna i Ukraina har annat att tänka på.


    ????
Svar på tråden Intimfrisyr